جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۴۰
کد خبر: ۵۳۲۸۷
|
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۲
براي مثال يک واحد مسکوني در منطقه صادقيه با 81 متر بنا با 9 سال عمر در سامانه «قيمت مرجع» متري 2 ميليون و 770 هزار تومان معامله شده است، اما به نظر مشاوران املاک چنين واحدي در بازار تا 2 ميليون و 700 هزار تومان ارزش گذاري شده است.

دنياي اقتصاد: مقايسه نرخ‌هاي معامله شده در سامانه «قيمت مرجع» با نرخ‌هاي پيشنهادي در فايل‌هاي فروش بنگاه‌هاي املاک حاکي از اين خبر است که تفاضل ارزش واحدهاي مسکوني در زمان عرضه به بازار فروش و در حين معامله‌، رقم مشخص و ثابتي نيست؛ چراکه ممکن است اختلاف قيمت‌ها براي هر مترمربع کمتر از 70 هزار تومان يا حتي بيش از يک ميليون تومان باشد و اين موضوع گوياي درهم بودن و همگون نبودن قيمت ها در بازار مسکن است و همين موضوع باعث مي‌شود تا خريداران قيمت‌هاي حقيقي و غيرواقعي را نتوانند از يکديگر تشخيص دهند.

 

البته همانطور که در گزارش شنبه گذشته نبض بازار اشاره شد در سامانه «قيمت مرجع» به طور دقيق نمي توان واحدهاي معامله شده را از لحاظ متراژ‌، سن بنا و نوع امکانات با فايل‌هاي آگهي شده در بنگاه‌هاي املاک مقايسه کرد. براي مثال يک واحد مسکوني در منطقه صادقيه با 81 متر بنا با 9 سال عمر در سامانه «قيمت مرجع» متري 2 ميليون و 770 هزار تومان معامله شده است، اما به نظر مشاوران املاک چنين واحدي در بازار تا 2 ميليون و 700 هزار تومان ارزش گذاري شده است.

 

از سوي ديگر در خيابان باباطاهر واقع در خيابان فاطمي يک واحد مسکوني 88 متري‌، 2 سال ساخت متري 2 ميليون و 440 هزار تومان معامله شده است، اما قيمت چنين واحدي به پيشنهاد يکي از دلالان بازار مسکن متري 3 ميليون و 900 هزار تومان تعيين مي‌شود ناگفته نماند که اين بنگاهدار قيمت مذکور را براي واحد نوساز مشابه اعلام کرده است.

 

نظر شما