جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۴۳
کد خبر: ۵۰۱۸۷
|
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۶
تلويزيون امسال فيلم‌هاي ملک سليمان(ع)، ناسپاس، اخراجي‌ها 3، شير و عسل، آدمکش، نفوذي، قاعده بازي و پسر آدم دختر حوا را از سينماي ايران براي نوروز 91 آماده پخش کرده‌است.

به گزارش «شهر» امسال معاونت سيما تدارک گسترده‌اي براي ايام نوروز ديده‌ و تعداد زيادي فيلم‌هاي سينمايي داخلي و خارجي براي پخش آماده کرده است. البته تعداد فيلم‌هايي که از سينماي ايران براي نوروز انتخاب شده، با توجه به فيلم‌هاي متنوعي که سال گذشته در اکران سينماها داشتيم، کم است و مي‌توان آن را مويد سهم اندک سينماي ايران از آنتن نوروزي سيما دانست.

 

هفته‌نامه سروش وابسته به سازمان صداوسيما در ويژه‌نامه نوروزي خود جدول پخش اين فيلم‌ها را منتشر کرده‌است که در اين گزارش مروري بر مهمترين اين فيلم‌ها خواهيم داشت. البته با توجه به اينکه تاکنون معاونت سيما گزارش رسمي درباره فيلم‌هاي نوروزي منتشر نکرده‌است، احتمال تغيير همچنان وجود دارد!

 

شبکه يک

 

فيلم سينمايي «ملک سليمان(ع)» اول فروردين ماه از شبکه يک پخش مي‌شود. «ملک سليمان(ع)» عنوان يک سه گانه سينمايي است که در سال 1389 اولين قسمت از آن به روي پرده سينماهاي ايران رفته‌است. اين فيلم روايت مقطعي از زندگي حضرت سليمان است که در آن از فناوري‌هاي پيشرفته استفاده شده‌است.

 

«ملک سليمان(ع)» به نويسندگي و کارگرداني شهريار بحراني و تهيه‌کنندگي مجتبي فرآورده تهيه شده‌است و در آن امين زندگاني، محمود پاک‌نيت، الهام حميدي، مهدي فقيه، حسين محجوب، زهرا سعيدي، عليرضا کمالي، جواد طاهري و... بازي کرده‌اند.

 

فيلم سينمايي «ناسپاس» به کارگرداني حسن هدايت هم ديگر فيلم سينمايي تاريخي-مذهبي سينماي ايران است که پنجم فروردين ماه از شبکه يک روي آنتن مي‌رود. اين فيلم که روايتي از سال‌هاي زندگاني حضرت موسي(ع) است داستان عاميل وآشل دو پسرعمو است که مي‌خواهند با آنائل ازدواج کنند. وقوع يک رخداد غير منتظره آرامش و آسايش قبايل و طوايف قوم يهود را بر هم مي‌زند.

پوريا پورسرخ، الناز شاکردوست، نيما شاهرخشاهي، ليندا کياني، محمدعلي ساربان، مجيد عبدالعظمي، مجيد واشقاني، خسرو دستگير، بابک والي، زويا خليل آذر، علي فرود، مونا بيگي، سيروس صابر و لاله کريمي بازيگران «ناسپاس» هستند.

 

شبکه دو

اين شبکه در ايام نوروز بيشتر فيلم‌هاي خارجي و تله فيلم‌هاي ايراني پخش مي‌کند. هنوز خبري از انتخاب توليدات سينمايي ايراني براي پخش از اين شبکه منتشر نشده‌است.

 

شبکه سه

فيلم سينمايي «اخراجي‌ها 3» 29 اسفند ماه از اين شبکه پخش مي‌شود. اين فيلم به کارگرداني مسعود ده‌نمکي ساخته شده و داستان آن درباره حواشي برگزاري يک انتخابات است. در اين فيلم رضا رويگري، محمدرضا شريفي‌نيا، اکبر عبدي، امين حيايي و... به ايفاي نقش پرداختند.

 

فيلم سينمايي «شير و عسل» ساخته آرش معيريان هم دوم فروردين ماه روي آنتن اين شبکه مي‌رود. اين فيلم به تهيه‌کنندگي سيدمحسن وزيري و نويسندگي قربان محمدپور تهيه شده‌است. در اين فيلم پوريا پورسرخ، مهران غفوريان، افسانه پاکرو، فتحعلي اويسي، علي صادقي، فلور نظري، مهران رجبي، سيدمحمدرضا وزيري، يوسف صيادي و... بازي کردند.

 

فيلم سينمايي «آدمکش» هفتم فروردين‌ماه پخش مي‌شود. اين فيلم به کارگرداني رضا کريمي، تهيه‌کنندگي محمد پوستي و نويسندگي هادي کريمي تهيه شده‌است. در اين فيلم بهرام رادان، مهتاب کرامتي، حامد بهداد، افسانه بايگان و ... بازي کردند.

 

فيلم سينمايي «آدمکش» داستان فردي را به تصوير مي‌کشد که يکي از دوستان قديمي مازيار معافي(روانشناس) بعد از دو سال نزد او مي‌رود و از او درخواست مي‌کند که نامزدش(رويا) را که به اتهام قتل برادر شوهرش دستگير شده مجنون و رواني جلوه داده تا دادگاه در مجازات او تخفيف قائل شود.

 

فيلم سينمايي «نفوذي» هم دهم فروردي ماه روي آنتن مي‌رود. اين فيلم به کارگرداني مشترک مهدي فيوضي و احمد کاوري و تهيه‌کنندگي جمال شورجه تهيه شده است. در اين فيلم امير جعفري، نسرين مقانلو، سياوش خيرابي، عليرام نورايي، جمشيد هاشم‌پور و...بازي مي‌کنند. اين فيلم بر اساس خاطره يک آزاده ساخته شده و داستان آن با نگاهي به کتاب «حکايت زمستان» به قلم سعيد عاکف نوشته شده است.

 

شبکه چهار

فيلم سينمايي «قاعده بازي» به کارگرداني احمدرضا معتمدي تا کنون تنها فيلم سينمايي ايراني قرار گرفته در کنداکتور نوروزي اين شبکه است که هفتم فروردين ماه پخش مي‌شود. اين فيلم يک کمدي متفاوت در سينماي ايران است و عليرضا خمسه، اکبر عبدي، حميد لولايي، الناز شاکردوست، داريوش ارجمند، سعيد پورصميمي، گوهر خيرانديش و جمشيد هاشم‌پور در آن ايفاي نقش کرده‌اند.

 

شبکه تهران

فيلم سينمايي «توکيو بدون توقف» به کارگرداني سعيد عالم‌زاده و تهيه‌کنندگي علي سرتيپي 29 اسفند ماه روي آنتن مي‌رود. مهران مديري، حسن شکوهي، پانته‌آ بهرام و... در اين فيلم بازي کردند. اين فيلم داستان برادري ديوانه، خواهري معصوم، عمه‌اي عجيب، پسري عاشق و... است.

فيلم سينمايي «پسر آدم، دختر حوا» به کارگرداني رامبد جوان هم اول فروردين ماه روي آنتن شبکه تهران مي‌رود. اين فيلم با نقش آفريني مهناز افشار، حامد کميلي، رامبد جوان، شيلا خداداد، داستان رقابت دو وکيل جوان بر سر تصاحب دفتر کاري که با کلاهبرداري به آنها داده شده است.

 

 

جداي از اين فهرست فيلم‌هايي هم در حد شنيده‌ها در نوبت پخش در‌ ايام نوروز قرار دارند که مهترين اين گزينه‌ها فيلم «ورود آقايان ممنوع» ساخته رامبد جوان است که در حال حاضر در فهرست رزور شبکه تهران قرار دارد.

 

خبر پخش فيلم سينمايي «جدايي نادر از سيمين» ساخته تحسين شده اصغر فرهادي هم در نوروز با جنجال‌هاي زيادي رو به رو شد و در حالي که يکي از رسانه‌ها خبر داده بود اين فيلم از شبکه يک پخش مي‌شود، اما مجري طرح و کارگردان اين فيلم هر دو اين خبر را تکذيب کرده و تأکيد کردند هنوز حقوق اين فيلم از سوي صدا و سيما خريداري نشده‌است. بايد منتظر ماند و ديد اين فيلم اسکاري سينماي ايران به مانند توليدات خارجي حاضر در مراسم اسکار مي‌تواند مورد توجه مسئولان رسانه ملي قرار گيرد و حق پخش آن را براي پخش در ايام نوروز خريداري شود يا خير.

 

منبع: مهر

نظر شما