شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۵
کد خبر: ۴۹۰۸۹
|
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۱
مديرکل بيمه هاي اجتماعي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي از بيمه نبودن 40 درصد جميعيت شاغلين کشور يعني حدود 8 ميليون خانوار شاغل خبر داد.

به گزارش «شهر» دکتر مظفر کريمي با بيان اين مطلب افزود: براساس قانون برنامه پنجم توسعه ملکف هستيم راهي براي بيمه بازنشستگي تمامي آحاد جامعه پيدا کنيم.

 

وي با اشاره به اينکه 50 درصد شاغلين کشور مشمول بيمه هاي اجباري نيستند تاکيد کرد: اين درحالي است که 8 ميليون نفر از خانوار شاغلين در کشور نيز اصلا تحت پوشش بيمه قرار ندارند.

 

مديرکل بيمه‌هاي اجتماعي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي تاکيد کرد: البته اين افراد مي‌توانند بيمه شوند اما پرداخت حق بيمه آنقدر برايشان سخت است که از عهده آن بر نمي آيند و يا اينکه پس از گذشت مدتي از پرداخت حق بيمه، شرايط ادامه پرداخت را ندارند.

 

کريمي از شناسايي هشت ميليون خانوار شاغلي که توانايي پرداخت حق بيمه ندارند خبر داد و گفت: اين افراد نيازمند شناسايي شده اند و هم اکنون بدنبال راه حلي براي تامين منابع پرداخت حق بيمه اين افراد هستيم.

 

وي با اشاره به اينکه در بيمه بازنشستگي اولويت با مردان است افزود: قوانين ما مرد را مسئول تامين معيشت خانواده مي داند و با توجه به اينکه فقط مردان در صورت بيمه شدن مي توانند خانواده خود را نيز تحت پوشش قرار دهند به همين دليل به نفع خانواده هاست که مرد بيمه شود مگر در شرايطي که از کار افتاده باشد.

 

 

منبع: مهر

نظر شما