شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۴
کد خبر: ۴۷۰۶۶
|
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۵
نشست هفتگي كانون شعر فرهنگسراي شفق با موضوع «بررسي سبك هندي» در سراي كتاب اين فرهنگسرا برگزار مي‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي شفق، اين نشست امروز شنبه، 19آذر ماه ساعت 16 در سراي كتاب اين فرهنگسرا برگزار مي‌شود و در آن اعضا كانون ضمن مثنوي خواني، سبك هندي را بررسي مي‌كنند.


تاريخچه سبك هندي، شاعران سبك هندي، نقاط ضعف و قوت اين سبك و علل گرايش شاعران به سبك هندي موضوعاتي هستند كه كارشناس برنامه در اين نشست به بررسي آنها مي‌پردازد.


سبک هندي يا اصفهاني که مقدمات آن از دوره مغول فراهم شده بود با ظهور دولت «صفويه» در ايران و «بابريه» در هند و نيز بر اثر بعضي عوامل اجتماعي و سياسي و ديني به وجود آمد.


کليم کاشاني، نظيري نيشابوري، عرفي شيرازي، عبدالقادر بيدل و صائب تبريزي از معروف ترين شاعران اين سبك است.


كانون شعر فرهنگسراي شفق، فعاليت خود را از مهرماه 1390 با هدف ايجاد بستر مناسب جهت فعاليت‌هاي شاعران كشور بخصوص شاعران جوان در اين فرهنگسرا آغاز كرد.


جلسات هفتگي اين كانون شنبه‌ها ساعت 16 در سراي كتاب اين فرهنگسرا كه مجموعه ايست با معماري زيبا و سنتي برگزار مي‌شود.


اين كانون در جلسات هفتگي خود ضمن مثنوي‌خواني به بررسي سبك‌هاي ادبي ايران نيز مي‌پردازد. برگزاري جلسات شب شعر، جلسات شعرخواني و نقد و بررسي اشعار اعضاء كانون، دعوت از فعالان حوزه ادبيات بخصوص شعر و برگزاري جلسات تخصصي شعر از برنامه‌هاي اين كانون است.

شهروندان علاقه‌مند به شعر مي توانند براي شركت در اين نشست و آشنايي با فعاليت هاي كانون شعر اين فرهنگسرا و عضويت در كانون در تاريخ ياد شده به فرهنگسراي شفق واقع در خيابان سيدجمال‌الدين‌اسدآبادي خيابان 21 بوستان شفق مراجعه کنند و يا جهت کسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 88554019 تماس بگيرند.

نظر شما