شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۵۰
کد خبر: ۵۰۳۶۴
|
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۴
نخستين شماره فصلنامه علمي- تخصصي دانش مديريت بحران به صاحب امتيازي سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران با هدف توليد، ترويج و ارتقاي سطح دانش نظري و تجربي و بسط همکاري علمي بين کنشگران حوزه مديريت بحران منتشر شد.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران در نخستين شماره اين فصلنامه تخصصي مطالبي با عنوان تاملي بر ضرورت‌هاي مديريت بحران و مديريت کاهش خطر‌پذيري زلزله، آسيب‌پذيري و راهکارهاي مقابله با زلزله در سامانه‌هاي آبرساني ايران، نقش پدافند غيرعامل در تنش‌زدائي، درس‌هايي از زلزله‌هاي ايران در سه دهه اخير با تاکيد بر چالش‌هاي اجتماعي، معضل تخلفات ساختماني در پايتخت با رويکرد شناسايي عوامل موثر در آن، مديريت بحران براي زير ساخت‌ها و الگوي نظري جامع براي مديريت بحران در قالب تاليف و ترجمه منتشر شده است.


در سرمقاله نخستين شماره اين نشريه به قلم سردبير فصلنامه آمده است: يکي از موضوعاتي که بيشتر کشورهاي دنيا، از جمله کشور ما با آن مواجهند موضوع حوادث طبيعي است. با توجه به ماهيت غير مترقبه بودن بيشتر حوادث طبيعي و لزوم اتخاذ سريع و صحيح تصميم‌ها و اجراي عمليات، دانشي را تحت عنوان مديريت بحران به وجود آورده است. اين دانش شامل مجموعه فعاليت‌هاي مي‌شود که قبل، حين و بعد ازوقوع بحران کاهش اثرات اين حوادث و کاهش آسيب پذيري را در پي داشته باشد. اين امر تحقق نمي‌يابد مگر با همکاري جامعه علمي و پژوهشي کشور، همکاري مديران، سازمان‌ها و موسسات مرتبط با امر مديريت بحران و افراد جامعه.


فصلنامه دانش مديريت بحران در 172 صفحه و توسط دفتر تحقيقات و مطالعات راهبردي سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران منتشر شده است.


نشريه از مقالات علمي، تخصصي، ترويجي و پژوهشي کارشناسان اين حوزه استقبال مي‌کند.


نظر شما