شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۲۸
کد خبر: ۴۹۲۰۶
|
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۹
كامبيز درم بخش گفت: پرداختن به موضوع پياده در فضاهاي شهري با استفاده از زبان كاريكاتور نوعي فرهنگ‌سازي جديد از سوي شهرداري تهران است كه مي‌تواند موجب تغيير رفتار شهروندان شود.

به گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي سازمان زيباسازي شهر تهران، كامبيز درم بخش، طراح و كاريكاتوريست، با بيان اينكه برگزاري مسابقه طراحي کاريکاتور شهري با موضوع «زندگي پياده در شهر» رويكردي جديد و موثر در زمينه فرهنگ شهرنشيني است، گفت: توجه به عابر پياده و حضورش در فضاهاي شهري، احترام به حقوق شهروندي است كه متاسفانه اين حق در بسياري از مواقع از سوي سواره‌ها نقض مي‌شود.


عضو هيئت داوران مسابقه طراحي کاريکاتور «زندگي پياده در شهر» با بيان اينكه براي فرهنگ‌سازي تنها نبايد به برگزاري يك مسابقه كاريكاتور اكتفا كرد، بلكه از ديگر ظرفيت‌ها همچون طراحي پوستر، آگهي روزنامه، فيلم كوتاه و آموزش شهروندي بايد بهره جست، گفت: توجه به فرهنگ پياده در شهر تنها متوجه شهرداري نيست بلكه خود شهروندان نيز بايد آن را رعايت كنند. از سوي ديگر مراجع قانوني هم بايد براي برخورد با ناقضان حريم پياده قوانيني وضع كنند.


درم‌بخش با اشاره به اينكه زبان كاريكاتور اگرچه ظريف و گزنده است، اما پيام را به سرعت منتقل مي‌كند، ‌گفت: كاريكاتوريست مانند طبيب عمل مي‌كند و درد را در اجتماع به رخ مي‌كشد. چه بسا بارها از كنار مشكلي گذر كرده اما به خاطر عادت، توجه‌اي به آن نكرده‌ايم ولي وقتي با ظرافت و با استفاده از زبان نقد كاريكاتور و طنز به آن نگاه مي‌كنيم باعث تامل در آن و تغيير در نگرش و رفتار ما مي‌شود.


هنرمنداني همچون حسن کريم‌زاده، فيروزه مظفري و علي درخشي به عنوان هيئت انتخاب آثار و همچنين کامبيز درم بخش، محمدعلي بني‌اسدي و داوود شهيدي به عنوان اعضاي هيئت داوران، مسابقه کاريکاتور زندگي پياده در شهر را داوري مي‌کنند.

نظر شما