جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۱۵
کد خبر: ۵۰۲۵۲
|
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۹
بيشتر گالري‌‌داران تهران در روزهاي آخر اسفند، براي سفر بهاره و شرکت در حراج‌ها و نمايشگاه‌هاي خارجي آماده مي‌شوند تا فعاليت خود را در سال نو، هرچه پربارتر آغاز کنند؛ از اين‌رو در روزهاي آخر اسفند شاهد رخوت بهاره گالري‌ها در تهران هستيم.

به گزارش خبرنگار «شهر»، گالري‌هاي محسن، افرند، ‌احسان و فروهر در روزهاي آخر سال همچنان نمايشگاه‌هايي از هنرمندان تجسمي و حتي موسيقي را ميزباني مي‌کنند. گالري آران نيز در فروردين 91 ميزبان دو نمايشگاه خواهد بود.



دوراهي بهاره در گالري آران

گالري آران فعاليت سال جديدش را با نمايش آثار ابراهيم خادم‌بيات و فرساد لباف آغاز مي‌کند. اين گالري روز چهارشنبه 16 فروردين 90 ميزبان فرساد لباف، هنرمند مقيم نيويورک، خواهد بود. اين هنرمند روز 16 فروردين از ساعت 17 تا 20 همزمان با نمايش آثارش در گالري آران، درباره سير تحول در آثارش سخن خواهد گفت. همچنين روز جمعه 18 فروردين، نخستين نمايشگاه بهاره گالري آران كه به آثار عكاسي ابراهيم خادم‌بيات اختصاص دارد، افتتاح مي‌شود.



فريدون آو، نقاش و گالري‌دار، درباره اين نمايشگاه که عنوان آن «دوراهي‌ها، سه‌راهي‌ها» است، نوشته است: «ابراهيم خادم‌بيات عكاس مستندنگاريست در مسير تبديل شدن به هنرمندي دوربين به دست. اين پيوند مبارکي است بين قدرت گرايشات مفهومي و تجربيات تكنيكي فوق‌العاده. من شاهد اين تحول بوده‌ام. اولين بار ده سال پيش وقتي براي ثبت و عكاسي مجموعه‌اي از آثارم با او ملاقات كردم، از او انتقاد كرده و تشويق‌اش نمودم كه كار شخصي خود را دنبال كند. اينك او لنز دوربين‌اش را به سوي چشم‌اندازهاي جامعه بهم ريخته خود معطوف نموده. او پيشنهاد مي‌كند و همزمان جواب مي‌دهد ليکن بيننده را در نقطه عطف جاد? پيش رو قرار مي‌دهد.»




نغمه‌هاي گمشده در گالري محسن

گالري محسن طي سه‌ نوبت در روز چهارشنبه 24 اسفندماه ساعت 20:30 و پنج‌شنبه 25 اسفندماه ساعت 18:30 و ساعت 21:00 ميزبان اجرا و معرفي آلبوم موسيقي « نغمه‌هاي گمشده» خواهد بود.

اين آلبوم متعلق به گروه موسيقي «آپا» است و عباس محمدي آهنگساز و سرپرستي گروه، علي اتحاد آواز فارسي و نوازندگي کوزه، اسکندر شهرياري نوازندگي تنبور و آواز کردي، معين مظفري نوازندگي عود و احمد پور ابوقداره نوازندگي کمانچه را بر عهده دارد. بليط اين اجرا در گالري محسن و پيش از شروع آن فروخته خواهد شد و قيمت آن 10 هزار تومان است. گالري محسن در بزرگراه مدرس شمال، خيابان ظفر، کوچه ناجي، خيابان فرزان، خيابان نوربخش، بلوار ميناي شرقي، پلاک 42 واقع است.






اعتماد در آرت‌دوبي 2012

گالري اعتماد با 5 هنرمند خود در نمايشگاه بزرگ آرت دوبي 2012 شرکت مي‌کند. اين نمايشگاه از 21 تا 24 مارس 2012 مقارن با 2 تا 5 فروردين 90، برگزار مي‌شود و گالري اعتماد در غرفه B9 اين نمايشگاه، آثار مرتضي احمدوند، محمدقاسم اشفق،‌ محمود بخشي، هازم حرب و شهره مهران را به نمايش خواهد گذاشت.



شب جادويي ايرانيان در امارات

نمايشگاه آثار هنرمندان ايراني در برنامه «شب جادويي» از 12 مارس برابر با 22 اسفندماه به دو صورت آنلاين و عمومي در موزه خصوصي صلصالي دوبي آغاز شده است و به دنبال آن در دو تاريخ متفاوت حراج بخش زنده و خاموش برپا خواهد شد.

در بخش حراج زنده اين نمايشگاه، آثاري از 35 هنرمند پيشكسوت و مطرح ايراني از جمله پرويز تناولي، رضا آرامش، حسين زنده‌رودي و فريدون آو ارائه مي‌شود و در بخش ديگري كه حراج «خاموش» نام گرفته است و نمايش آثار آن از 22 اسفند به‌صورت آنلاين آغاز شده، آثاري از 45 هنرمند جوان همچون فرخ مهدوي، ياشارصميمي‌مفخم، عليرضا آستانه و ... روي ديوار مي‌رود.

برگزاري بخش جنبي «اصوات نيمه‌ ديگر» با آثاري از يک دوره كاري هنرجويان شادي قديريان، در موزه‌ صلصالي، از ديگر بخش‌هاي اين رويداد هنري است. نمايش و حراج اين نمايشگاه تا 22 مارس، مقارن با دوم فروردين، در موزه‌ي صلصالي ادامه دارد و دستاورد عمده آن، پشتيباني نسل تازه هنرمندان ايراني است.

حراج بخش خاموش اين نمايشگاه روز 21 مارس و حراج بخش زنده روز 23 مارس در برج‌هاي امارات در جميرا آغاز خواهد شد. برنامه «شب جادويي» به همت مجيک آف پرشيا در امارات برگزار مي‌شود.




نقاشان رخپوش در گالري افرند

گالري افرند از 20 اسفند، نمايشگاهي گروهي از آثار نقاشان جوان را با عنوان «رخپوش» ميزباني مي‌کند. اين نمايشگاه تا جمعه 26 اسفند ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز سه‌شنبه‌ها از ساعت 14 تا 20 براي بازديد از اين آثار به گالري افرند واقع در بزرگراه جلال آل احمد، خيابان جهان‌آرا، خيابان 19 (جلال حسيني)، بعد از تقاطع اشک شهر، پلاک 48 مراجعه کنند.



احسان ميزبان نقاشي‌هاي طاهري

گالري احسان از روز 19 اسفند ميزبان نمايشگاهي از نقاشي‌هاي ليلا طاهري است. اين نمايشگاه تا 26 اسفند ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 از اين آثار ديدن کنند.

گالري احسان در خيابان اقدسيه، بلوار آجودانيه، 14 شرقي، شماره 22 واقع است.




رنگ‌هايي در تاريکي گالري فروهر

گالري فروهر از روز 12 اسفندماه نمايشگاهي از نقاشي‌هاي هادي جمالي با عنوان «رنگ‌هاي در تاريکي» است. اين نمايشگاه تا 28 اسفند دامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز سه‌شنبه‌ها از ساعت 12 تا 20، پنجشنبه‌ها از ساعت 12 تا 18 و جمعه‌‌ها از 18 تا 20 از اين آثار ديدن کنند. گالري فروهر در بلوار آفريقا (جردن)، نبش بلوار گلستان، پلاک 2 واقع است.

نظر شما