جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۸
کد خبر: ۵۱۳۵۹
|
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۴
برگزاري جشنواره «تئاتر شهر» 16تا 23 ارديبهشت؛
دبير نخستين جشنواره «تئاتر شهر» از برگزاري اين جشنواره در 16تا 23 ارديبهشت خبرداد و افزود: اين جشنواره با اجراي 14 تئاتر خياباني، 13 نمايش کودک و نوجوان، 13 تئاتر صحنه‌اي ، 8 نمايش بانوان و 6 اثر در بخش ويژه و در مجموع 54 نمايش با 116 اجرا در 8 فرهنگسرا و مرکز نمايشي شهر برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار «شهر» شهرام کرمي دبير نخستين جشنواره «تئاتر شهر» صبح سه شنبه _12ارديبهشت_ در نشست رسانه‌اي اين جشنواره با بيان اين مطلب که  اين جشنواره اولين رويداد تئاتري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران محسوب نمي شود و در طول دو دهه گذشته جشنواره‌هايي در زمينه هاي مختلف برگزار شده، گفت: به منظور متمرکز و هدفمندتر شدن اين فعاليت‌ها،در قالب يک جشنواره ارائه شود و در واقع جشنواره «تئاتر شهر» برآيند کلي تمام جشنواره هاي سازمان فرهنگي هنري است.

 

وي از تصويب برگزاري دومين دوره جشنواره و اعلام فراخوان دوره بعد در ماه آينده، خبر داد و افزود: هدف از برگزاري اين جشنواره توجه به گروه‌هاي جوان نمايشي و رشد فعاليت‌هاي تئاتري در سطح فرهنگسراها است.

 

کرمي با اشاره به زمان برگزاري و بخش‌هاي مختلف جشنواره، اظهارکرد: اين جشنواره در 5 بخش ويژه، صحنه اي، خياباني، کودک و نوجوان و بانوان برگزار مي شود.در اين جشنواره گروه هاي تئاتر سالمندان، معلولان و تجربي نيز حضور دارند.

 

دبير نخستين جشنواره «تئاتر شهر» تصريح‌کرد: اين جشنواره از 16تا 23 ارديبهشت با اجراي 14تئاترخياباني،13 نمايش کودک و نوجوان،13 تئاتر صحنه‌اي ، 8 نمايش بانوان و 6 اثر در بخش ويژه و در مجموع 54 نمايش با 116 اجرا در 8 فرهنگسرا و مرکز نمايشي شهر برگزار مي‌شود.

 

وي در ادامه به روند برگزاري جشنواره اشاره کرد و افزود: پس از اعلام فراخوان ، 500اثر نمايشي به دبيرخانه جشنواره رسيد که در نهايت 54 اثر براي شرکت در اين رقابت انتخاب شد.

 

به گفته کرمي، در بخش جنبي جشنواره «تئاتر شهر»، دو عنوان کتاب تخصصي در حوزه تئاتر به همراه کتاب «تهران و تماشاخانه ها» و کتاب صوتي «بچه هاي محله خورشيد» چاپ و عرضه مي‌شود. اين کتاب ها شنبه 16 ارديبهشت در فرهنگسراي موقت کتاب واقع در نمايشگاه بين المللي کتاب تهران رونمايي مي شود.

 

وي قدرداني و تجليل از حسين محب‌اهري و فرهاد خسروي فر به عنوان دو پيشکسوت و هنرمند فعال در عرصه تئاتر را از ديگر برنامه هاي جنبي اين جشنواره عنوان کرد و افزود: اين دو در عرصه تئاتر فرهنگسراهاي پايتخت حضور موثر و فعالي داشتند.

 

کرمي در ادامه در پاسخ به سوالات خبرنگاران در مورد ميزان کمک معاونت هنري سازمان فرهنگي هنري، گفت: ما در فراخوان حداکثر کمک هزينه خود را در هربخش اعلام کرديم و هم اکنون براساس نظر داوران و بررسي هاي کارشناسي برحسب نياز گروه ها،کمک هزينه اي به هرگروه شرکت کننده اختصاص داده شده است.

 

مديرهنرهاي نمايشي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران همچنين از راه‌اندازي مرکز تئاتر شهر(2) در 6ماه دوم سال خبرداد و افزود: احداث اين مرکز که توسط شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران در حال ساخت است، رويدادي بسيار خوبي در عرصه تئاترحرفه اي محسوب مي‌شود.

در همين زمينه ببينيد:

گزارش تصويري نشست رسانه جشنواره تئاتر شهر

فرهنگ عمومي را با هنر نمايش ارتقا ميدهيم

نظر شما