جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۵۲
کد خبر: ۴۸۳۸۷
|
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۲
در جنوب تهران صورت مي‌گيرد؛
اداره سلامت شهرداري منطقه 15 در آستانه روز جهاني هواي پاك نسبت به به برگزاري ده‌ها عنوان ويژه برنامه به مناسبت روزهواي پاك بامحوريت سراهاي محلات و مدارس اقدام مي‌كند.

به‌گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 15 ،برگزاري 7 همايش، 4كارگاه آموزشي، چندين اردو و مسابقات مختلف به همين مناسبت ازجمله برنامه هاي اجرايي اين اداره است كه با هدف كاهش آلودگي هوا وترغيب شهروندان به مشاركت دراين زمينه برگزار مي گردد.

   

بنابراين گزارش، برگزاري همايش هاي «پيش به سوي داشتن هواي پاك» در بوستان فرهاد، «پياده روي و مسابقه بادبادك‌ها» درمدرسه المهدي، «زندگي سالم با آسمان آبي» در سراي محله بروجردي و پارك پامچال، «هواي پاك» درمدرسه عدالت و سراي محله كيانشهر، «توانمندسازي شهروندان» در مدرسه عفاف بخشي از اين برنامه‌هاست.


همچ‌نين برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي «زندگي سالم با هواي پاك» و «چگونه هوايي پاك داشته باشيم» در مسجد علي ابن موسي الرضا (ع)، مسجد قرآن و نيز خانه سلامت مينابي و كارگاه «نقش آلودگي هوا و بيماري ريوي» درمسجدالنبي از جمله اين اقدامات است.

    

در اين راستا همچنين اداره سلامت مسابقات مختلف نقاشي، كاردستي، روزنامه ديواري و كاريكاتور را با موضوع روز هواي پاك در سطح سراهاي محلات، خانه‌هاي اسباب بازي، بوستان‌ها و مساجد با همكاري خانه‌هاي سلامت و نمايشگاهي از آثاركودكان در سراي محلات برگزار مي‌كند.


از ديگر برنامه‌هاي اجرايي در اين خصوص مي‌توان به برپايي اردوي گردشگري و پياده‌روي كانون «مادر و كودك» و همايش دوچرخه سواري در بوستان پرديس بانوان، اردوي تفريحي دربوستان وفا و برگزاري راهپيمايي نمادين کودکان در بوستان‌ها و همچنين راهپيمايي نمادين در كوه (پارك جمشيديه) اشاره كرد.

نظر شما