جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۵۶
کد خبر: ۵۳۳۳۵
|
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۰
جشنواره‌ي شوق انتظار در آستانه‌ي جشن نيمه‌ي شعبان توسط سازمان زيباسازي شهر تهران، با هدف تشويق و ترغيب شهروندان براي شاداب سازي محلات و جلوگيري از اغتشاشات بصري شهري برگزار مي‌‌شود.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي سازمان زيباسازي شهر تهران، بابک رضايي معاون امور مناطق سازمان زيباسازي شهرتهران، با اشاره به موضوع مشارکت مردم در جشنواره شوق انتظار گفت: تشويق و ترغيب شهروندان در آذين‌بندي و نورپردازي محلات در حد استطاعت و توان شهروند و محله براي شاداب‌سازي و جلوگيري از اغتشاشات بصري سيما و منظر شهري با حضور پر شور و مشارکت مردمي، هدف اصلي از برگزاري چنين جشنواره هايي است.

 

وي در ادامه افزود: معرفي و حمايت از الگوهاي درست مصرف ، استفاده از تجهيزات و لوازم آذين بندي و نورپردازي ارزان قيمت و توليد داخلي همچنين بهره گيري از حداکثر استانداردهاي لازم در استفاده از اقلام تزييني، از ديگر اهداف سازمان زيباسازي در جشنواره شوق انتظار است.

 

وي ادامه داد: شهروندان مي توانند در راستاي مديريتي يک پارچه از طرف شهرداري مناطق و با کمک سازمان زيباسازي در آراستگي سيما و منظر شهري به شکل خودجوش شرکت کرده و با استفاده از اقلام تزييني رايگان که از سوي سازمان زيباسازي ارائه شده، با به کار بردن نبوغ و استعدادشان در مسابقه محله برتر در طراحي و آذين بندي جشن نيمه شعبان شرکت کنند.

 

به گفته رضايي، تا کنون 245 شهرک در تهران شناسايي شده اند که قرار است با مشارکت هيات مديره اين شهرک ها و کمک سازمان زيباسازي، با ايجاد طاق نصرت در ورودي و تزيين بلوارهاي اصلي اين شهرک ها در جشنواره شوق انتظار شرکت کنند.علاوه براين، شهرداري مناطق با در اختيار گذاشتن اقلام و لوازم آذين بندي و نورپردازي به تعدادي از مساجد، در آذين بندي آنها با هزينه شهرداري منطقه شرکت مي کند.

 

رضايي با تاکيد بر رعايت استانداردهايي مانند، الگوي مصرف، توجه به شاخص‌هاي هنري و محتوايي، حقوق ديگران، جشن هاي مشارکتي توسط شهروندان و استفاده از مشاوران متخصص در محله ها گفت: شهرونداني که در آذين بندي محله هاي خود شرکت مي کنند بايد به فاکتورهاي زيست محيطي توجه داشته و از استفاده‌ي اقلام خطرساز مانند لامپ هاي جيوه اي که بسيار خطرناک و سرطان زا هستند، بپرهيزند.

 

معاون امور مناطق سازمان زيباسازي در ادامه افزود: در پايان سومين جشنواره شوق انتظار که از پنجم شعبان(5 تيرماه) شروع و تا نيمه شعبان(15 تيرماه) ادامه دارد، نمايشگاهي از تصاوير و عکس هاي برگزيده توسط کميته انتخاب منطقه اي در اواخر تيرماه برگزار شده و از برگزيدگان مناطق 22 گانه شهرداري تهران با حضور شهرداران مناطق و همچنين مسوولان شهرداري تهران و سازمان زيباسازي تجليل و قدرداني مي‌شود.  علاوه بر تصاوير ارسالي از جشن‌هاي سال جاري، تصاويري از برگزاري جشنواره شوق انتظار در دو سال گذشته نيز به نمايش گذاشته مي شود.

 

رضايي اظهار داشت: تا کنون چند کارگاه آموزشي با حضور نوجوانان تهراني، براي شکوفايي خلاقيت نوجوانان تهراني در بزرگداشت ايام نيمه شعبان، در بيش از 50 مرکز فرهنگي تهران برگزار شده است.

 

به گفته معاون امور مناطق سازمان زيباسازي، در قالب اين جشنواره ، 100 نوجوان دوره راهنمايي ساکن هر منطقه به 5 گروه تقسيم شده و به آذين بندي 5 کوچه هر منطقه مي پردازند که در مجموع در 22 منطقه شه رتهران 110 کوچه آذين بندي مي شود.

 

جشنواره 110 کوچه منتظر توسط سازمان زيباسازي شهر تهران و با همکاري کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان استان تهران و با مشارکت سازمان هنري فرهنگي شهرداري تهران در سطح منطقه 22 گانه شهرداري تهران در کنار جشنواره شوق انتظار برگزار مي شود.

نظر شما