جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۰۹
کد خبر: ۵۱۰۹۹
|
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۰
با صداي سالار عقيلي، مسيحا، خزاعي و رهنما برگزار ميشود
نشست خبري كنسرت خليج فارس؛ كه قرار است 13 و 14 ارديبهشت با اركستر آكادميك تهران و به خوانندگي سالار عقيلي، ماني رهنما، نيما مسيحا و حميد خزاعي در سالن همايش‌هاي برج ميلاد اجرا شود، صبح امروز 3 ارديبهشت با حضور برگزاركنندگان، اعضاي ارکستر و خواننده‌‌هاي اين كنسرت برگزار شد.

به گزارش «شهر» در ابتداي اين نشست حامد بي‌آزار مدير مرکز همايش‌هاي برج ميلاد در نشست خبري کنسرت بزرگ خليج فارس گفت: با توجه به اينکه موسيقي يک زبان بين‌المللي است براي پاسداشت و گراميداشت 10 ارديبهشت روز ملي خليج فارس کنسرت بزرگ خليج فارس در برج ميلاد برگزار خواهد شد.

 

در اين کنسرت که 13 و 14 ارديبهشت هر شب در دو نوبت در سالن همايش‌هاي برج ميلاد برگزار مي‌شود دو خواننده سنتي و دو خواننده پاپ روي صحنه خواهند رفت.

 

وي با اشاره به اينکه 80 نوازنده و 20 نفر در قالب گروه کر، اين کنسرت را همراهي خواهند کرد، گفت: اجراي کنسرت خليج ‌فارس يک اتفاق کم‌نظير براي برج ميلاد است و اميدوارم برج ميلاد شاهد برگزاري اينگونه برنامه‌ها در آينده باشد.

 

تنوع کنسرت خليج فارس همه‌ سليقه‌ها را پوشش مي‌دهد

در ادامه‌ي اين نشست؛ امين سالمي(رهبر اركستر) در مورد اركستر آكادميك تهران گفت: اين اركستر از سال 87 افتتاح شده و تا به امروز؛ بزرگترين اركستر خصوصي كشور است و توسط دو هيات مديره در بخش هنري و اجرايي اداره مي‌شود. 
 

وي افزود: در بخش اول اين کنسرت حميد خزاعي روي صحنه خواهد آمد سپس ماني رهنما 4 قطعه خود را اجرا خواهد کرد و پايان بخش اول با 2 قطعه از سالار عقيلي خواهد بود.

 

در بخش دوم اين کنسرت نيما مسيحا، سالار عقيلي و خزاعي به ترتيب روي صحنه خواهند رفت و اجراي سرود اي ايران با تنظيمي جديد توسط 4 خواننده پايان بخش اين کنسرت خواهد بود.

 

سالمي درباره چينش و انتخاب قطعات گفت: ترتيب خواننده‌ها و قطعات بر اساس تنوع شنيداري براي مخاطب انتخاب شده است و ما سعي کرديم به شکلي قطعات را انتخاب کنيم که هيچ شنونده‌ ناراضي از اين کنسرت بيرون نرود.

 

ترکيبي از موسيقي سنتي و پاپ

وي درباره معيار انتخاب خوانندگان براي اين کنسرت گفت: انتخاب قطعات و خوانندگان بر اساس قابليت ارکسترال شدن موسيقي خواننده‌هاي پاپ بوده است. در اين کنسرت سعي داشتيم کار جديدي انجام دهيم که با انتخاب ترکيبي از موسيقي سنتي و پاپ سعي داشتيم به اين مهم دست پيدا کنيم. با اين وجود قضاوت در مورد کيفيت اين کنسرت بر عهده‌ي شنونده است.

 

سالمي در مورد ارکستر آکادميک تهران اظهار داشت: ارکستر آکادميک تهران اولين ارکستر و بزرگترين ارکستر خصوصي کشور است.

 

وي افزود: از سال 90 برنامه ريزي براي برگزاري کنسرت بزرگ خليج فارس آغاز شده است و انتخاب قطعاتي که امکان اجراي ارکستر شدن را داشته‌اند و ترکيبي از 4 خواننده پاپ و سنتي براي اين کنسرت آماده شده‌ايم.

 

وي در ادامه با تشکر از مسئولين برج ميلاد گفت: در اين مدت مسئولين آرامشي براي تمرين مهيا کردند و با توجه به يک ماه تمريني که داشته‌ايم انتظار مي‌رود اجراي خوبي هم در دو روز 13 و 14 ارديبهشت در سالن برج ميلاد داشته باشيم.

 

عقيلي: به دنبال تجربه‌هاي نو هستم

سالار عقيلي با بيان اينکه از 2 ماه پيش هماهنگي‌هاي اين کنسرت با وي انجام شده است گفت: بعد از نوروز 91 ما تمرينات خودمان را آغاز کرديم.

 

عقيلي در بخش دگير از صحبت‌هاي خود با بيان اينکه هميشه به دنبال تجربه‌هاي نو است گفت: همانظور که يک بازيگر خوب بايد از عهده‌ي نقش‌‌هاي مختلف برآيد، يک خواننده هم بايد اين قابليت را داشته باشد و اين کار هم يک تجربه نو است.

 

وي افزود: موسيقي سنتي همواره مخاطب خاص خود را دارد اما ما نبايد تنها براي يک قشر بخوانيم. ما بايد براي تبديل شنونده عام به خاص تلاش کنيم. حضور علاقمندان 2 خواننده پاپ باعث مي‌شود آن‌ها نيز قطعات موسيقي سنتي را بشنوند.

 

وي اظهار داشت: مردم ما موسيقي سنتي خوب را کمتر شنيده‌اند و متاسفانه براي اين موسيقي تبليغ نشده است. من اميدواريم علاقمداني از موسيقي پاپ را در اين کنسرت با موسيقي سنتي آشنا کنيم.

 

فريبرز صفردوست مدير عامل موسسه شکوه موسيقي ايرانيان که برگزار کننده‌ اين کنسرت است در ادامه  اين نشست خبري گفت: مجوز فيلم‌برداري از اين کنسرت از سوي وزارت ارشاد صادر شده است و قرار است نسخه‌اي از اين کنسرت براي پخش در شبکه خانگي تهيه شود همچنين برگزار کنندگان اين کنسرت در صورت درخواست صدا و سينما مشکلي با حضور صدا و سيما نخواهند داشت.

 

به تماشاگر برگزيده هر سانس لوح يادبودي اهدا مي‌شود

وي افزود: لوح يادبودي طراحي شده است که به بهترين تماشاچي هر سانس اهدا مي‌شود. برگزيدگان از ميان کساني که قوانين و مقررات و نظم را به خوبي رعايت ميکنند و اولين خريدها را انجام مي‌دهند اهدا خواهد شد.

 

صفردوست در مورد قيمت بليط اين کنسرت گفت: با توجه به اينکه در اين کنسرت 4 خواننده همراه با ارکستر 100 نفره روي سن خواهد رفت قيمت‌ بليط اين کنسرت نسبت به ديگر کنسرت‌ها گران‌تر نخواهد بود.

متاسفانه به دليل کمبود سالن و درخواست‌هاي رياد مجبور به اجرا کنسرت در دو سانس هستيم.

 

ارکستر آکادميک تهران يک ارکستر کاملا خصوصي است

حميد خزاعي خواننده کنسرت بزرگ خليج فارس گفت: ارکستر آکادميک تهران يک ارکستر کاملا خصوصي است و نمي‌توان آن را با ارکستر ملي سمفونيک قياس کرد. ارکسترهاي ملي بودجه دولتي دارند. اما همواره در ارکستر آکادميک تهران نوازندگان و گردانندگان ارکستر دغدغه‌هاي مالي دارند. کنسرت بزرگ خليج فارس يک آغاز است و اميدواريم اين کنسرت‌ها ادامه پيدا کند.

 

سالمي نيز در ادامه نشست گفت: ما نيز دوست نداريم قيمت‌ها به اين شکل باشد و بدنه گروه‌هاي موسيقي هم از طبقه متوسط جامعه‌اند. اما متاسفانه هزينه‌ها جاري براي برگزاري چنين کنسرت‌هايي بالا است و با همين قيمت بليط هم ما براي اجراي اين کنسرت‌ها باز هم دغدغه مالي داريم.

 

نيما مسيحا: از موسيقي سنتي لذت مي‌برم

مسيحا در مورد حضور در اين کنسرت گفت: ما مي‌خواهيم نشان دهيم كه بين موسيقي پاپ و سنتي، مساله‌اي وجود ندارد. من به عنوان يك خواننده‌ي پاپ كلاسيك، به شخصه از موسيقي سنتي لذت مي‌برم و يكي از علاقه‌مندان به صداي محمدرضا شجريان هستم.

 

حميدعلي جعفري؛ مدير روابط عمومي برج ميلاد، اظهار داشت: ما هيچ مبلغي را براي برگزاري اين كنسرت دريافت نكرده‌ايم و اختصاص سالن براي تمرينات، در اختيار گذاشتن امكانات لازم و همچنين اختصاص دادن سالن براي اجرا؛ كاملا به صورت رايگان انجام شده و در راستاي سياست‌ها ما در حمايت از موسيقي فاخر و مردم بوده

در شرايطي كه صفردوست؛ پيش‌تر گفته بود تنها سالن را براي يك سانس به صورت رايگان در اختيار گرفته‌اند، جعفري ادامه داد: ما هيچ سهمي از محل فروش بليط نداريم و اين مبلغ صرفا در اختيار اركستر قرار مي‌گيرد.

گزارش تصويري نشست خبري كنسرت خليج فارس

نظر شما