جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۳۵
کد خبر: ۵۱۲۶۴
|
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰
گالري‌هاي تهران در دومين هفته ارديبهشت ميزبان نمايشگاه تازه از آثار هنرمندان تجسمي هستند.

به گزارش خبرنگار «شهر»، گالري‌هاي آن، شيرين، لاله، طراحان آزاد، فروهر ، ‌الهه، آشيان نقش و مهر، سين، ساربان، هما و گلستان از روز جمعه 8 ارديبهشت نمايشگاه‌هاي تازه‌اي را ميزباني مي‌کنند. گالري‌هاي موزه امام علي(ع)، راه ابريشم، هرندي، آران، اعتماد و ماه مهر نيز از هفته گذشته نمايشگاه‌هايي را ميزباني مي‌کنند که اين هفته نيز ادامه خواهند داشت.


کسر و انکسار در آن
گالري آن از روز جمعه 8 ارديبهشت ميزبان نمايشگاه آثار نازگل انصاري‌نيا با عنوان «کسر و انکسار» است.
علاقمندان مي‌توانند تا روز سه‌شنبه 26 ارديبهشت از يکشنبه تا جمعه ساعت 11 تا 20 از اين نمايشگاه ديدن کنند. گالري آن در ونک، خيابان سئول، شماره 40 واقع است.


عکس واقعيت در گالري شيرين
گالري شيرين از روز جمعه 8 ارديبهشت ميزبان يک نمايشگاه گروهي عکس است. اين نمايشگاه که عنوان آن «عکس و واقعيت» است، آثاري از نيما عابديني، آرمان است‍فانيان، کورش اديم، اميرحسين زمردي‌مطلق، مجيد کورنگ بهشتي، هومن نوبخت، داريوش نهداران، بابک کاظمي و کيميا رهگذار به نمايش گذاشته است.
اين نمايشگاه تا 20 ارديبهشت ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 11 تا 20 براي بازديد از آن به گالري شيرين واقع در خيابان کريمخان زند، خيابان خردمند شمالي، کوچه دي، ‍‍‍‍‍پلاک 12 مراجعه کنند.


مجسمه‌ها در گالري لاله
گالري لاله از روز شنبه 9 ارديبهشت ميزبان نمايشگاهي گروهي از آثار مجسمه‌سازي است. اين نمايشگاه که جلسه نقد و بررسي آن روز دوشنبه 11 ارديبهشت ساعت 17 تا 19 با حضور حميد سوري، هليا دارابي و کامبيز صبري برگزار مي‌شود، تا 19 ارديبهشت ادامه خواهد داشت. علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از اين نمايشگاه همه‌روزه از ساعت 9 تا 13 و 15 تا 19 به گالري لاله واقع در خيابان دکتر فاطمي، ضلع شمالي پارک لاله، جنب هتل لاله مراجعه کنند.

نفتالين براي طراحان آزاد

گالري طراحان آزاد روز جمعه 8 ارديبهشت نمايشگاهي از آثار صالح تسبيحي با عنوان «نفتالين» را افتتاح کرده است. اين نمايشگاه تا 13 ارديبهشت ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 از اين آثار ديدن کنند. گالري طراحان آزاد واقع در ميدان فاطمي، ميدان گلها، ميدان سلماس، شماره 5، پنج‌شنبه‌ها تعطيل است.

زيگمنت در فروهر و الهه
گالري فروهر از روز جمعه 8 ارديبهشت نمايشگاهي گروهي از نقاشي‌هاي گروه زيگمنت را به نمايش گذاشته است. اين هفتمين نمايشگاه گروه زيگمنت متشکل از هنرمنداني چون احمد وکيلي، حميد پازوکي، کريم نصر، فرح سيدابوالقاسم، چورکا استر، اروش ايشتوان، کوياز تاماش و داراديکس ارپاد است. نمايشگاه گروه زيگمنت که همزمان در گالري الهه نيز برپاست، تا 14 ارديبهشت ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از آن يکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 12 تا 20، پنجشنبه‌ها از ساعت 12 تا 18 و جمعه‌ها از ساعت 18 تا 20 از اين آثار در گالري فروهر ديدن کنند. گالري فروهر در بلوار آفريقا (جردن)، نبش بلوار گلستان، پلاک 2 واقع است.

کلانتري در آشيان نقش و مهر
گالري آشيان نقش و مهر از روز جمعه 8 ارديبهشت نمايشگاه نقاشي‌هاي نگار کلانتري را ميزباني مي‌کند. اين نمايشگاه تا 12 ارديبهشت ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 19 براي بازديد از اين آثار به نشاني خيابان بخارست، خيابان 18، بن‌بست گل محمدي، پلاک 4 مراجعه کنند.

رنگ‌هاي باد در سين
نمايشگاه عکس‌هاي اميرحسين حشمتي روز جمعه 8 ارديبهشت در گالري سين افتتاح شد. اين نمايشگاه که عنوان آن «با رنگ‌هاي باد مي‌رقصد» است، تا 17 ارديبهشت ادامه خواهد داشت و همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت 15 تا 19 ميزبان علاقمندان خواهد بود. گالري سين در شهرک غرب، خيابان هرمزان، خيابان پيروزان جنوبي، خيابان دوازدهم، پلاک 16 واقع است.

ساربان ميزبان نقاشي‌خط
گالري ساربان از روز جمعه 8 ارديبهشت ميزبان نمايشگاه نقاشي‌خط احمد آريامنش است. اين نمايشگاه تا 18 ارديبهشت برپا خواهد بود و همه‌روزه به‌جز شنبه‌‌ها از ساعت 16 تا 20 بازيددکنندگان را ميزباني مي‌کند.
گالري ساربان در خيابان شهيد بهشتي، خيابان صابونچي (مهناز)، کوچه مهماندوست، پلاک 8 واقع است.


تاج‌هاي جيکاک در گالري هما
«تاج‌هاي جيکاک» اينستاليشني است از امين روشن با موضوع نفت که از 8 ارديبهشت در محل جديد گالري هما به نمايش درآمده است. پيش از اين نيز اين هنرمند پرفورمنس نفتون را با همين موضوع به اجرا درآورده بود. در اين چيدمان که با استفاده از کلاه‌هاي ايمني شرکت نفت خلق شده، هنرمند ده يادمان به پاسداشت کارگران شرکت نفت پديد آورده است. او معتقد است آثارش دربرگيرنده فرهنگ نفتي مسلطي است که در نقاط جنوبي ايران پديد آمده و در طول قرن بيستم به فرهنگ غالب اين مردمان مبدل شده است. علاقمندان براي بازديد از اين اثر مي‌توانند تا 20 ارديبهشت ماه به سالن شماره 2 گالري شيرين واقع در ولنجک، خيابان 18، پلاک 9 مراجعه کنند.

نقاشي در گلستان
گالري گلستان از روز جمعه 8 ارديبهشت، نمايشگاهي از نقاشي‌‌هاي علي ترقي جاه را ميزباني مي‌کند. اين نمايشگاه تا 13 ارديبهشت ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند از شنبه تا چهارشنبه ساعت 16 تا 20 از اين آثار ديدن کنند. گالري گلستان واقع در دروس، خيابان شهيد کماساسيي، شماره 34، پنجشنبه‌ها تعطيل است.

شهريور در ماه مهر
گالري ماه مهر، از روز جمعه يکم ارديبهشت، ميزبان نمايشگاه نقاشي‌هاي بيتا وکيلي با عنوان «شهريور» است. اين نمايشگاه تا 18 ارديبهشت ماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز تعطيلات رسمي از ساعت 16 تا 20 از اين آثار ديدن کنند. گالري ماه مهر در خيابان آفريقا، کوچه نيلوفر، پلاک 7 واقع است.

پشت صحنه گالري اعتماد

نمايشگاه نقاشي‌هاي پويا رضي با عنوان «پشت صحنه»، جمعه يک ارديبهشت در گالري اعتماد افتتاح شد. اين نمايشگاه تا 12 ارديبهشت ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز دوشنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 براي بازديد از اين آثار به نشاني خيابان باهنر، ميدان ياسر، خيابان صادقي قمي، خيابان بوکان، پلاک 4 مراجعه کنند.

فلاح‌پيشه در گالري هرندي

هادي فلاح‌پيشه نمايشگاهي از نقاشي‌هايش را روز جمعه يکم ارديبهشت در گالري مريم فصيحي هرندي افتتاح کرده است. اين نمايشگاه تا 19 ارديبهشت ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 براي بازديد از اين نمايشگاه به نشاني دروس، خيابان وارسته، کوچه مشايخي، پلاک 11 مراجعه کنند.

عکس‌هاي ماهور در راه ابريشم
گالري راه ابريشم از روز جمعه يکم ارديبهشت نمايشگاهي از عکس‌هاي ماهور زهرايي را ميزباني مي‌کند. اين نمايشگاه تا 12 ارديبهشت ادامه دارد و علاقمندان مي توانند براي بازديد از آن، شنبه تا چهارشنبه ساعت 15 تا 19 و پنج‌شنبه‌ها ساعت 17 تا 20 به نشاني تهران، خيابان شهيد لواساني (فرمانيه)، شماره 103 مراجعه کنند. گالري راه ابريشم روزهاي جمعه تعطيل است.


طبيعت از منظر هنرمندان معاصر ايران
موزه امام علي(ع) از روز 6 فروردين ميزبان نمايشگاهي از آثار پيشکسوتان نقاشي و خوشنويسي با عنوان «طبيعت از منظر هنرمندان معاصر ايران» است. در اين نمايشگاه آثار هنرمنداني همچون: محمود جوادي‌پور، حسين زنده رودي، زنده‌ياد دکتر جواد حميدي، پرويز کلانتري، علي اکبر صادقي، يعقوب عمامه پيچ، محمد ابراهيم جعفري، فريده لاشايي و... در طبقه فوقاني موزه به نمايش درآمده است و در طبقه مياني موزه نيز آثار خوشنويسي از اساتيد معاصر ايران با موضوع نوروز و طبيعت، در گرايش‌هاي مختلف خوشنويسي و خط نقاشي ارايه شده است. در طبقه همکف اين موزه نيز آثار نقاشي با موضوع آيين‌هاي سرور و شادماني ملي- ديني در معرض ديد علاقه‌مندان قرار گرفته است. اين نمايشگاه تا 30 ارديبهشت تمديد شده است و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 9 تا 17 براي بازديد از اين آثار به خيابان ولي‌عصر(عج)، بلوار اسفنديار، موزه هنر امام علي(ع) مراجعه کنند.


نظر شما