شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۴
کد خبر: ۵۳۴۸۱
|
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۷
برپايي چهارمين نمايشگاه محصولات سالم و طبيعي از 24 تير تا 30
يکي از شاخص‏هاي توسعه‏يافتگي شهرهاي جهان بالارفتن نرخ اميد به زندگي‏ست. يکي از مهمترين عواملي که در اين امر تاثير دارد تغذيه سالم و طبيعي‏ست. اينجاست که برپايي نمايشگاه‏هاي عرضه و معرفي محصولات ارگانيک براي شهروندان نمايان مي‏شود.

به گزارش خبرنگار«شهر»، حسين صفايي مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران در نشستي با نمايندگان رسانه‏ها از برگزاري چهارمين نمايشگاه معرفي محصيولات سالم، طبيعي و ارگانيک از 24 تا 30 تير 91 در بوستان گفت‏وگو خبر داد و گفت: امسال براي نخستين بار اين نمايشگاه دوبار در سال برگزار مي‏شود؛ نوبت اول براي ارائه محصولات ارگانيک بهاره و تابستانه و نمايشگاه دوم براي ارائه محصولات پاييزي و زمستاني. به گفته‏ي صفايي به علت برپايي اين نمايشگاه ظرف سه سال گذشته امکان معرفي و عرضه محصولات سالم، طبيعي و ارگانيک دو فصل نخست سال وجود نداشته که امسال اين امکان فراهم شده است.


صفايي با اشاره به عرضه 35 گروه محصول در اين نمايشگاه گفت: 15 توليد کننده داروهاي گياهي، 8 گروه موادغذايي فراسومند با هدف بالا بردن کيفيت تغذيه، و يک سالن براي آموزش در اين نمايشگاه درنظر گرفته شده است. بر اين اساس در اين نمايشگاه گوشت، مرغ بدون آنتي بيوتيک، ميگو، لبنيات، چاي، زيتون، پسته وحشي، برنج، انگور، سيب، و خاويار که همگي ارگانيک اند عرضه مي‏شود.


وي در بيان ضرورت برپايي چنين نمايشگاهي گفت: يکي از شاخص‏هاي توسعه يافتگي شهرها و کشورها بالا رفتن نرخ اميد به زندگي ست که با تغذيه ارتباط مستقيم دارد. و در اين نمايشگاه چگونگي استفاده از انواع مواد شيميايي براي تهيه محصول براي توليدکنندگان و همچنين مصرف کنندگان محصولات غذايي فرهنگ‏سازي مي‏شود.

به گفته‏ي مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران بدين ترتيب و با گذشته زمان مصرف مواد سالم براي شهروندان به يک مطالبه تبديل مي‏شود و دولت‏ها مجبور به حرکت به سمت توليد اين گونه محصولات خواهند شد.


صفايي در ادامه درباره فعاايت‏هاي اين سازمان در بهبود وضعيت سلامت مواد غذايي شهروندان تهراني گفت: سازمان پايشي را از ميان 1440 نمونه از 25 محصول پرمصرف در بهار 90 انجام داده و ميزان فلزات سنگين خطرناک براي بدن انسان و همچنين آفات شيميايي مضر را تجزيه و تحليل کرده که نتايج آن به زودي در همايشي که وزارت بهداشت برگزار خواهددکرد ارائه و اعلام خواهد شد.

چهارمين نمايشگاه معرفي محصولات سالم، ارگانيک و طبيعي از 24 تير تا 30 91 در محل دائمي نمايشگاه‏هاي شهرداري تهران در بوستان گفت‏وگو برگزار خواهد شد.

نظر شما