شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۷
کد خبر: ۵۳۸۲۷
|
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۵
بيژن نعمتي‌شريف، مجسمه‌ساز، نقاش و طراح عروسک، امروز چهارشنبه 28 تير، به کما رفت. وي عضو هيات انتخاب سومين دوسالانه مجسمه‌هاي شهري است.

به گزارش خبرنگار «شهر»، بيژن نعمتي شريف متولد 1326 در قائم‌شهر است. وي در رشته مجسمه‌سازي از دانشگاه تهران فارغ‌التحصيل شده است و از شاگردان پرويز تناولي، پرويز کلانتري، مرتضي مميز و ميرفندرسکي است.


مجسمه‌هاي وي در ابعاد مختلف با تکنيک ميکس مديا و فايبرگلاس ساخته مي‌شوند و در نمايشگاه‌‌هاي اخير، آثاري رنگي به شيوه کيچ را به نمايش گکذاشته است.



نعمتي‌شريف در نمايشگاه‌هاي انفرادي و گروهي متعددي آثارش را به نمايش گذاشته و برگزيده چهارمين دوسالانه مجسمه‌سازي تهران است. وي همچنين در دومين دوسالانه بين‌المللي پکن شرکت کرده و عضو انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ايران است. اين مجسمه‌ساز همچنين در مجتمع دانشگاهي هنر، دانشگاه تهران، دانشکده تئاتر و سينما، دانشکده سوره و دانشگاه آزاد تدريس کرده و مي‌کند.



کارشناسان هنر درباره آثار مجسمه نعمتي شريف گفته‌اند: «جذابيت کار نعمتي‌شريف، امکان‌پذيرکردن امر مجسمه‌سازي است. تحصيلات آکادميک او در اين زمينه برايش محدوديت تکنيکي و انديشگي ايجاد نکرده و مهجوري اين شاخه او را نمي‌ترساند.


وي که در 28 خردادماه بر اثر ضايعه مغزي در بيمارستان بستري شد، امروز به کما رفت.

نظر شما