جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۵۰
کد خبر: ۴۸۹۸۳
|
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۳
سيدحسن نصرالله در مراسم گرامي‌داشت ميلاد پيامبر اکرم(ص):
دبيرکل حزب الله لبنان طي سخناني به مناسبت هفته وحدت و با تبريک سي و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران، پيروزي مقاومت در جنگ ?? روزه بر رژيم صهيونيستي را ناشي از حمايت‌هاي همه جانبه ايران دانست و گفت: ايران «توازن قوا» را به نفع امت اسلامي تغيير داد.

فارس: "سيد حسن نصرالله" دبيرکل حزب الله لبنان طي سخناني که به مناسبت هفته وحدت ايراد کرد در ابتداي سخنان خود ولادت پيامبر خاتم را به تمام مسلمانان جهان تبريک گفت.

 

وي همچنين با تبريک سي و سومين سالگرد پيروزي انقلاب افزود: همچنين به شما و تمام مسلمانان سالگرد تولد نواده عظيم الشان رسول الله، امام "جعفر بن محمد الصادق" (ع) و نيز سي و سومين سالگرد پيروزي انقلاب مبارک اسلامي ايران به رهبري امام خميني (قدس سره) را تبريک مي گويم.

 

دبيرکل حزب الله لبنان در ابتداي سخنان خود با اشاره به تلاش‌ها و مجاهدت خستگي‌ ناپذير پيامبر اکرم در بناي تمدن عظيم اسلامي گفت: پيامبر اکرم (ص)، توانست امت و تمدن عظيمي را پايه گذاري کند. اما اين کار با چه چيزي انجام داد. ايشان کسي است که در شبه جزيره عربستان و از ميان ملتي که جهل، بي سوادي، جاهليت، خرافات، بت پرستي و تعصب هاي قبيله اي عشيره اي و خانوادگي، بر آن سايه افکنده بود، به پا خواسته است.

 

وي با اشاره به دوره جاهليت صدر اسلام و فضاي حاکم بر آن دوره تاريک تصريح کرد: جامعه اي که کشتار در آن حاکم بود و هيچ حاکميت مرکزي بر پايه دين يا فرهنگ وجود نداشت و در واقع هيچ چيزي وجود نداشت و انحطاط در واقعيت فکري، ديني، اخلاقي و انساني به حدي رسيده بود که پدر، دخترش را به دليل دختر بودن، زنده به گور مي کرد. رسوال الله (ص) توانست در چنين شرايطي امتي بسازد. اين يک معجزه بود که امتي مومن، اخلاق مدار، ارزشي و متمدن را پايه گذاري کرد. امتي که توانست طي تنها چندين دهه تاريخي بسازد که هنوز ماندگار است و اين امت هنوز در جهان تاثيرگذار است و داراي جايگاه است.

 

 

 

دبيرکل حزب الله در ادامه قرآن کريم را معجزه ماندگار دانست و افزود: معجزه بزرگ پيامبر که با آن توانست چنين امتي را به پا کند، کتاب خداوند پاک و منزه يعني قرآن کريم است که بايد به آن پناه برد و از آن کمک گرفت تا همان امت را بار ديگر بيدار کرد و به قيام وا داشت تا تحولي فکري، ايماني، اعتقادي، اجتماعي، معنوي، تربيتي و فرهنگي ايجاد شود. اين قرآن با اين بلاغت و مضمون يک معجزه ماندگار است و بر قلب پيامبري امي در جامعه اي بي سواد نازل شده است. معجزه قرآن از آن جهت است که طي قرن هاي متمادي ملت ها را به مبارزه طلبيده است [ اما کسي تاکنون نتوانسته مشابه آن را بياورد.]

 

سيد حسن نصر الله در ادامه اظهار داشت: در عصر و دوره‌اي که هم اکنون در آن بسر مي‌بريم و شاهد پيشرفت‌هاي علمي، فرهنگي، فکري، فلسفي و تمدني چشمگيري هستيم، پس انديشمندان ، فيلسوفان ، نخبگان و تئوريسن‌ها و ادباي اين جهان چرا دور هم جمع نمي‌شوند تا بسان اين قرآن نمونه‌اي بياورند. اين چالش همچنان پايدار و اين معجزه الهي همچنان پا برجاست تا اين قرآن و آيات و کلمات و حروف آن را از هر کم و کاست يا تحريف به هر دليل و انگيزه‌اي مصون بماند و به همين دليل است که مي‌بينيم اين قرآن مصون و محفوظ از هر گزند و بدي پس از 1400 سال به نسل‌هاي ما رسيده است، آيا نبايد اين مصون ماندن از تحريف و بيش و کمي را معجزه آشکار و عيان الهي برشمرد.

 

دبيرکل حزب الله لبنان پايه و اساس ديني که پيامبر (ص) آن را براي ما به ارمغان آورد، دعوت به يگانه پرستي و وحدت و مساوات ميان مردم و مخلوقات خدا دانست و گفت: از ديد اين آيين مخلوقات خدا به دو گروه طبقه بندي مي‌شوند، يا برادر ديني تو هستند يا همسان تو در خلقتند (أو نظير لک في الخلق) اين پايه و اساس دين ما و اعتقادات ماست.

 

سيد حسن نصر الله اظهار داشت: از اينجا وارد اولين بخش از سخنان خود مي‌شوم که در آن به طور بسيار خلاصه به موضوع "وحدت اسلامي" مي‌پردازم، ولي در شرايط کنوني که فتنه‌ها و مصيبت‌ها به شدت افزايش يافته و تشديد شده‌اند، بايد به دانشمندان و رهبران و سياستمداران و صاحبان فکر و انديشه و بطور کلي تمام کساني را که خواهان حق و حقيقت و ملت حق و حقيقت و دين و امت و دنيا و آخرت حق و حقيقت هستند، به اين نکته جلب مي‌کنم که بايد به مسئله اثبات اطلاعات و حقايق توجه داشت.

 

ايران پروژه «وحدت اسلامي» را به طور ويژه‌اي پيش برده است

 

دبيرکل حزب الله لبنان با اشاره به اينکه انقلاب اسلامي ايران بيشترين گام ها را در راه تقويت وحدت اسلامي برداشته، تاکيد کرد که اين وحدت هرگز به نفع مستکبران و اشغاگران نيست و آنها به دنبال متفرق کردن امت اسلام هستند.

 

به گزارش فارس، سيد حسن نصرالله دبيرکل حزب الله لبنان در سخنراني خود در مراسم جشن سالروز ولادت پيامبر اعظم که در مجتمع سيد الشهدا در ضاحيه برگزار شد، به عملکرد رسانه هاي مختلف در دوره اخير اشاره کرده و گفت که اوضاع عجيب و غريبي در اين عرصه به وجود آمده است، در اين اوضاع اظهاراتي را به اشخاص نسبت مي دهند که اصلا از شخص صادر نشده است، بعد درباره اين اظهارات مواضع و تحليل‌ها و جنگ هاي مختلفي را آغاز مي کنند، آنها وقايع و اتفاقاتي را از خود مي تراشند و مواضعي را بر اساس اين اتفاقات که اصلا روي نداده و اتفاقاتي که مورد تحريف و شايعه سازي قرار گرفته، اتخاذ مي کنند، اين چيزي است که در هر ساعت و لحظه اي انجام مي شود و اگر انسان بخواهد تمامي شايعات عليه خود را رد کند، نمي تواند غير از صدور بيانيه هاي تکذيبيه کار ديگري انجام دهد.

 

وي در ادامه به موضوع وحدت اسلامي اشاره کرد و گفت که در طول صدها سال گذشته حتي قبل از انقلاب اسلامي در ايران بسياري روي اين پروژه کار کرده بودند، اما شکي نيست که پيروزي اين انقلاب به رهبري امام خميني در سال 1979 و موجوديت دولتي با اهميت و وسعت جمهوري اسلامي ايران و رويکرد اين کشور در اين خصوص و فعاليت هاي موسساتي فکري و رسانه‌اي آن طي ساليان گذشته در اين زمينه ايده و پروژه وحدت اسلامي را به طور ويژه‌اي پيش برده است.

 

وي تاکيد کرد که هنگامي که از وحدت اسلامي سخن به ميان مي آيد، هرگز اين معني مد نظر نيست که مذهب هاي اسلامي در يک مذهب واحد ذوب شوند يا اينکه تمامي مسلمانان پيرو يک مذهب خاص باشند.

 

دبيرکل حزب الله لبنان تاکيد کرد که هرگز اين موضوع مطرح نبوده که شيعيان سني يا سني ها شيعه شوند، اين يک توهم براي تحريک عليه اين پروژه است، پروژه وحدت اسلامي از همان ابتدا ايده تکه تکه کردن مسلمانان و دور کردن آنها از يکديگر و افزايش درگيري ها و دامن زدن به آنها را رد و تاکيد کرده که ملت هاي اسلامي بايد به هم نزديک شوند و همديگر را بشناسند و به دنبال منافع عالي خود به عنوان امت اسلام باشند و با هم در راه خدمت به اين منافع همکاري کنند، بنابراين هرگز از آنها خواسته نمي شود که يکي از آنها در زمينه جزئيات مسايل عقيدتي يا فروعات فقهي در مقابل ديگران عقب نشيني کند.

 

نصرالله تصريح کرد که ايده وحدت اسلامي به هر انسان عاقلي عرضه شود اعلام خواهد کرد که اين به نفع مسلمانان و مسيحيان است و کساني که در شرق زندگي مي کنند نيز بايد مسلمانان را بشناسند و با آنها همکاري کنند.

 

وي ادامه داد: طبيعي است که مستکبران و استعمار گران جهان و اشغالگران و کساني که به دنبال مسلط کردن خود بر مردم هستند، هيچ منافعي در وحدت کلمه امت اسلام ندارند و در اين راستا در محور "تفرقه بينداز و حکومت کن" عمل مي کنند؛ آنها هرگز اجازه اين کار را نمي دهند، چرا که مي خواهند بر منابع نفتي و گاز و مقدسات اسلامي مسلط باشند و تمامي اينها در گرو اين است که امت اسلام تکه تکه و متفرق باشد و هر گاه که امت به پا خيزد و نداي وحدت و همکاري را سر داده، به معني آن است که مي خواهد تصميم سازي و حاکميت و منافع و آينده خود را در دست بگيرد و اين چيزي است که مستکبران و شرکت هاي بسيار بزرگ که بر تصميم سازي هاي سياسي مسلط هستند، آن را نمي پذيرند.

 

ايران «توازن قوا» را به نفع امت اسلام تغيير داد

 

دبير کل حزب‌الله لبنان با بيان اينکه جنگ هشت ساله عليه ايران را آغاز کردند تا نظام جمهوري اسلامي را ساقط کنند تاکيد کرد که اتهام ايران اين بود که نظام مزدور شاه را ساقط کرد. آمريکا و بيشتر کشورهاي عربي از جنگ عليه ايران بشدت حمايت کردند و برخي اعراب ميلياردها دلار هزينه کردند.

 

سيد حسن نصرالله در مراسم گرامي‌داشت ميلاد پيامبر اکرم با اشاره به سالروز پيروزي انقلاب اسلامي در ايران، آن را تبريک گفت. وي در بخشي از سخنان خود به فتنه ميان مسلمانان و اختلاف ميان اهل سنت و شيعه پرداخت و درباره آن هشدار داد.

 

نصرالله گفت: در دهه‌هاي اخير حوادث خطرناکي رخ داده است تا مانع همکاري و انسجام امت اسلامي شود. ما در سالروز پيروزي انقلاب اسلامي در ايران هستيم. از جمله اين حوادث جنگي است که بر نهال جمهوري اسلامي ايران تحميل شد زيرا اين نظام، رژيم شاه را که مزدور اسرائيل بود ساقط کرد. زيرا اين نظام،‌ شيعي بود و آمريکا و اسرائيل و کشورهاي عربي موسوم به ميانه‌رو همه آنان از شاه حمايت مي‌کردند.

 

نصرالله تاکيد کرد: شاه ايران شيعي مذهب بود. مسئله براي آمريکا مسئله مذهب حاکم نيست. مسئله دين او نيست. بلکه جايگاه سياسي او و عملکرد و ولايت سياسي او مهم است.

 

دبير کل حزب‌الله لبنان افزود: گناه ايران اين است که اين مزدور را ساقط کرد و توازن قوا را به نفع امت اسلامي تغيير داد. جنگ عليه ايران 8 سال طول کشيد. اين جنگ از طرف آمريکا و غرب و متاسفانه از جانب بيشتر کشورهاي عربي حمايت مي‌شد. برخي کشورهاي ثروتمند عربي ميلياردها دلار براي اين جنگ هزينه کردند اما اين ميلياردها دلار براي کمک به فلسطين ممنوع است. اين کمک‌ها به مقاومت فلسطين ممنوع است. مقاومتي که مي‌خواهد خاک و سرزمين و مقدسات امت خود را پس بگيرد. اما اين کشورها از جنگي حمايت کردند که عليه کشوري مسلمان و جوان بود که شعار فلسطين و خيزش به سوي قدس را سر داده بود. اين جنگ عواقب بدي براي طرح وحدت امت اسلامي داشت.

 

سيد حسن نصرالله در ادامه افزود: پس از شکست جنگ تحميل شده، و بر باد رفتن اميدها از سرنگون کردن نظام جمهوري اسلامي ايران، راه‌هاي ديگري براي ممانعت از وحدت مسلمانان و امت مسلمان در پيش گرفته شد. همه ملت‌هاي مسلمان خواستار کرامت و عزت و استقلال هستند. پس از جنگ به سراغ فتنه مذهبي رفتند و چيزي را اختراع کردند به نام «هلال شيعي». اين اختراع الان ماده اصلي جنگ نرمي است که آمريکا و غرب در مقابله با امت اسلامي به کار گرفته‌اند. من در ادامه به سخنان امام خامنه‌اي که جمعه گذشته ايراد کردن خواهم پرداخت.

 

نصرالله گفت: اتهام ايران اين است که الان در حال گسترش دادن شيعه در جهان اسلام است و مي‌خواهد اهل سنت را در جهان اسلام شيعه کند. يعني ايران مي‌خواهد يک ميليارد و نيم مسلمان را شيعه کند. براي همين دائما از خطر بزرگي به نام هلال شيعي سخن مي‌گويند. اين اقدامي شيطاني است که کاملا بي اساس است.

 

 

 

پيروزي مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه با حمايت ايران حاصل شد

 

دبير کل حزب‌الله لبنان به تبعيت از رهبر جمهوري اسلامي ايران که اعلام کرد کشورش از مقاومت منطقه در برابر رژيم صهيونيستي حمايت کرده است،‌ تصريح کرد: به صراحت مي‌گويم که ايران از سال1982 همه نوع حمايت مادي، معنوي و سياسي کرده است.

 

سيد حسن نصرالله در ادامه سخنان خود از مسئولان ايران تقدير و تشکر کرد و گفت که مسئولان ايران به دليل ايستادگي‌شان در کنار مسئله [مقاومت] فلسطين و لبنان سختي‌هاي بسيار بسيار بزرگي را متحمل مي‌شوند اما اگر ايران امروز فلسطين را بفروشد همه مشکلات حل مي‌شود.

 

نصرالله گفت: مشکل آمريکا دموکراسي نيست بلکه مسئله، اسرائيل و نفت است.

 

دبير کل حزب‌الله لبنان گفت: جنبش مقاومتي که در جنگ تموز [33 روزه سال 2006] مقاومت کرد و پيروز شد، نمي‌توانست مقاومت کند و پيروز شود اگر اين حمايت را از ايران و جنبش مقاومت در فلسطين دريافت نمي‌کرد.

 

دبير کل حزب‌الله لبنان به تبعيت از رهبر جمهوري اسلامي ايران که اعلام کرد کشورش از مقاومت منطقه در برابر رژيم صهيونيستي حمايت کرده است،‌ گفت: اين حمايتي که از ابتدا انجام شد، مايه افتخار جمهوري اسلامي ايران است زيرا اين پيروزي که مقاومت لبنان به دست آورد و بزرگ‌ترين و مهم‌ترين پيروزي عربي بر اسرائيل است، حاصل نمي‌شد اگر اين حمايت معنوي، مادي و سياسي ايران نمي‌بود.

 

نصرالله گفت: بله. ما در حزب‌الله از سال 1982 از ايران همه اشکال ممکن حمايت مادي، معنوي و سياسي و همه حمايت‌هاي که ميسر است دريافت مي‌کنيم.

 

وي افزود: اين پيروزي که بدون قيد و شرط تحقق يافت، با حمايت ايران به دست آمد و البته سوريه نيز نقش بزرگي داشت اما ما اينجا داريم از ايران صحبت مي‌کنيم.

 

ايران هيچ چشم‌ داشتي در حمايت از جنبش‌هاي مقاومت ندارد

 

دبيرکل حزب الله لبنان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي در حمايت ايران از جنبش‌هاي مقاومت لبنان و فلسطين گفت: ايران هيچ چشم داشتي به اين حمايت‌ها ندارد بلکه اعتقاد دارد به وظيفه ديني خود عمل مي‌کند.

 

 

 

سيد حسن نصر الله در ادامه سخنانش در مراسم گرامي‌داشت ميلاد پيامبر اکرم(ص) اظهار داشت: اميدوارم از اين سخنان به اين اعتقاد و باور برسيم و هيچ يک از ما به ويژه برادران اهل سنتي که در ميان ما وجود دارند، حرف کذب و دروغي بر زبان نياورد يا فتنه‌اي از اين نوع ايجاد نکند و من به برادرانمان در طرف‌ها و جريان‌هاي مختلف فلسطيني و به برادرانمان که در پايگاه‌هاي آموزشي، آموزش مي‌ديدند مي‌گفتم که آموزش نظامي است و همه جا ممکن است باشد، اما آنچه مهم است فرهنگ است که به شخصيت آنها و جرياني که در آن عضويت دارند باز مي‌گردد و ما گشودن باب هر نوع شک و شبهه از اين دست را رد کرده و نمي‌پذيريم.

 

سيد حسن نصرالله افزود: در لبنان ما اعتقاد داريم و باور داريم و پذيرفته‌ايم که در کشوري کثرت‌گرا زندگي مي‌کنيم و هنگامي که من مسلمان و از حيث اعتقاد و تفکر و مذهب محمدي هستيم اين به بدين معنا نيست که گزينه سياسي ديگري جز تاسيس و برپايي دولت اسلامي وجود ندارد و اين عظمت و بزرگي دين اسلام و انعطاف‌پذيري و پويايي و بزرگي اسلام به عنوان يک دين و عقيده و شريعت است که اظهار مي‌کند، هر جماعت مسلماني در هر کشور داراي شرايط خاص و ديدگاه خاص در باره امور است و به همين دليل ما به عنوان يک جنبش اسلامي در لبنان هنگامي که از همکاري ملي ميان مسلمانان ، مسيحيان و ضرورت ايجاد دولت ملي در لبنان سخن مي‌گوييم که در آن همه مشارکت داشته باشند و همه در حضور داشته باشند و به منافع ملي خدمت کنند، در اينجا از سياست سخن نگفته‌ايم، بلکه اين سخنان ريشه در اصول و اعتقادات مذهبي و فقهي ما و نه تاکتيک سياسي ما نشات مي‌گيرد.

 

دبيرکل حزب الله لبنان تصريح کرد، همه علماي ما از امام موسي صدر گرفته تا علامه محمد حسين فضل الله و محمد مهدي شمس الدين و تمام مراجع کنوني ما به اين نکته باور دارند و ما نيز در حزب الله ايمان داريم که امکان ندارد در انتخابات پارلماني يا رياستي شرکت کنيم که توجيه مذهبي يا ديني نداشته باشد و اين موضع فقهي ماست و ما به آن توجه داريم، چراکه اين بخشي از دين و آيين ماست و نمي‌تواند مانع تشکيل دولتي با ديگر جماعت‌‌ها و مجتمعي همکار و دوست با يکديگر بنا کنيم.

 

سيد حسن نصر الله افزود: برخي اقدام به فتنه‌انگيزي کرده و به مواضع اتخاذ شده توسط ما طي سال‌هاي 1982 و 1983 استناد مي‌جويند که گفته بوديم خواهان تاسيس جمهوري اسلامي هستيم، من مي‌گويم که اين درست است ما اوايل دهه هشتاد چنين سخناني بر زبان آورديم، اما اينجا مي‌خواهم اين نکته را به ياد رهبران مسيحي بياندازم که از زندگي مسالمت‌آميز سخن مي‌گويند، اما در آن زمان از تقسيم لبنان و تشکيل يک کشور فدرال و مسيحي سخن مي‌گفتند.

 

دبيرکل حزب الله لبنان تاکيد کرد، اکنون بيش از 20 سال است که سخنان سياسي و خطابه‌هاي سياسي حزب الله کاملا آشکار و واضح است و اين باور ماست که آن را تشخيص مي‌دهيم و اعتقاد داريم منافع ملت لبنان از هر طايفه‌اي در اين نهفته است.

 

سيد حسن نصر الله گفت: در راستاي فرمايشات روز جمعه مقام معظم رهبري که ايشان آشکار فرمودند، جمهوري اسلامي ايران از جنبش‌هاي مقاومت در لبنان و فلسطين حمايت مي‌کند و در برابر اين حمايت خواهان چيزي نيست يا چشم داشتي به اين حمايت ندارد، بلکه اعتقاد دارد، به وظيفه ديني خود عمل مي‌کند، مي‌توانم بگويم اين اولين باريست که از بالاترين مقام در جمهوري اسلامي اينگونه آشکار ، عيان و شفاف چنين فرمايشاتي ايراد مي‌شود و با توجه به اين سخنان به بسياري از مسائل و قضاياي موجود خواهم پرداخت.

 

نصرالله حمله رژيم صهيونيستي به تاسيسات هسته‌اي ايران را بعيد دانست و گفت: اگر به تاسيسات هسته‌اي ايران حمله شود رهبران جمهوري اسلامي ايران از حزب‌الله درخواست کمک نمي‌کنند. بلکه ما خودمان بايد بنشينيم و فکر کنيم که چه واکنشي بايد نشان بدهيم.

 

ادعاي طرح گسترش تشيع در سوريه "مضحک" است

 

 

 

سيد حسن نصرالله گفت که برخي از شخصيت هاي اهل سنت به من گفته اند که در سوريه جنبش تشيع بزرگي وجود دارد و بشار اسد نيز متهم به حمايت از اين جنبش است، اين ادعا مضحک و خنده‌آور است.

 

دبيرکل حزب الله لبنان که به مناسبت هفته وحدت اسلامي سخن مي گفت، در بخشي از اظهارات خود درباره تحولات سوريه تأکيد کرد: نمونه سوريه بيش از همه مضحک و خنده‌آور است،‌ من خود شخصاً آدم منعطفي هستم و با علما و دانشمندان بزرگ و شخصيت‌‌هاي اهل سنت نشست و برخاست داشته و با آنها گفتگو کرده و ديدار داشته‌ام و اين براي من افتخاري است، اما هم اکنون برخي از آنها با من بحث و مناقشه‌ مفصل و مشروحي داشته و گفته‌اند که در سوريه جنبش تشيع بزرگي وجود دارد و بشار اسد نيز متهم به حمايت از اين جنبش است.

 

وي افزود: درحالي که جمعيت شيعيان در سوريه در حال حاضر تنها 6 ميليون نفر است و اين موضوعي است که مشاور يکي از پادشاهان کشورهاي عربي آن را با من درميان گذاشت و گفت که در اين‌باره گزارش‌هايي ارائه شده است.

 

سيد حسن نصر الله در ادامه تصريح کرد: در آن زمان به سوريه رفتم و با مقامات و حتي با مسئولان امنيتي سوريه هم ديدار کردم و از آنها خواستم که اين 6 ميليون نفر را شناسايي کنند، در حالي‌که دريغ از 6 ميليون و نه تنها اين 6 ميليون در جايي يافت نشدند،‌ بلکه تعداد شيعيان حتي به يک‌هزار و حتي 500 نفر هم در آنجا نمي‌رسيد، ‌حتي شيعياني هم که يافت شدند، در واقع جوانان سني بودند که به تشيع در آمده بودند و در واقع بايد بگويم خلاف اين ادعا به اثبات رسيد و در آنجا نه چيزي از گسترش تشيع و نه چيزي از گسترش تسنن مشاهده شد.

 

دبيرکل حزب الله لبنان در ادامه اظهارداشت: امروز و به مناسبت سالروز ولادت پيامبر (ص) به شما مي‌گويم ما مسلمان شيعه علي ابن ابي طالب (ع) و پيرو مذهب حضرت جعفر بن محمد صادق (ع) هستيم و ايمان داريم که ديگر پيروان مذاهب اسلامي همه مانند ما مسلمان هستند و نه ما با آنها کاريست و نه آنها با ما کاري و هر مسلمان بالطبع داراي آزادي کامل جهت تبعيت و پيروي از هر آييني است که خواهان آن است و ما همانگونه که حضرت آيت الله العظمي خامنه اي(مد ظله)، رهبر معظم انقلاب فرمودند، ما هيچ طرح و برنامه‌اي براي دعوت کسي به تشيع و شيعه کردن سني‌ها نداريم و اين نه برنامه ما و نه هدف ماست.

 

رسانه‌ها در قبال تحولات سوريه بزرگنمايي مي‌کنند/ موضع حزب الله در قبال سوريه تغييرناپذير است

 

دبيرکل حزب‌الله لبنان از نحوه پوشش اخبار و تحولات سوريه از سوي برخي رسانه‌ها انتقاد کرد و آن را نوعي بهره برداري در راستاي اهداف غرب دانست.

 

سيد حسن نصرالله دبير کل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود با اشاره به تحولات سوريه گفت: ما اکنون با دقت و بطور شفاف به موضوع سوريه مي پردازيم بويژه اين که دراين باره [تلاش مي شود] تا ما و طرف هاي ديگر را بترسانند و من مي گويم که ترساندن کم يا زياد ما نمي تواند موضع اصلي و رويکرد ما را در اين باره تغيير دهد. بايد به کسي نيز که مي خواهد روح و اعصاب ما را به هم بريزد بگوييم که نقش بر آب مي زند و کار بيهوده اي مي کند. زيرا در هيچ موضوعي تا زماني که قلب ما حق را مي شناسد، هيچ چيزي نمي تواند آن را تکان دهند حتي اگر تمام جهان در مقابل ما بايستد.

 

سيدحسن نصرالله افزود: من به ملاحظه اي که در ابتداي کلامم به آن اشاره کردم، باز مي گردم که دقت در داده ها و اطلاعات است. به عنوان مثال اندکي پيش برخي ماهواره هاي عربي در خبري فوري به نقل از يک طرف معارض در سوريه اعلام کردند که حزب الله منطقه "الزبداني" را با کاتيوشا بمباران کرده است گويي که اين کار مانند اين است که شخصي در آنجا ساندويچ بخورد و اين قصه همچنان ادامه يافت و آخرش معلوم نشد...در روز بعد نيز حزب الله به الزبداني حمله مي کند و گروه هاي مسلح آن را مهار مي کند و گفته مي شود که تمام راه ها پر از اجساد مبارزان حزب الله است. هيچ کس اين اجساد را به ما نشان نداد و مدرکي در اين باره ارائه نکرد. اين نمونه اي از برخورد رسانه ها با موضوع سوريه بود.

 

وي افزود: در روز نشست شوراي امنيت از "حمص" سخن به ميان آمد و( گفتند که آنجا قيامت شده) و اين امر هر شخصي را از جاي خود بلند مي کند. ا موضع سياسي روشني داريم اما در اين موضوع هر کسي تحت تاثير قرار مي گيرد. پس از تحقيق روشن مي شود که چيزي در حمص نبوده است و بررسي زمان انتشار اين خبر تنها اندکي پيش از نشست شوراي امنيت نشان مي دهد که اين خبر واقعيت ندارد بلکه نوعي بهره برداري از رسانه ها در اين جنگ در راستاي تحقق اهداف [غربي ها] به هر وسيله حرام و حلالي است.

 

سيد حسن نصرالله تاکيد کرد: آنچه که مي خواهم به همه مردم جهان عرب و اسلام بگويم اين است که ما به جزئيات علاقه مند هستيم و بايد به اصل ماجرا نگاه کرد، بويپه اينکه هيچ کس معصوم و مبراي از خطا و اشتباه در جزئيات نيست. هرکسي مرتکب اشتباه مي شود. لذا بايد به ماجراي اصلي بازگرديم تا ببينيم که چگونه بايد خطا را از صواب تشخيص دهيم.

 

سوريه درگير جنگ داخلي نخواهد شد/حساب کردن روي آمريکا شکست خورده است

 

 

 

دبيرکل حزب الله لبنان با اشاره به اينکه کساني که روي آمريکا حساب باز کرده اند، سخت در اشتباهند، تاکيد کرد که تلاش هاي غرب براي ايجاد جنگ داخلي در سوريه نتيجه نخواهد داد.

 

 

 

سيد حسن نصرالله در بخش پاياني اظهارات خود به مسايل مربوط به سوريه اشاره و تاکيد کرد که آنچه در سوريه هدف قرار گرفته است، مقاومت در لبنان و فلسطين و از بين بردن آرمان فلسطين و ملت فلاسطين است.

 

 

 

وي با اشاره به آمادگي دولت سوريه براي گفت‌وگوها افزود : اين در حالي است که غرب مي گويد که زمان گفت‌وگو به سر آمده است، چطور زمان گفت‌وگو به سر آمده در حاليکه جنگ در سوريه وجود دارد و گروه هايي هستند که سوريه را به سوي جنگ داخلي پيش مي برند؟ الان گروه هاي مسلح مردم سوريه و سني هاي آنان را بيشتر از گروه هاي ديگر مي کشند، البته اين درست نيست که در سوريه جنگ داخلي پيش مي آيد، حتي اگر کشورهاي ديگر به دنبال ايجاد اين جنگ در داخل سوريه باشند، اين اتفاق نخواهد افتاد.

 

 

 

وي حساب کردن روي آمريکا را حسابي اشتباه و شکست خورده دانست و تاکيد کرد: اين موضع ماست، ما منافع سوريه و ملت آن و لبنان و ملت آن و فلسطين و ملت آن را به دور از کينه هاي شخصي يا گروهي مي بينيم.

 

 

 

دولت لبنان به فعاليت خود ادامه خواهد داد/ اکنون زمان چالش سياسي در لبنان نيست

 

 

 

دبيرکل حزب الله لبنان در مورد دولت لبنان و انتشار برخي شايعات در مورد احتمال ساقط شدن اين دولت نيز تاکيد کرد که اين دولت ادامه خواهد داشت و به حاکميت خود ادامه خواهد داد، وي البته تاکيد کرد که اين دولت، دولت حزب الله نيست.

 

 

 

نصرالله ابراز داشت که دولت تاکنون نشان داده است که محور ثبات در کشور است و الان زمان مناسبي براي براندازي حکومت ها و ايجاد چالش سياسي در لبنان نيست و ما بايد با همکاري و اخلاص خود از اين مرحله سخت عبور کنيم.

نظر شما