شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۰۹
کد خبر: ۴۹۱۰۰
|
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۰
ازسوي فرهنگسراي گلستان
فرهنگسراي گلستان در جهت تعليم و تربيت کودکان و نوجوانان با هدف رشد و تعالي در رسيدن به خودشناسي براي اولين بار اقدام به توليد کتاب « منطق الطير به زبان ساده » کرده است.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي مراكز فرهنگي هنري منطقه هشت؛ اين کتاب که سرشار از نکات نغز و آموزنده است سفري پر رمز و راز از مراحل رسيدن به خدا يعني هفت شهر عشق را با زباني ساده و گويا بيان مي‌کند.


عطار، يكي از شاعران بزرگ و از مردان نام آور تاريخ ادبيات ايران است. سخن او ساده و گيراست. او براي بيان مقاصد عرفاني خود بهترين راه را كه همان آوردن كلام ساده و بي پيرايه و خالي از هرگونه آرايش است انتخاب كرده است.


الهي نامه، اسرار نامه، مصيبت نامه، بلبل نامه، منطق الطير، جواهر الذات، حيدر نامه، مختار نامه، خسرو نامه، اشترنامه و مظهر العجايب و...از آثار عطار است.


از ميان اين مثنوي‌هاي عرفاني بهترين و شيواترين آنها كه به نام تاج مثنوي‌هاي او به شمار مي آيد منطق الطير است كه موضوع آن بحث پرندگان از يك پرنده داستاني به نام سيمرغ است كه منظور از پرندگان سالكان راه حق و مراد از سيمرغ وجود حق است كه عطار در اين منظومه با نيروي تخيل خود و به كار بردن رمزهاي عرفاني به زيباترين وجه سخن مي گويد كه اين منظومه يكي از شاهكارهاي زبان فارسي است.


علاقه‌مندان جهت تهيه اين کتاب مي‌توانند به فرهنگ‌سراي گلستان واقع در نارمک، ميدان هلال احمر، خيابان گلستان مراجعه کنند و يا جهت کسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن: 77826475 تماس بگيرند.

نظر شما