شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۵۳
کد خبر: ۵۳۰۱۸
|
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۴
اعتياد سومين جرم فراگير در کشور، 300 هزار پرونده را در قوه قضاييه تشکيل مي دهد.
 به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي وزرات بهداشت، درمان و آمورش پزشکي کشور، محمدباقر ذوالقدر معاون پيشگيري از جرم قوه قضاييه در همايش روز جهاني مبارزه با اعتياد، افزود: بحث اعتياد ديگر در کشور از يک معضل اجتماعي به يک بحران اجتماعي تبديل شده است. به گونه اي که پس از ضرب و جرح که دومين رتبه پرونده ها در قوه قضاييه را دارد اعتياد سومين رتبه تعداد پرونده در قوه قضاييه را داراست و اين در حالي است که بسياري از پرونده هاي مرتبط با ضرب و جرح هم ناشي از اعتياد است.

 

وي افزود: اين معضل کم کم دارد به يک معضل امنيتي تبديل مي شود و در حال حاضر بين هيچ دوکشوري نيست که معاهده امنيتي امضا شود ولي بحث مواد مخدر يکي از بندهاي اصلي آن نباشد.


  

ذوالقدر ادامه داد: مشکل مضاعف کشور ما قرار داشتن در کنار کشورهاي عمده توليد کننده مواد مخدر يعني افغانستان و پاکستان است. به نحوي که در زمان حکومت طالبان اگر 200 تن مواد مخدر در افغانستان توليد مي شد اين رقم با حضور نظامي ناتو در اين کشور به 9000 تن توليد سالانه رسيده است که همه آن هم صادر مي شود.


 

وي افغانستان و پاکستان را کشورهاي عمده توليدکننده مواد مخدر سنتي در دنيا دانست و گفت: همچنين افغانستان بعد از مراکش دومين توليد کننده خشخاش دنياست.


 


وي زمينه توليد و استفاده از مواد مخدر سنتي در ايران را داراي تاريخي 100 ساله اعلام کرد و گفت: متاسفانه هم اکنون ايران از مصرف کنندگان و صادرکنندگان اصلي مواد مخدر صنعتي در دنياست به گونه اي که برخي مجرمان با کمترين امکانات به راحتي يک مرکز توليدي مواد مخدر صنعتي را راه مي اندازند.

نظر شما