شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۳۹
کد خبر: ۴۹۱۱۶
|
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۳
رييس فرهنگسراي قرآن از برگزاري نوزدهمين و آخرين مجمع قرآني سال 90 به همراه تجليل از پنج فعال قرآني شهر تهران خبر داد.

علي‌اكبر توپچي در گفت و گو با خبرنگار شهر تجليل از فعالان قرآني شهر تهران و نيز ايجاد تشكل قرآنيان را از جمله اهداف برگزاري اين برنامه عنوان كرد و گفت: يكي ديگر از اهداف مهم اين طرح، تجليل از استادان گمنام جلسات قرآني شهر تهران است كه در هر محفل پنج نفر از استادان فعال قرآني تجليل مي‌شوند.



وي با بيان اينكه اين محافل با حضور استادان، قاريان ممتاز و بين‌المللي، گروه‌هاي هم‌خواني و تواشيح، سخنراني انديشمندان قرآني، اجراي مسابقات حضوري و اهداي جوايز نفيس از آذرماه 1388 در مسجد جامع امام صادق(ع) واقع در ميدان فلسطين آغاز شده است، افزود: در اين برنامه كه آخرين برنامه در سال جاري است، قاريان ممتازي مانند سيدمحمد كرماني و حبيب‌الله پوراحمدي به تلاوت آيات قرآن مي‌پردازند و بعد از ارايه گزارشي از روند اين برنامه در سال جاري مداحي و مولودي‌خواني توسط حاج مهدي خادم انجام مي‌شود.



توپچي برگزاري اين طرح را با مشاركت سازمان دارالقرآن عنوان كرد و ادامه داد: در اين نشست همچنين از پنج فعال و معلم قرآني شهر تهران كه تاكنون كمتر شناخته شده‌اند به اسامي رشيد خليلي آذر، مصطفي وفايي، حسن صيادي، مهناز خادمي و راحله عرفاتي تجليل به عمل مي‌آيد.


رييس فرهنگسراي قرآن در ادامه به برگزاري جشنواره قرآني كودك و نوجوان اشاره كرد و اظهار داشت: در اين مرحله از جشنواره آثار شركت‌كنندگان پس از جمع‌آوري از مراكز و فرهنگسراها و ارسال آن به فرهنگسراي قرآن داوري مي‌شود.



اين جشنواره در دو بخش دختران و پسران در رشته‌هاي حفظ ، قرائت، ترتيل قرآن كريم و نيز اذان، خوشنويسي و نقاشي در مقاطع سني پيش‌دبستاني تا پيش‌دانشگاهي برگزار مي‌شود.

نظر شما