جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۱۹
کد خبر: ۵۳۱۱۴
|
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۱
در آستانه نيمه شعبان و توسط نوجوانان تهراني؛
جشنواره «110 کوچه منتظر» با مشارکت نوجوانان محلات مناطق مختلف براي آذين‌بندي خلاق و باشکوه 110 کوچه در سطح تهران، به منظور بزرگداشت ايام نيمه شعبان و فعاليت هر چه بيشتر و سازماندهي شده نوجوانان در اين ايام خجسته، برگزار مي‌شود.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط‌عمومي سازمان زيباسازي شهر تهران، سيد محمدجواد شوشتري مديرعامل اين سازمان با اشاره به اين مطلب يادآور شد: در قالب اين جشنواره، 100 نوجوان دوره راهنمايي (12 تا 15 ساله) ساکن هر منطقه، به 5 گروه تقسيم شده و به آذين‌بندي 5 کوچه هر منطقه مي‌پردازند که در نهايت، در مجموع 22 منطقه شهر تهران، 110 کوچه آذين‌بندي خواهد شد.

وي خاطرنشان کرد: اين جشنواره با همکاري کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان استان تهران و معاونت هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران برگزار مي‌شود.
سيد محمدجواد شوشتري افزود: احياي سنت‌هاي نيکوي گذشته و حضور و مشارکت سازماندهي شده نوجوانان در برنامه جشن‌هاي نيمه شعبان، ايجاد فرهنگ به‌کارگيري الگوهاي بومي براي آذين‌بندي و محيط‌آرايي به جاي استفاده از الگوها و نمادهاي خارجي، آموزش و يادگيري ساخت و توليد اقلام و نمادهاي تزييني به جاي به‌کارگيري انواع ساخته شده و موجود در بازار با استفاده از خلاقيت نوجوانان، حضور نوجوانان در فعاليتي مفرح و شادي‌بخش و غني‌سازي اوقات فراغت تابستاني نوجوانان شرکت‌کننده به بهترين نحو ممکن؛ تعدادي از اهداف اين جشنواره به شمار مي‌روند.
مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران خاطرنشان کرد: 110 کوچه منتظر در رقابتي سالم و سازنده مورد ارزشيابي قرار خواهند گرفت و به بهترين کوچه‌ها و برپاکنندگان آن طبق نظر داوران، جوايزي تعلق خواهد گرفت.

نظر شما