جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۲۸
کد خبر: ۴۷۹۹۸
|
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۵
گالري‌هاي راه ابريشم و آران از روز جمعه 16 دي ميزبان نمايشگاه‌هاي تازه‌اي از عکس‌ها و نقاشي‌هاي ديجيتال هنرمندان جوان خواهند بود.

به گزارش خبرنگار «شهر»، گالري راه ابريشم از روز جمعه 16 دي‌ماه ميزبان نمايشگاهي از عکس‌هاي صبا عليزاده، فرزند آهنگساز و نوازنده معروف حسين عليزاده، با عنوان «نور و خاک» خواهد بود.



اين نمايشگاه روز جمعه ساعت 16 تا 20 افتتاح مي‌شود و علاقمندان مي‌توانند از 17 دي تا 5 بهمن‌‌ماه از شنبه تا چهارشنبه ساعت 15 تا 19 و پنج‌شنبه‌ها ساعت 17 تا 20 از اين آثار ديدن کنند.
گالري راه ابريشم واقع در فرمانيه، خيابان لواساني، پلاك 103، جمعه‌ها تعطيل است.




هنرمند سرخوش در گالري آران

گالري آران از روز جمعه 16 دي ميزبان نمايشگاهي از آثار آرش حنائي است. عنوان اين نمايشگاه که آثار آن با تکنيک نقاشي ديجيتال خلق شده‌اند، «هنرمند سرخوش - كفش‌هاي راهي - خالي - زمين» است.


حنايي در يادداشتي درباره اين نمايشگاه نوشته است: «مجموعه‌ي هنرمند سرخوش/کفش هاي راهي/خالي/زمين در قالب يک کلاژ ناهمگون به نمايش در مي‌آيند و ترکيبي از پروژه‌هايي با مباحث مختلف را به يک دامنه‌ي واحد مي‌آورند. اين پروژه‌ها يا ناتمام و يا در حال انجام هستند. محتواي اين مجموعه‌ها به باور هنرمند، حداقل در يک نقطه به هم مرتبط مي‌شوند. گويي که فيلم‌هاي خام چهار فيلم سينمايي بدون نتيجه‌ي خاصي براي يک فيلم نهايي تدوين شده باشند.»



در بخش ديگري از اين يادداشت آمده است: «هنرمند سرخوش شخصيتي است ضد ارزش‌هاي يک هنرمند آرمانگرا، گاهي روياپرداز و گاهي متوهم و گاهي از فرط نااميدي سرخوش و سرگردان. گاهي به وقايع دست مي‌اندازد و گاهي به تصاوير ذهني‌اش بسنده مي‌کند و بي‌آنکه هدف مشخصي را دنبال کند و يا در صدد شکل‌گيري يک مجموعه برآيد، مدام در حال توليد است. هنرمند سرخوش معتقد است که مجموعه‌ي همسان و هم شکل، ارزش‌هاي فردي را سلب مي‌کند و او را به تکرار و تعهّد به مخاطب سوق مي‌دهد تا آنجا که نتيجه به هدف تعبير شود.»



حنايي همچنين نوشته است: «هنرمند سرخوش بر تنوّع فرم و رنگ و فضاسازي تاکيد مي‌کند تا کلمات و مفاهيم را در حيطه‌ي واژه اي مترادف محدود سازد و تفسير و تحليل را بر گردن مخاطب بياندازد. براي مثال در قسمت «خالي» مفهموم تهي بودن که غالباً با توضيحات فاخر فلسفي همراه است، با استفاده از تصاوير و وسايل پيش پا افتاده نظير جعبه‌ي خالي، معمّاي لاينحل يا تفنگ‌هاي خالي و گل‌هاي تزييني که «تهي» بودن را قالب مي‌گيرد به سخره کشيده مي‌شود يا به عبارتي «خالي»، «توخالي» مي‌شود.»



نمايشگاه آثار آرش حنايي تا روز 20 دي در گالري آران برپا خواهد بود و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز جمعه‌ها از ساعت 11 تا 19 براي بازديد از اين آثار به نشاني خيابان کريمخان زند، خيابان خردمند شمالي، کوچه دي، شماره 12 مراجعه کنند.

نظر شما