چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۹
کد خبر: ۵۳۰۵۳
|
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۵
شهردار تهران گفت: اگر غرب و يا هرکسي بخواهد منافقان را حمايت و آنها را به رسميت بشناسد و ليست کساني که بايد از جامعه طرد شوند و به سزاي اعمال خود برسند را تاييد کند، پا روي حقوق انساني و انسانيت گذاشته و همه افکار عمومي جهان حتما آنها را نخواهد بخشيد.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، دکتر محمدباقر قاليباف امروز در حاشيه مراسم افتتاح يادمان شهداي هفتم تير در جمع خبرنگاران با بيان اينکه شهيد بهشتي و 72 تن از شهداي اين حادثه نقش عاشورايي در انقلاب اسلامي داشتند گفت: شهيد بهشتي فقيه اصولي و انساني بود که هميشه با طراوت و تازگي سخن مي گفت و همواره خلاقيت و ابتکار را در وجود خود داشت بدون اين که لحظه اي تکبر ايشان را فراگيرد.

 

وي افزود: شهيد بهشتي در تحقق جامعه اسلامي آن هم در عصري که دين در حاشيه قرار داشت راسخ بود و در رکاب امام(ره) و همرزمانش مبارزه مي کرد تا سرانجام به دست کوردلان منافق به شهادت رسيد.

 

شهردار تهران با بيان اينکه ما مسئولان بايد زودتر از اين به فکر ساخت اين مجموعه مي افتاديم افزود: اين مجموعه را بايد زودتر از اين به عنوان يک يادمان بزرگ براي توسعه فرهنگ اسلام ناب که حضرت امام (ره) در آن مقطع زمان به جوانان و جامعه امروز ارائه کرد ، ايجاد مي کرديم اما به هر حال اين اتفاق افتاد و اين مجموعه با 14 هزار متر مربع با سالن هاي کنفرانس و آمفي تئاتر ، موزه ، پژوهشکده ، کتابخانه و سرسراهاي باز که مرکزي براي توسعه فرهنگ اسلامي و فرهنگ جهاد و شهادت است احداث شده است.

 

شهردار تهران همچنين خاطر نشان کرد: اگر دنيا که حرف از حقوق بشر مي زند بخواهند قوانيني که خودشان دارند را اجرا کنند طبيعتا آنها جانياني هستند که ده ها و صدها و هزاران انسان بي گناه و خدوم را در اين کشور به شهادت رساندند و اگر غرب و يا هرکسي بخواهد منافقان را حمايت و آنها را به رسميت بشناسد و ليست کساني که بايد از جامعه طرد شوند و به سزاي اعمال خود برسند را تاييد کند ، پا روي حقوق انساني و انسانيت گذاشته و همه افکار عمومي جهان حتما آنها را نخواهد بخشيد.

 

قاليباف در ادامه ياد مرحوم قديريان که در ساخت اين مجموعه تلاش داشت و چندي قبل از افتتاح آن به رحمت الهي پيوست را گرامي داشت.

نظر شما