شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۲۵
کد خبر: ۵۳۲۲۱
|
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۸
قائم مقام معاون خدمات شهري شهرداري تهران با بيان اينکه قانوني که امروز مديريت پسماندها در اختيار دارد ، از نتايج و پيگيري شهرداري کلانشهرها و مخصوصا شهرداري تهران است ، گفت : هم اکنون با وجود ضابطين قضايي شهرداري دست ما براي اجراي قوانين و مقررات باز است و مواردي که ضابطين قضايي مي‌توانند بر آن ورود کنند، به طور کامل در قانون مشخص شده و به اجرا مي رسد.

به گزارش «شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران باقر صاد در همايش ضابطين قضايي شهرداري تهران که روز گذشته در تالار ايران زمين برگزار شد، اظهار کرد : از سال 74 براساس تبصره 4 بند 2 ماده 55 قانون شهرداري ها موضوع قانون مديريت پسماند به تصويب رسيده و در دستور کار شهرداري ها قرار گرفت.


وي ادامه داد: مدت زمان طولاني بين مجلس ، دولت و شهرداري ها در ارتباط با تنظيم اين لايحه بحث بود ، چند بار در جلسه کلانشهرها مفاد قانون اصلاح شد و مجددا توسط بعضي از نمايندگان به صورت طرح در کميسيون مطرح شد اما در آخر اين طرح به هيات دولت برگشت و هيات دولت با استفاده از نقطه نظر شهرداري ها مجددا لايحه اي را تنظيم کرد و به مجلس فرستاد .


قائم مقام معاون خدمات شهري اظهار کرد : بر اساس قانون شهرداري ها يکي از غني ترين قانون ها امروز در کشور قانون پسماند است که به شکل مطلوبي در شهرداري حال اجراست .


باقرصاد افزود : امروز بحث وجود ضابط خيلي از مسيرها را براي ما کوتاه مي کند و مي توانيم با تخلفات به طور جدي برخورد کنيم.


وي خاطر نشان کرد: ما در اين راه دو وظيفه اساسي داريم ، يکي اين که قانون پسماندها به طور يک امانت دردست ماست و بايد بدون اعمال سلايق شخصي به اجرا برسانيم و ديگر اين که بحث آموزش و اطلاع رساني به شکل گسترده براي شهروندان به انجام رسد تا بدانند چه کساني اگر قانون پسماند را رعايت نکنند مجرم هستند .


قائم مقام معاونت خدمات شهري در ادامه گفت : امروز با کمک اداره کل حقوقي شهرداري تهران و همکاري دستگاه ها ي عدليه و نظميه مي توانيم شهري ايمن براي مردم به وجود آوريم که خوشبختانه اين همکاري به شکل مناسب به وجود آمده است.


باقرصاد خاطرنشان کرد: ضابطين قضايي شهرداري بايد تبصره‌ها و مواد قانون مديريت پسماندها را به طور دقيق مطالعه و حفظ کنند تا بر اساس قانون بتوانند وظايف خود را انجام دهند.


قائم مقام معاونت خدمات شهرداري تهران ادامه داد: قانوني که امروز مديريت پسماندها در اختيار دارد، از نتايج و پيگيري شهرداري کلانشهرها و مخصوصا شهرداري تهران بوده است.


وي با تاکيد بر اينکه در حال حاضر دست ما براي اجراي قوانين و مقررات باز است، ادامه داد: مواردي که ضابطين قضايي مي‌توانند بر آن ورود کنند، به طور کامل در قانون مشخص شده است.


در ادامه نادر نوروزي ، مدير کل حقوقي شهرداري تهران گفت : با دستور شهردار تهران هماهنگي هاي لازم با قوه قضائيه به انجام رسيد و دوره هاي آموزشي مخصوص ضابطين شهرداري آغاز شد که در اين خصوص پرونده هايي که مربوط به محيط زيست بوده پيگيري مي شود .


وي با بيان اين که شهرداري همکاري هاي خوبي را با دادگستري در مورد طرح ضابطين شهرداري به انجام رسانده اظهار کرد : اگر توسعه فضاي سبز در شهربه وجود مي آيد نيازمند پشتيباني قوه قضائيه است همچنين مشاهده مي کنيم که تملک املاک پروژه امام علي (ع) با همکاري دستگاه قضايي به بهترين شکل ممکن انجام شده است .


مديرکل حقوقي شهرداري تهران با اشاره به اينکه در چند سال اخير و با دستور شهردار تهران با حضور ضابطين قضايي و محدوده شهري مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در اين بخش نيروها به طور مستمر از طريق حوزه آموزش دادگستري آموزش‌هاي لازم را دريافت مي‌کنند و در نهايت گواهينامه اخذ مي‌کنند.


نوروزي اضافه کرد: تمام مواردي که ضابطين قضايي مي‌توانند در آن ورود بکنند، در قانون به طور کامل مشخص شده است و حضور رابطين قضايي منجر به کاهش تخلفات در حوزه پسماندها شده است.

نظر شما