جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۵
کد خبر: ۵۰۷۰۶
|
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۳
اختصاص بودجه به گروه‌هاي تئاتري پروانه‌دار
معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از ساخت سمفوني مشاهير خبر داد و گفت: نخستين سمفوني به نام شهيد علم براي شهيد هسته‌اي دکتر احمدي روشن امشب توسط وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و دومين قطعه نيز براي بزرگداشت سيد مرتضي آويني است که امشب در تالار رودکي رونمايي مي‌شود.

به گزارش «شهر» حميد شاه‌آبادي معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، در نخستين نشست رسانه‌اي خود در سال 91 درباره‌ برنامه‌هاي حوزه نمايش اين معاونت در سال گذشته گفت: در سال گذشته چهار هزار و 172 عنوان نمايشي در کشور داشتيم که رکورد جديدي بود.

 

2 ميليون نفر در سال 90 به تماشاي تئاتر نشستند

 

وي افزود: در سال 90 با اجراي بيش از 64 هزار اجراي عمومي در عرصه تئاتر دو ميليون 144 هزار تماشاگر از آثار نمايشي ديدن کردند که نسبت به سال‌هاي گذشته رقم قابل ملاحظه‌اي است.

 

3400 اجرا براي تئاتر خياباني

شاه‌آبادي در ادامه اظهار داشت: در طرح استقرار گروه‌هاي نمايشي بيش از 611 گروه نمايشي پروانه موقت و کمک هزينه گرفتند و اجراي عمومي در 30 استان آغاز شد. در بخش تئاتر خياباني هم با حمايت‌هاي صورت گرفته بيش از سه هزار و 400 اجرا تحت 350 عنوان نمايش خياباني اجرا شد.

 

گروه‌هاي تئاتري پروانه‌دار بودجه دار مي‌شوند

معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: در سال 91 برنامه داريم تا تئاتر سيار را جدي تر دنبال کنيم و درصدد توسعه اين حوزه هستيم. همچنين براي گروه‌هاي تئاتري براي اولين بار به دنبال صدور پروانه دائم هستيم که اين پروانه‌ها داراي سه ساله اعتبار است و هر سه سال نياز به تميديد دارند و گروه‌هاي داراي پروانه بودجه سالانه ثابت خواهند شد و اين نويد بزرگي براي جامعه تئاتري خواهد بود.

 

شبکه تئاتر در خانه پس از يک و نيم سال مطالعات فعاليت خود را در سال 91 آغاز خواهد کرد و اميدواريم فعاليت آن به صورت مستقل از شبکه نمايش خانگي در سال جديد دنبال شود.

 

اکسپوي فروش بهاري در راه است

 

معاون هنري ارشاد در ادامه در مورد برنامه‌هاي سال 91 حوزه مديريت خود گفت: در سال 91 در حوزه تجسمي اکسپوي فروش در بهار برگزار خواهيم کرد. همچنين دوسالانه تصويرگري را خواهيم داشت. کتاب نگارخانه‌هاي کل کشور را نيز چاپ خواهيم کرد.

 

هنر کارت براي هنرمندان

وي از اتمام کار و اجراي طرح هنر کارت در سال‌جاري خبر داد و گفت:‌ امسال طرحي را به نام هنر کارت در دست اجرا داريم که به وسيله اين کارت هنرمندان مي‌توانند از خدمات تخفيف‌دار مراکز هنري و ورزشي استفاده کنند.

 


سازها براي مشاهير کوک مي‌شوند


توليد قطعات براي مشاهير از برنامه‌هاي اصلي معاونت هنري در سال جديد است که نخستين قطعه به نام شهيد علم براي شهيد هسته‌اي دکتر احمدي روشن امشب توسط وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي رونمايي خواهد شد. و دومين قطعه براي بزرگداشت سيد مرتضي آويني است که امشب در تالار رودکي رونمايي مي‌شود و هر دوي اين آلبوم‌ها قطعات سمفونيک هستند. امسال هم جشنواره موسيقي مقامي برگزار خواهد شد با اين تفاوت که زمان برگزاري آن تغيير خواهد کرد.

قانون يک دهم درصد در آغاز راه است

 در مورد فروش محصولات هنري توسط دستگاه‌هاي دولتي در سال اول اجراي اين برنامه هستيم و انتظار بهره‌برداري صددرصدي از اين طرح را نداريم و لي اميدواريم اکسپوي نيمه دوم خرداد بتواند به اين امر کمک شاياني بکند.

 

شاه‌آبادي همچنين ابراز اميدواري کرد قانون يک دهم درصد براي سال 91 هم به تصويب نمايندگان مجلس برسد.

در همين زمينه بخوانيد:

انتقاد شاه آبادي از ساخت و سازهاي اطراف تئاتر شهر

نظر شما