شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۵۰
کد خبر: ۴۹۳۱۵
|
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۳
به همت سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و از سوي فرهنگسراي بهاران از خانواده شهيد احمدي روشن و شهيد رضايي‌نژاد تجليل مي‌شود و علاوه بر اين در هفته جاري بيش از 220 ويژه برنامه از سوي مراکز فرهنگي هنري تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش شهر به نقل از اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، همزمان با اين مراسم نمايشگاه نقاشي «مي آييم با مداد رنگي‌هايمان» شامل آثار برگزيده کودکان و نوجوانان شهر تهران برپا مي شود. اين آثار در راهپيمايي روز 22 بهمن ماه و در فرهنگسراي ايران ما با الهام از اقدام دختر شهيد رضايي نژاد براي اهداي نقاشي خود به مقام معظم رهبري، خلق شده تا کودکان نقاشي هاي خود را به دختر آن شهيد بزرگوار هديه کنند.


برگزاري مراسم اختتاميه مسابقه سراسري عکاسي «تهران 90» و برپايي نمايشگاهي از آثار برگزيده اين مسابقه از ديگر برنامه هاي هفته جاري است. مسابقه عکاسي «تهران 90» اولين مسابقه عکاسي مجازي است که با فراخواني از 20 آذر ماه آغاز شد و مراسم اختتاميه آن روز چهارشنبه 3 اسفند ماه در موزه عکسخانه شهر برگزار مي شود و عكس هاي آن در گنجينه عكسخانه شهر نگهداري مي شود تا پس از گذشت چند دوره مرجع ارزشمند تاريخ مصور معاصر كلان شهر تهران باشد.


در اين مسابقه 315 عکاس با ارائه 1500 شرکت کردند و آثار ارائه شده، روز 10 بهمن ماه از سوي هيئت داوران بررسي و 44 عكس از 37 عكاس به نمايشگاه آثار برگزيده راه پيدا كرد. در اين فراخوان از عكاسان و علاقه مندان به هنر عكاسي دعوت شد تا تهران در سال 1390 را با نگاهي به فعاليت ها و مشاغل مختلف جديد و قديم، ابنيه قديمي، ترافيک، مناظر زيبا و نازيباي شهر را ديده و به ثبت برسانند.


علاوه بر اين 27 نمايشگاه ديگر، 22 اجراي هنري، 26 نشست ادبي، 9 نمايش سينمايي، 6 مسابقه، 30 برنامه مذهبي، 3 برنامه گردشگري، 27 برنامه ترکيبي، 38 نشست موضوعي و 41 برنامه آموزشي، همزمان با هفته اول اسفند ماه در مراکز فرهنگي هنري پايتخت برگزار مي شود.


نمايشگاه هاي ويتراي و قاب آينه، تا پايان هفته در فرهنگسراي ملل، تصويرسازي اشعار سهراب سپهري تا 30 بهمن در فرهنگسراي ارسباران و نقاشي با اشکال هندسي تا پايان هفته در فرهنگسراي اشراق از جمله برنامه هاي نمايشگاهي در هفته جاري است.


برگزاري کارگاه فيلمنامه نويسي، 1 اسفند در فرهنگسراي بهمن و اجراي گروه نمايش حورا، 4 اسفند در فرهنگسراي خاتم از جمله اجراهاي هنري در هفته جاري هستند.


نشست ادبي باران شعر، 1 اسفند در فرهنگسراي ملل برگزار مي شود. همچنين کارگاه داستان نويسي، 2 اسفند در فرهنگسراي هنگام، نشست ادبي شاهنامه خواني، 3 اسفند در فرهنگسراي فردوس و نشست مثنوي پژوهي با عنوان نيستان معرفت، 2 اسفند در فرهنگسراي معرفت از جمله برنامه هاي مراکز فرهنگي هنري تهران است.


زمان شرکت در مسابقه کتابخواني «کتاب سايه بان شهر» با موضوع همسايه داري همچنان ادامه دارد و علاقمندان مي توانند براي دريافت کتاب و بسته هدايا با سامانه 1837 تماس بگيرند. همچنين مسابقه هاي خاطره نويسي «قصه محله من»، 4 اسفند در فرهنگسراي ملل و مسابقه نقاشي هفت رنگ، 3 اسفند در خانه فرهنگ نور برگزار مي شود.


نشست تخصصي هنر در گذر زمان، اول اسفند در فرهنگسراي فردوس برگزار مي شود. نشست بررسي صورت هاي فلکي، 2 اسفند و نشست پيشرفت شکسته نستعليق از ديروز تا امروز، 30 بهمن در فرهنگسراي شفق برگزار خواهد شد.


نشست موسيقي نابينايان، 4 اسفند در خانه فرهنگ حر، نقد و بررسي کتاب «اي عشق دست از سر من بردار» 2 اسفند در فرهنگسراي انقلاب اسلامي و نشست بررسي مدگرايي، 1 اسفند در خانه فرهنگ اميرکبير برگزار مي شود.


نمايش فيلم سينمايي پرستوهاي عاشق تا پايان هفته در فرهنگسراي هنگام و نمايش فيلم پاريس تا پاريس تا نيمه اسفند ويژه مدارس منطقه 8 به همت فرهنگسراي گلستان، از جمله برنامه هاي نمايش فيلم در اين هفته است.


علاقه مندان مي توانند جهت دريافت فهرست کامل برنامه ها به پايگاه اينترنتيwww.farhangsara.ir مراجعه کنند و براي دريافت اطلاعات ويژه برنامه هاي هفته جاري و نشاني مراکز فرهنگي هنري شهر تهران با شماره 1837 تماس بگيرند.

نظر شما