شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۲۵
کد خبر: ۵۰۷۳۵
|
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۱
فيلم سينمايي «نارنجي پوش» ساخته داريوش مهرجويي از روز 22 فروردين در پنج سينماي تهران به روي پرده رفت.

به گزارش شهر ، اين فيلم از امروز 22 فروردين در سينماهاي قدس، آزادي، پرديس ملت، شکوفه و پرديس زندگي روي پرده رفت و اکران آن به طور گسترده از از روز 23 فروردين ماه در سينماهاي تهران و شهرستانها آغاز مي‌شود.


«نارنجي پوش» نوشته مشترک مهرجويي و وحيده محمدي‌فر بر اساس طرحي از وحيده محمدي‌فر داستان حامد آبان؛ عکاس حرفه‌اي مجلات و روزنامه‌ها است که با خواندن کتابي چنان تحت‌تاثير پالايش محيط زيست و مبارزه با آشغال‌‌زايي مي‌شود که با لباس نارنجي مخصوص رفتگران به شهرداري مي‌پيوندد و با عنوان نارنجي‌پوش ليسانسه به شهرت مي‌رسد اما اعتبار و محبوبيت حامد زندگي خصوصي و خانوادگي او را با سيلي از فراز و نشيب‌هاي عاطفي تند و ناگهاني به سمت و سويي ديگر مي‌برد.


نقش اصلي اين فيلم يعني اين عکاس را حامد بهداد در نخستين همکاري خود با مهرجويي بازي مي‌کند. ليلا حاتمي، طناز طباطبايي، فردوس کاوياني، همايون ارشادي، اردشير رستمي، اميد روحاني، محمدجوادجعفرپور، مهيار پورحسابي، کامشاد کوشان، علي عابديني، کيانوش گرامي، سيمون سيمونيان، علي اصغر طبسي، فرهنگ سروري، اکبر محمدي‌فر، پروين ميکده، امير سيدي ، فرامرز روشنايي، شاهين جعفري، عليرضا حائري، اميد عليمرداني، محمدرضا جعفرپور و ميترا حجار بازيگران «نارنجي پوش» هستند.


اين فيلم در جشنواره سال گذشته جوايز متعددي را از آن خود کرد.







نظر شما