جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۸
کد خبر: ۵۳۵۴۹
|
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۲
يادواره سيدحسن کسايي در تالار وحدت برگزار مي‌شود
آيين يادبود استاد سيدحسن کسايي، نوازنده و موسيقي‌دان شهير کشور، روز چهارشنبه 28 تير در آستانه چهلمين روز درگذشت وي در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

به گزارش «شهر» به نقل از اداره کل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، سيد عباس سجادي مدير موسيقي اين سازمان ضمن بيان اين خبر اظهار داشت: اين مراسم با مشارکت دفتر موسيقي وزارت فرهنگي و ارشاد اسلامي و موزه موسيقي، با حضور خانواده اين استاد، شاگردان وي و جمعي از هنرمندان عرصه موسيقي برگزار مي شود.

وي در ادامه تصريح کرد: همزمان با برگزاري اين مراسم نمايشگاهي از پنجاه عکس ويژه استاد کسايي به کوشش فروغ بهمن پور در محوطه تالار وحدت برپا خواهد شد.

سجادي به همنوازي خليل کسايي، فرزند و شاگرد استاد با محمود رفيعيان نوازنده تنبک در اين مراسم اشاره کرد و افزود: شهرام ميرجلالي که در چندين آلبوم با استاد کسايي همنوازي کرده با نوازندگي تار و آواز تقي سعيدي از شاگردان استاد تاج اصفهاني هم در اين مراسم قطعاتي را مي‌نوازند.



وي به سخنراني پيرامون شخصيت اخلاقي و هنري استاد کسايي در اين مراسم اشاره کرد و گفت: مديريت موسيقي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران پيش از اين دو اثر شاخص «رديف موسيقي ايران با اجراي ني استاد کسايي» و آلبوم «قصه‌هاي عشق مجنون» ايشان را توليد کرده است که سال گذشته توسط استاد محمد رضا لطفي و با حضور تعداد زيادي از هنرمندان در يکي از سلسله برنامه هاي «نقد نغمه» رديف ني استاد، مورد نقد و بررسي قرار گرفت.

سجادي به برگزاري ديگر نشست هاي نقد نغمه در سال 90 با موضوع نقد رديف آوازي رضوي سروستاني، بررسي موسيقي مجموعه مختارنامه، بررسي ترانه سرايي پس از انقلاب اسلامي و بررسي آثار لوريس چکناواريان اشاره کرد و گفت: گروه موسيقي سنتي فرهنگسراي ارسباران و گروه کر فرهنگسراي انديشه از جمله گروه هاي فعال هنري سازمان هستند که در جشنواره هاي معتبر حائز مقام معرفي شده اند.

وي رونمايي از آلبوم موسيقي «کيميا» با آهنگسازي سيد محمد ميرزماني را از ديگر دستاوردهاي سازمان در حوزه موسيقي طي سال گذشته اعلام کرد و افزود: آلبوم عاشورايي «ساقي سرمست» با آهنگسازي آريا عظيمي‌نژاد و صداي استاد کريمخاني در سال جاري توليد مي‌شود.

نظر شما