جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۲۷
کد خبر: ۴۷۱۴۸
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۵
تهران به رنگ هنر عاشورايي مي‌شود؛
معاون هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، همراهي با سليقه عمومي و ارتقاء اين سليقه در فرهنگ عاشورايي را يکي از اهداف برپايي «خيمه هنر» عنوان کرد و گفت: اين ويژه‌برنامه‌ها نزديک به40 روز از ـ يکشنبه 20 آذرـ آغاز و تا پايان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار «شهر» ويژه برنامه‌هاي معاونت هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به مناسبت ايام ماه محرم و صفر با عنوان «خيمه هنر» صبح يکشنبه ـ20 آذرـ طي مراسمي در موزه هنر امام علي (ع) با حضور امير خوراکيان رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و هنرمندان و علاقه‌مندان اين حوزه آغازشد.

سيدقاسم ناظمي معاون هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، در اين مراسم گفت: کمتر رويدادي است که تا به اين حد هنرمندان در مورد آن به خلق اثر پرداخته باشند و کمتر واقعه‌اي است که اين قدر اقشار مختلف جامعه و نيز از ديگر اديان الهي و غير الهي متاثر از آن باشد.

او با بيان اين که فرهنگ عاشورايي مي‌تواند، فرهنگ و هنر و ارزش‌هاي ما را جهاني کند، افزود: باتوجه به اين مهم ما بايد پررنگ‌تر از ديگران به اين فرهنگ بپردازيم.

معاون هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، همراهي با سليقه عمومي را و ارتقاء اين سليقه در فرهنگ عاشورايي را يکي از اهداف برپايي «خيمه هنر» عنوان کرد و گفت: اين ويژه‌برنامه‌ها به مدت نزديک به40 روز از امروز ـ يکشنبه 20 آذرـ آغاز و تا پايان ماه صفر ادامه خواهد داشت.اميدواريم با برگزاري چنين‌برنامه‌هايي فضاي فرهنگي تهران عاشورايي و کربلايي شود.

ناظمي در ادامه با اشاره به برگزاري 30برنامه در قالب «خيمه هنر»، گفت: در همين رابطه ويژه‌برنامه نمايشنامه‌خواني به مدت 7 روز در موزه هنر امام علي(ع) برگزار مي‌شود.جايزه ادبي محتشم نيز از ديگر برنامه‌هايي است که براي نخستين‌بار در اين ايام برگزار خواهد شد.

به گفته معاون هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، تجليل از پيشکسوتان تعزيه،رونمايي آلبوم‌هاي عاشورايي کيميا و ساقي سرمست، نشست آسيب‌شناسي نغمه‌هاي عاشورايي،نمايشگاه کتبيه‌هاي عاشورايي استاد علي شيرازي،نمايشگاه پژوهشي بررسي 100پوستر عاشورايي از 3 نسل طراحان گرافيک ايران ،نمايشگاه نقاشي پشت شيشه با موضوع عاشورا، نقاشي قهوه‌خانه‌اي واقعه کربلا، محفل نمايش‌هاي آييني و سنتي محرم از ديگر برنامه‌هاي «خيمه هنر» به مناسبت ايام محرم و صفر است.

او افزود: همچنين در اين ايام دومين کارگاه نگارگري مهر هامون «نگارگري زيارت وارث» برپا و از آلبوم 20 قطعه عاشورايي رونمايي مي‌شود.بازنمايي آثار سقاخانه‌اي استاد تناولي،چله عاشقان (شب شعر شاعران عاشورايي)، تصويرآفتاب (برگزاري نمايشگاه و کارگاه تجسمي با موضوع عاشورا) و روضه عقل وعشق(سوگواره عاشورا در خانه موزه‌هاي تهران) و مسابقه مجازي عکاسي با موضوع محرم از ديگر برنامه‌ها در اين ايام است.

بنابراين گزارش در پايان اين مراسم از از پرده عاشورايي استاد زنده‌ياد همداني با عنوان «واقعه کربلا» رونمايي شد و امير خوراکيان رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران ازنمايشگاه پوسترهاي عاشورايي موزه هنر امام علي(ع) بازديد کرد.

در همين زمينه بخوانيد:

خوراکيان: هنر را وسيله اجراي وظايفمان كرده‌ايم

نظر شما