جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۹
کد خبر: ۴۸۱۲۶
|
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۶
معاون هنري سازمان فرهنگي‌هنري شهرداري تهران گفت: اگر نهادهاي فرهنگي نتواند در جريان فرهنگ عاشورايي، سطح سليقه‌ مخاطبان را افزايش دهند، به‌طورقطع بايد شاهد برخي کج‌روي‌ها در اين حوزه خواهيم بود.

به گزارش خبرنگار«شهر»، سيدقاسم ناظمي معاون هنري اين سازمان، ـ19دي‌ـ در آيين رونمايي از آلبوم عاشورايي «کيميا» و قدرداني از پديدآورندگان آن که در موزه هنرهاي امام علي(ع) برگزار شد،اظهارکرد: هنر و ادبيات عاشورايي تنها موضوعي است که مي‌تواند ارزش‌هاي اسلامي ما را به جهان عرضه کند اما با اين وجود در 30سال گذشته به اين حوزه توجه لازم و کافي نشده است.

او تصريح‌کرد: حرکت‌هاي فرهنگي در حوزه عاشورا از گذشته تا‌کنون نيازي به نهادهاي حکومتي نداشته‌اند اما اگر نهادهاي فرهنگي نتواند در جريان فرهنگ عاشورايي، سطح سليقه‌ مخاطبان را افزايش دهند، به‌طورقطع بايد شاهد برخي کج‌روي‌ها در اين حوزه خواهيم بود.

ناظمي گفت: درکنار فعاليت‌هاي مردمي، نهادهاي فرهنگي بايد براي عرضه متفاوت فرهنگ عاشورايي تلاش کنند که آلبوم عاشورايي کيميا ازجمله اين کوشش‌ها در اين حوزه است.

او افزود: نهادهاي فرهنگي بايد زمينه‌ساز فعاليت‌هاي عاشورايي باشند و موظفند از آثار ارزشمند اين حوزه حمايت کرده و با طرح مجددشان از محدود شدن مخاطب اين آثار به نخبگان جلوگيري کنند.

معاون هنري سازمان فرهنگي‌هنري شهرداري تهران در ادامه از رونمايي دو آلبوم موسيقايي جديد ديگر در حوزه عاشورايي در آينده نزديک خبرداد.

بنابراين‌گزارش، در ادامه اين مراسم، پوراميد از استادان حوزه موسيقي به ارزيابي اثر و بيان برخي نکات در مورد موسيقي عزاداري پرداخت و افزود: تنها راهکار براي جلوگيري از ابتذال در موسيقي و عزاداري توليد آثار اصيل و صحيح هنري است.

سيدمحمد ميرزماني مديرکل مرکز موسيقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و آهنگساز آلبوم عاشورايي «کيميا» نيز در اين مراسم با قدرداني از سازمان فرهنگي‌هنري شهرداري‌تهران،گفت: هم‌اکنون توليد آثار موسيقي مذهبي دچار التهاب بوده و سرمايه‌گذاري کمتري براي توليد اين آثار مي‌شود.

سيدمحمد سادات‌اخوي شاعر اين آلبوم‌عاشورايي نيز در اين مراسم با اشاره به روند آماده‌سازي و توليد اين اثر و قدرداني از رياست سازمان فرهنگي‌هنري شهرداري تهران،اظهارکرد: موسيقي مذهبي همچنان غريب است و فعاليت‌هاي بيشتري بايد در اين حوزه انجام گيرد.

براساس اين گزارش در پايان اين مراسم از آلبوم عاشورايي «کيميا» رونمايي و از سيدمحمد ميرزماني آهنگساز ، ابراهيم يوسفي‌نژاد خواننده و سيدمحمد سادات‌اخوي شاعر اثر با اهداي لوح سپاس، قدرداني شد.

اين‌گزارش مي‌افزايد: اين آلبوم به مناسبت ايام سوگواري حضرت سيد الشهدا(ع) توسط مديريت موسيقي و سرود سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران توليد شده و از جمله ويژه برنامه‌هاي «خيمه هنر» است.

نظر شما