جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۰۳
کد خبر: ۵۲۷۳۷
|
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۷
شرايط مناسب محيط خانه و محل كار، ‌عدم استفاده از سطوح شيب دار و قابل انعطاف و پوشش مصنوعي و ‌حركات نامناسب زانو،‌ در بروز آرتروز زانو نقش دارند.

به گزارش «شهر» به نقل از وب­دا، دکتر سيد منصور رايگاني در حاشيه دومين سمپوزيوم تازه‌هاي آرتروز زانو افزود: آرتروز زانو در ميان بسياري از افراد جامعه رواج دارد و همواره مبتلايان به اين بيماري، از درد آن به پزشكان شكايت مي كنند.

 

وي با يادآوري عوامل مختلفي كه در ايجاد اين بيماري نقش دارد، ادامه داد: مفصل زانو از مفاصل بزرگ بدن بوده كه به علت فشارهاي پيوسته و زيادي كه در فعاليت‌هاي روزمره به آن وارد مي شود مستعد بسياري از آسيب‌هاست كه فرد را مي تواند درگير كند و از فعاليت‌هاي روزانه خود بازدارد.

 

رايگاني يادآورشد: آگاهي نسبت به عواملي كه باعث درد زانو مي شود با تشخيص پزشك نسبت به اين بيماري كمك بزرگي است كه بهتر بتوانيم درد زانو و آرتروز را كنترل و درمان كنيم.

 

رييس دومين سمپوزيوم تازه‌هاي آرتروز زانو توضيح داد : مهمترين علايم آرتروز زانو تخريب غضروف در زانو است (آستئو آرتريت ) كه در افرادي بالاي 40 سال و زنان بيشتر ديده شده است.

 

رايگاني گفت كه نخستين و شايع ترين درمان اين بيماري استفاده از روش غير جراحي است كه در طب فيزيكي با انجام ورزش، استفاده از كفش مناسب، فيزيوتراپي و در نهايت از داروهايي كه پزشكان تجويز مي‌كنند مي توان اين بيماري را كنترل كرد.

 

وي افزود: شرايط مناسب محيط خانه و محل كار، ‌عدم استفاده از سطوح شيب دار و قابل انعطاف و پوشش مصنوعي و ‌حركات نامناسب زانو،‌ مي تواند در آرتروز زانو نقش داشته باشد.

 

رايگاني با بيان اينكه ايران در زمينه درمان آرتروز زانو كاملا مستقل است، گفت: درمان‌هاي رايج در كشورما نسبت به ساير كشورها كمتر نيست و روش‌هاي درماني كه براي بيماران تجويز مي‌شود، تفاوتي با ساير كشوهاي پيشرفته ندارد.

 

رييس انجمن طب فيزيكي و توانبخشي ايران افزود: ايران در تمامي كنگره‌ها و كنفرانس‌هاي خارج از كشور شركت مي كند و حضور متخصصان طب فيزيكي، روماتولوژي و فيريوتراپي‌ها نشان دهنده پيشرفت و توانمندي ايران در منطقه و در علم طب فيزيكي بوده و به عنوان سرآمد در منطقه از جايگاه خوبي برخوردار هستيم.

 

به گفته وي، هيچ دارويي مانع از پيشرفت آرتروز زانو نمي‌شود و داروهايي كه پزشكان تجويز مي كنند براي كنترل و كاهش درد بيمار تجويز مي‌شود.

نظر شما