جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۷
کد خبر: ۵۲۱۷۱
|
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۴
برنامه‌هاي فرهنگسراي انقلاب اسلامي براي رحلت امام خميني(ره)
فرهنگسراي انقلاب اسلامي همزمان با بيست و سومين سالروز رحلت رهبركبير انقلاب، مجموعه برنامه‌هاي خود را با عنوان «مردي كه عمري آسمان را خوب فهميد» اعلام كرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي انقلاب اسلامي، مهدي فروتن رئيس فرهنگسراي انقلاب اسلامي با بيان اين خبر گفت: به مناسبت بيست و سومين سالگرد ارتحال امام خميني(ره) بسته فرهنگي امام روح الله توليد و در دسترس مراكز فرهنگي و شهروندان قرار مي‌گيرد. اين بسته نمايشگاهي شامل 23 قطعه پوستر، حاوي ميني‌مال‌هايي از زندگي امام خميني(ره) است. داستان هاي اين مجموعه به قلم افسانه وفا و با همكاري موسسه روايت فتح تهيه شده است.



رئيس فرهنگسراي انقلاب اسلامي رونمايي و عرضه نرم افزار چند رسانه‌اي امام روح الله را ديگر برنامه فرهنگسرا عنوان كرد و گفت : اين نرم افزار يكي از جامع ترين نرم افزارهاي چندرسانه اي توليد شده درباره حضرت امام خميني(ره) است و مي توان در آن بيش از يك هزار قطعه عكس از حضرت امام ، 900 دقيقه سخنراني هاي ايشان، ديدگاه هاي امام خميني در 12 موضوع، 72 خاطره از زندگي ايشان را به همراه مجموعه بيانات رهبر در سالگرد ارتحال امام، رساله امام خميني و مجموع استفتائات رهبر معظم انقلاب مرور كرد.


وي بهره مندي اين نرم افزار از مستندهاي شاخص، نوفل لوشاتو، سيره عملي امام روح الله، كتاب صوتي كرامات امام خميني، مجموعه كتاب‌ها و مقالات و تاليفات حضرت امام خميني را ديگر محتويات اين نرم افزار چند رسانه اي عنوان كرد.



فروتن توليد فلش كارت هاي «قاب آفتاب» را از ديگر محصولات اين فرهنگسرا در اين ايام خواند و افزود: به دليل عظمت شخصيت حضرت امام، گفتني درباره ايشان بسيار زياد است. دراين مجموعه تلاش شده، سيره حضرت امام در عرصه مبارزه و ظرافت ديدگاه هاي ايشان را در قالب ميني مال هايي از ايشان مرور كنيم.



وي كارگاه نقاشي تصوير روي خورشيد را ديگر برنامه اين فرهنگسرا عنوان كرد كه روزهاي سه شنبه و چهارشنبه ، دهم و يازدهم خرداد در فرهنگسرا برگزار مي شود.


به گفته رييس فرهنگسراي انقلاب اسلامي هنرمندان در رشته‌هاي آبرنگ، مدادرنگي ، رنگ و روغن و سياه قلم به طراحي تصويري از حضرت امام روح الله مي پردازند و در روز پاياني جوايز شركت كنندگان اهدا مي شود.


فروتن در ادامه به برنامه «ديدار با آسمان» اشاره كرد و گفت: در اين برنامه كه پنجشنبه يازدهم خرداد برگزار مي شود، جمعي از اعضاي فرهنگسرا به جماران و محل زندگي حضرت امام(ره) مي روند تا تاملي دوباره به روش و سيره مردي داشته باشند.



وي همچنين از برگزاري مسابقه نامه و نقاشي ويژه كودكان خبرداد و گفت: مسابقه «باباي مهربان» ويژه كودكان برگزار مي شود و اين عزيزان مي توانند نقاشي هاي خود از تصوير حضرت امام(ره) به همراه آنچه كه درباره ايشان مي دانند در قالب برگه هاي اين مسابقه به فرهنگسراي انقلاب اسلامي ارسال كنند.



فروتن «نامه هاي بين المللي» را بخش ديگري از مسابقات اين فرهنگسرا براي كودكان و نوجونان دانست و خاطر نشان كرد: از زبان آموزان خواسته شده تا در قالب يك پاراگراف، رهبر انقلاب را به ديگران معرفي كنند.


علاقه‌مندان براي كسب اطلاعات بيشتر درباره برنامه‌هاي فرهنگسراي انقلاب اسلامي در ايام رحلت امام خميني(ره) مي‌توانند به سايت اين فرهنگسرا به نشاني enghelab.farhangsara.ir مراجعه كنند يا با شماره هاي 9-55419057 تماس بگيرند.

نظر شما