جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۲۰
کد خبر: ۵۳۵۸۷
|
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۴
مرکز اطلاع رساني و روابط عمومي سازمان محيط زيست در واکنش به اخبار منتشر شده درباره فروش پارک پرديسان، بيانيه‌اي صادر کرده است.

به گزارش «شهر» مرکز اطلاع رساني و روابط عمومي سازمان محيط زيست در واکنش به اخبار منتشر شده درباره فروش پارک پرديسان، بيانيه اي صادر کرده? که به شرح ذيل است:

 

طرح جامع پارک پرديسان از سال 1354 به دليل کمبود اعتبارات اختصاص يافته از بودجه هاي عمومي به اجرا درنيامده و سازمان در دوره هاي مختلف صرفاً به نگهداري و ايجاد تعدادي فضاي سبز در آن اکتفا کرده است. در حالي که هدف نهايي طرح ايجاد يک مرکز جامع تفريحي، آموزشي و تحقيقاتي با رويکرد آموزش زيست محيطي براي عموم جامعه بوده است.

 

به همين جهت و به منظور استفاده از ظرفيت هاي اصل 44 جذب اعتبارات بخش خصوصي که علاقمند به سرمايه گذاري در اين زمينه هستند با هدف حفاظت از منابع زيستي و تقويت اطلاعات محيطي جامعه در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

 

به اطلاع عموم مخصوصاً علاقمندان محيط زيست بالاخص شهروندان محترم تهراني مي رساند جهت سرمايه گذاري کليه مراحل قانوني موضوع اعم از بررسي هاي کارشناسي، قيمت گذاري توسط کارشناس رسمي دادگستري، اخذ مصوبه هيأت دولت، مطابق با آئين نامه ها و دستورالعمل هاي موجود طي شده و بزودي از طريق آگهي مزايده عمومي به مرحله اجرا در خواهد آمد.

 

آنچه مهم است نه در دولت نهم تغيير کاربري در پارک پرديسان انجام شده و نه در دولت دهم اين اتفاق خواهد افتاد و قرار نيست فروشي انجام شود. طرح اين موضوع « فروش پارک پرديسان » تنها فرا فکني براي عملکرد مديريت اسبق بر سازمان حفاظت محيط زيست است که در آن زمان حدود 30 هکتار از اراضي پارک پرديسان به ساير ارگان ها و نهادها واگذار شده است و اسناد حاکي از آن است که به ميزان چندين هکتار به اشخاص حقيقي جهت کاربري هاي مختلف واگذار شد که خوشبختانه اقدام عملي صورت نگرفت.

 

طرح جامعي که قبل از پيروزي انقلاب اسلامي انجام شده و پس از آن تکميل شده است به عنوان طرحي است که در حال حاضر نيز سازمان حفاظت محيط زيست اجرايي شدن آن را دنبال مي کند.

در اين طرح جامع قرار است اقليم هاي سراسر ايران در پارک پرديسان بازسازي شود به طوري که هرکس آن را مشاهده مي کند مانند آن باشد که اقليم ايران را ديده است، در اجراي اين طرح جامع از سرمايه گذاران بخش غيردولتي نيز فراخوان خواهد شد تا همکاري آنها براي اجراي اين طرح صرفاً زيست محيطي جلب شود.

در پايان يادآور مي‌شويم: اين سازمان بدون توجه به برخوردهاي شخصي، سليقه اي و جناحي و با تشکر از فراکسيون محيط زيست مجلس شوراي اسلامي نسبت به پشتيباني طرح سرمايه گذاري در پارک پرديسان، در انجام وظايف و مسئوليت هاي خود با استفاده از تمام ظرفيت هاي موجود مصمم بوده و اهتمام کامل خود را در جهت اجرايي شدن طرح جامع زيست محيطي در پارک پرديسان به کار خواهد بست.

نظر شما