شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۹
کد خبر: ۴۸۷۶۱
|
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۱
مسوول دبيرخانه جشنواره فرهنگي «چهل خانه» از مراجعه حضوري رابطان جشنواره در مناطق 22 گانه شهر تهران و ثبت اطلاعات 500 بلوک و 500 مدير ساختمان در بانک اطلاعات اين طرح خبر داد و افزود: خدمات فرهنگي جشنواره چهل خانه از بهار سال آينده به مجتمع‌هاي مسکوني ثبت نام شده ارايه مي‌شود.

اکبر بختياري در گفت و گو با خبرنگار «شهر» گفت: با اشاره به نزديکي زمان نصب تابلوهاي فرهنگي در مجتمع‌هاي مسکوني بالاي 100 واحد در مناطق22گانه پايتخت گفت: با توجه به روند شناسايي ميداني و جمع‌آوري اطلاعات مورد نياز از مجتمع‌هاي مسکوني، پيش‌بيني مي‌کنيم مرحله جمع‌آوري اطلاعات تا پايان امسال انجام شده و در بهار سال 91 با نصب سازه‌هاي مخصوص طرح چهل خانه در مجتمع‌هاي مسکوني، ارايه خدمات فرهنگي خود را آغاز کنيم.


رييس فرهنگسراي تهران مرحله اول طرح در فاز اجرايي را شامل رجوع به مجتمع‌هاي مسکوني100 واحد و بالاتر و تکميل بانک اطلاعات از طريق مديران و اعضاي هيات مديره مجتمع‌ها اعلام کرد و گفت: در اين مرحله که تا پايان امسال انجام مي‌شود همياران طرح يعني مديران و اعضاي هيات مديره مجتمع‌ها را به صورت جدي وارد طرح مي‌کنيم.


بختياري ادامه داد: با اجراي طرح چهل خانه از طريق توزيع اقلام فرهنگي و ترويج آيين همسايگي به دنبال افزايش مهارت‌هاي شهروندان براي مديريت زندگي همسايگي در مجتمع‌ها و آپارتمان‌ها و بهبود و ارتقا وضعيت زندگي همسايگي در محلات شهر تهران هستيم.



وي ضمن اشاره به اينکه مجتمع‌هاي مسکوني صد واحد به بالاي تهران به آماري نزديک به 145 مجتمع رسيده است اظهار داشت: اين طرح با مشخصات ذکر شده از جمله اهدا و نصب تابلوهاي فرهنگي و اطلاع‌رساني و ساير خدمات فرهنگي هنري در سال 1391 نيز پيگيري مي‌شود و ساير مجتمع‌هايي که بتازگي شناسايي شده‌اند تحت پوشش طرح قرار خواهند گرفت. اميدواريم تا پايان امسال و در فرآيند اجراي طرح در سال جديد کاملترين بانک اطلاعاتي مجتمع ها ومديران مجتمع‌هاي مسکوني طراحي و تدوين شود.


به گفته مدير فرهنگي هنري منطقه 22، جشنواره و طرح «چهل خانه» با ماهيتي فرهنگي و ترويجي از سوي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران برگزار مي‌شود و از طريق نصب تابلوهاي ويژه فرهنگي و اطلاع‌رساني، انتشار و توزيع محصولات فرهنگي – هنري، راه‌اندازي وب سايت اطلاع رساني و آموزشي، برگزاري مسابقات فرهنگي «چهل خانه»، تشکيل بانک اطلاعات مجتمع‌هاي مسکوني براي ارايه خدمات فرهنگي، تشکيل بانک اطلاعات مديران مجتمع‌هاي مسکوني و توزيع مستمر و هدفمند اقلام و محصولات فرهنگي، اهداف جشنواره دنبال مي‌شود.

نظر شما