جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۲۳
کد خبر: ۴۹۹۹۰
|
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۵
طلايي با اشاره به انتخابات 12اسفند؛
رييس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر تهران با اشاره به خلق حماسه 12 اسفند توسط مردم، تاكيد كرد: ترفندهاي دشمنان براي كاهش مشاركت ملت در انتخابات، حناي كمرنگي بود كه بي‌ثمربودن آن، ‌مدعيان غربي دموكراسي‌خواهي را به سرگيجه دچار كرد.

به گزارش خبرنگار «شهر»، مرتضي طلايي رييس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر تهران در نطق پيش از دستور خود در ابتداي چهارصدوچهل وهشتمين جلسه علني شوراي شهر تهران، حضور مردم پاي صندوق‌هاي راي در 12 اسفند را حماسه‌اي كم‌نظير و غرورآفرين خواند و تاكيد كرد: اين حماسه باطل‌كننده افكار دشمنان و مايه اميد دوستان بود كه آن را به سازندگان آن و مقام معظم رهبري به عنوان سكاندار كشتي انقلاب اسلامي تبريك عرض مي‌كنم.

 

وي خاطرنشان كرد: نعمت 12 اسفند آنقدر بزرگ است كه همت گويندگان و نويسندگان تا سال‌ها بايد صرف ترسيم و تحليل ابعاد آن باشد.

 

طلايي در ادامه با تاكيد بر اينكه مفهوم حاكميت به عنوان سازنده دولتها از مفاهيم پيچيده در انديشه‌هاي سياسي بشر است، اظهار كرد: اگر مفهوم حاكميت را معادل قدرت برتر اما عالي و نهايي اتخاذ تصميم و اعمال اقتدار در جامعه بدانيم، قرن‌ها درباره اينكه چه كسي و به نمايندگي از چه كساني داراي حق حاكميت است، به جدال نظري پرداخته شده‌اند.

 

رييس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر تهران با اشاره به قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران به عنوان راه جديدي در ساحت حقوق عمومي جهان، اظهار كرد: در اين انديشه سياسي، منشاء حق خداوند است و خداوند مردم را بر سرنوشت خود مسلط كرده و ملت اين حق خداداي را از طريق اصول مندرج در قانون اساسي اعمال مي‌كنند.

 

وي ادامه داد: مسلط بودن بر سرنوشت همانطور كه حق ماست، از سوي ديگر در ساختن حكومت عدل و اعمال قوانين الهي نيز تكليف ماست كه براي اداي آن از رهگذر انتخابات به اين عرصه ورود مي‌كنيم، بنابراين شركت در انتخابات هم حق شهروندي و هم تكليف الهي است.

 

وي با اشاره به دشمني‌هاي استكباري جهاني در برابر چارچوب فكري جمهوري اسلامي در سال‌هاي پس از انقلاب، اظهار كرد: در اين دوران از جنگ، ترور، تحريم و ديگر مظاهر ملموس دشمني‌ها كه كوتاهي نكردند و همواره كوشيدند كه با برچسب‌هايي چون ديكتاتوري مذهبي و خودكامگي، انديشه جمهوري اسلامي را به چالش بكشند، اما اين ترفند قديمي در برابر بيش از 30 انتخابات هريك باشكوه‌تر و پرشورتر از ديگري حناي كمرنگي بود كه مدعيان غربي دموكراسي‌خواهي را به سرگيجه دچار كرد.

 

رييس كميسون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر تهران در ادامه به عقده‌ها و كينه‌هاي دشمنان ايران از صندوق‌هاي راي پررونق در جمهوري اسلامي اشاره كرد و گفت: اين عقده‌ها و كينه‌ها براي نخستين‌بار دو سال پيش فرصت سرباز كردن يافت و اگرچه شهد شيرين حضور مردم در انتخابات گذشته با فتنه‌گري و تن‌ندادن به قانون از سوي برخي و نيز كم‌تدبيري‌هاي برخي ديگر، سطحي از تلخي به كام ملت باقي گذاشت، اما اصل و اساس فتنه با وصيت ملت و درايت رهبري در 9 دي و 22 بهمن به خاطره تبديل شد و به تعبير رهبر انقلاب اسلامي كشور را در برابر بيماري‌هاي سياسي واكسينه كرد.

 

وي در ادامه خاطرنشان كرد: در عين حال مجموعه فعل و انفعالات سياسي اخير، نقطه اميدي براي دشمنان جمهوري اسلامي شده بود كه ديگر شاهد شور و شوق انتخاباتي در ايران نخواهند بود.

 

طلايي تاكيد كرد: خيال خام عدم مشاركت ملي در انتخابات 12 اسفند در ذهن‌هاي دشمنان نشسته بود، اما همچون گذشته اين تحليل‌ها و برنامه‌ها نقش برآب شد تا بار ديگر ثابت شود كه سست‌ترين خانه‌ها، خانه عنكبوت است.

 

وي با بيان اينكه شايد براي بسياري از دوستان انقلاب اسلامي نيز اين حجم مشاركت قابل باور نبود، افزود: اما رهبر انقلاب اسلامي به نصرت الهي ايمان و به اين ملت سرافراز باور داشت و پيش از برگزاري انتخابات، وعده صادق خلق حماسه ديگري را داد.

 

طلايي با بيان اينكه ماشين عظيم تبليغاتي استكبار ماه‌ها براي سرد جلوه دادن اين انتخابات تلاش كرد، ادامه داد: در جبهه‌اي موازي نيز دشمنان سعي در ناامن كردن فضاي انتخابات داشتند.

 

به گفته وي، خط تحريم و خط ناامن‌سازي دو راهبرد اساسي دشمنان بود كه به فضل خداوند، هر برگ راي تيري شد بر چشم دشمنان و انتخابات با رشد مشاركت و بدون كوچكترين تنش به انجام رسيد.

 

وي حماسه ملت در 12 اسفند را تمام‌كننده حجت بر مجموعه نهادهاي كشور دانست و تصريح كرد: فرصت خدمتگزاري به چنين ملتي، فرصتي گران سنگ است و در برابر اين همه همت و بصيرت هر قصوري در خدمت غيرقابل بخشش است.

 

رييس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر تهران بر ضرورت تلاش براي رفع تنگناهاي اقتصادي و ارتقاء سطح رفاه، ايجاد اشتغال پايدار، كاستن از تنش‌ها و جنجال‌هاي بيهوده سياسي و رفع دغدغه‌هاي ملت تاكيد كرد.

 

طلايي در ادامه با بيان اينكه انتخابات 12 اسفند نشان داد كه راهبرد رهبر انقلاب اسلامي براي دفع حداقلي و جذب حداكثري از سوي آحاد مردم شنيده شده است، افزود: هر صاحب انتقادي نيز از راه صندوق راي و برگزيدن سياست‌هاي مطلوب خود بايد به كنش سياسي بپردازد.

 

به اعتقاد طلايي، زمان آن رسيده كه نخبگان ملت نيز براي اين انديشه جذب حداكثري و دفع حداقلي، مدلهاي اجرايي طراحي كرده و فرصت‌هاي كنش سياسي مطلوب را از طريق احزاب و تشكل‌ها فراهم كنند.

 

وي تاكيد كرد: انتخابات اخير نشان داد كه نظام جمهوري اسلامي در درون خانواده خود و براي هر آنكه قانون را فصل‌الخطاب و چارچوب عمل بشناسد، ظرفيت فعاليت داشته و در عين حال در برابر گردن‌كشي و زياده‌خواهي هر گروه و دسته‌اي كه بخواهند قانون را به سليقه خود تفسير كنند، كوتاه نخواهد آمد.

 

رييس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر تهران در ادامه با اشاره به اينكه در درون خانواده اصولگرايان به عنوان منتخبان انتخابات نيز گذر از مرحله رقابت و تلاش براي وفاق حداكثري يك ضرورت انكارناپذير است، افزود: وحدت تقريبي خانواده اصولگرايي زير چتر جامعتين و شخصيت‌هاي بزرگي چون آيات مهدوي كني و يزدي هرچند با فراز و فرودهايي همراه بود، اما در نهايت به صورت يك تجربه و تلاشي جمعي براي پرشورتر شدن انتخابات مشهود شد.

 

طلايي يادآور شد: منتخبان ملت با هر گرايش و سليقه‌اي، پيام ملت در 12 اسفند را از رهگذر تشكيل مجلسي كارآمد بصير، به دور از جنجال، پويا و پرتحرك به ثمر خواهند رساند.

 

وي همچنين تاكيد كرد: موضع 12 اسفند نبايد در سياستگذاري كلان سياست خارجي به دست فراموشي سپرده شود.

 

 

طلايي با اشاره به بيداري اسلامي در منطقه و نيز خروش ملت‌ها درغرب كه در برابر حاكميت‌هاي ناكارآمد و ديكتاتورهاي شيك‌پوش غربي شكل گرفته است، تصريح كرد: تمامي اين جنبش‌ها از مزرعه انقلاب اسلامي مردم ايران برخاسته است، بنابراين انفعال و چشم به تحركات دشمن ‌دوختن غفلتي نابخشودني است.

 

به گفته وي، تمامي دستگاه‌هاي تبليغاتي و ديپلماسي ما بايد براي نشان دادن دستاورد بزرگ ملي كشور در انتخابات مجلس نهم در چشم جهانيان تلاش كنند، چرا كه اين مساله در شرايط امروز منطقه كه برخي ملت‌ها از استبداد رها شده‌اند و در جستجوي مدل حكومتي مطلوب هستند، بيش از پيش اهميت دارد.

نظر شما