شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۳
کد خبر: ۴۹۱۴۰
|
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۴
«داريوش مهرجويي» برنده جايزه ويژه هيئت داوران سي‌امين جشنواره فيلم فجر با بيان اينکه «نارنجي‌پوش»، فيلمي سفارشي نيست، گفت: فرهنگسازي در مورد نظافت و حفاظت از محيط زيست از دغدغه‌هاي من است.

به گزارش «شهر» داريوش مهرجويي که با فيلم سينمايي «نارنجي‌پوش» برنده جايزه ويژه هيئت داوران سي‌امين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر شد، درباره انگيزه خود براي ساخت فيلم سينمايي «نارنجي‌پوش» اظهار داشت: ‌هميشه زباله‌هايي که کنار دريا، رودخانه و حتي در خيابان‌هاي شهر ريخته مي‌شد، آزارم مي‌داد. برخلاف تصور عام، «نارنجي‌پوش» فيلمي سفارشي نيست. من فيلمنامه اين فيلم را 2 سال پيش نوشتم و فرهنگسازي در مورد نظافت و حفاظت از محيط زيست از دغدغه‌هاي من است.

 

وي در مورد مشارکت شهرداري تهران در ساخت فيلم «نارنجي‌پوش» بيان داشت: اين فيلم به سفارش شهرداري تهران نيست و تنها به دليل اينکه به لباس و لوازمي چون ماشين مخصوص حمل زباله نياز بود، شهرداري به ما در اين خصوص کمک کرد.

 

کارگردان فيلم سينمايي «نارنجي پوش» در ارزيابي خود از داوري‌هاي جشنواره، اظهار داشت: به نظر مي‌رسد داورها به اين فيلم، نگاه خاصي داشتند. حققيتاً نسبت به بازي «حامد بهداد» هم کم‌لطفي شد، به طوري که حتي بهداد در کانديد بهترين‌ها نيز حضور نداشت.

 

«داريوش مهرجويي» درخصوص عدم حضور در نشست پرسش و پاسخ جشنواره فيلم فجر گفت: بازيگران فيلم من به خاطر اينکه شنيده بودند فضاي نشست‌هاي پرسش و پاسخ زياد مناسب نيست و در آنجا بي‌احترامي‌هايي نسبت به عوامل فيلم‌ها اتفاق مي‌افتد، از حضور در نشست نقد فيلم وحشت کردند.

نظر شما