شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۴۳
کد خبر: ۵۳۰۹۴
|
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۲
مدير مدارس غير دولتي وزارت آموزش و پرورش از افزايش حداکثر 15 درصدي شهريه اين مدارس در سال تحصيلي جديد خبر داد.

به گزارش «شهر» ابوطالب حافظي، مدير مدارس غير دولتي وزارت آموزش و پرورش، با بيان اينکه شهريه مدارس غيردولتي متغير است، اظهار داشت: شهريه مدارس غير دولتي بر اساس آيتم‌هايي شامل کيفيت آموزشي و پرورشي، فوق برنامه، فضاي فيزيکي، تجهيزات و نرخ تورم و در قالب الگوي تعيين شهريه، مشخص مي‌شود.

 

وي با بيان اينکه مدارس غيردولتي درجه‌بندي شده‌اند، گفت: بر اساس معيارهايي که از قبل مشخص کرده‌ايم، مدارس را درجه‌بندي کرديم و ساختمان‌ها نمره‌گذاري شده‌اند و به همين دليل شهريه هر مدرسه متفاوت است.

 

*‌ اعلام ميانگين شهريه مدارس غير دولتي

 

حافظي با بيان اينکه امسال رقم شهريه مدارس نسبت به سال گذشته بين 10 تا 15 درصد افزايش يافته است، افزود: در حقيقت شهريه مدارس 10 درصد افزايش پيدا مي‌کند و علاوه بر آن، اگر مدرسه‌اي شرايط خوب داشت و کيفيت مطلوبي ارائه کرد، بر حسب موارد، 5 درصد ديگر نيز اضافه مي‌شود.

 

وي به ميانگين شهريه مدارس غيردولتي در کشور اشاره کرد و ادامه داد: در سطح کشور ميانگين شهريه‌ها به جز شهر تهران، تقريباً در مدارس ابتدايي 650 تا 700 هزار تومان، در مدارس راهنمايي 800 تا 900 هزار تومان و در مقطع متوسطه يک ميليون تا يک ميليون و 200 هزار تومان است.

 

مدير مدارس غير دولتي وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در شهر تهران ميانگين شهريه مدارس غير دولتي بين 2.5 تا 3 ميليون تومان است.

 

منبع: فارس

نظر شما