شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۳۹۲۲
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۱
شهردار تهران با اشاره به کارکردهاي نظام اسلامي:
شهردار تهران با بيان اين که هر دگرگوني کالبدي و عمراني شهر در نظام اسلامي بايد منجر به تغيير و تحول احوالات انسان‌ها شود، گفت: براساس فرهنگ علوي بايد در جامعه اعتدال و ميانه روي را ببينم اما متاسفانه کمتر شاهد چنين رويه‌اي هستيم.

به گزارش خبرنگار «شهر» محمدباقر قاليباف شهردار تهران- يکشنبه يک مرداد- در مراسم بهره‌برداري از ايستگاه‌هاي اکباتان و ارم سبز در خط 4 مترو تهران اظهار کرد: اقدامات عمراني مزاحمت هاي زيادي را براي شهروندان ايجاد مي کند و به ويژه در طي ساخت اين پروژه به دليل سيلاب و ورود آب به شبکه مترو ، مردم اين منطقه بسيار دچار زحمت شدند که جا دارد از آنها عذرخواهي کنيم.

 

وي ادامه داد: بر اين باوريم که بيش از هر زماني در شهرداري تهران نيازمند يک روحيه جهادي و عمل گرايانه و يک مديريت جهادي در کارها هستيم. چنانچه خود را موظف مي‌دانيم به طور جد نسبت به رفع مشکلات اقدام کنيم.

 

شهردار تهران با بيان اينکه من نمي خواهم به مشکلات اشاره کنم چرا که مسئوليت را با همه سختي ها قبول کرده ام و سزاوار نيست سختي ها را به مردم منتقل کنم،گفت: براي اقداماتي که امروز در مترو تهران انجام مي‌شود زحمات زيادي کشيده مي شود و همکاران من با روحيه دفاع مقدس در عرصه خدمت به مردم مشغول به کار هستند. حتي اگر پول هم باشد به طور مثال يک قلم ميلگرد تقريبا دو برابر افزايش قيمت داشته و اين تحميل هزينه اضافي بر دوش ما است.

 

مرگ دو مهندس در بزرگراه امام علي(ع)

قاليباف ادامه داد: چند روز پيش دو مهندس از مهندسان خوب ما در اتوبان امام علي(ع) به خاطر يک کار فني که مسئوليتي هم نداشتند اما براي اطمينان از ايمني بيشتر، به بخشي ازپروژه رفتند تا اوضاع را چک کنند که حادثه اي رخ داد و جان خود را از دست دادند . اين افراد زحمت کشان گمنامي هستند که جهادي کار مي کنند و بايد قدر زحمات آن ها را بدانيم.

 

 

وي تاکيد کرد: امروز احداث بالغ بر 80 کيلومتر مترو با فعاليت بيش از 20 هزار نفر و 4 دستگاه حفاراتوماتيک در دست اجرا است و نيروهاي زيادي در خطوط 3، 4، 7 و 6 مشغول به کار هستند. حتي در کشورهاي پيشرفته نيز جايي وجود ندارد که با اين گستردگي توسعه مترو صورت بگيرد با اين حال به دليل عقب ماندگي هاي زيادي که ما در حوزه مترو تهران داريم، نهايت تلاش خود را مي کنيم تا در مرحله اول شبکه مترو را به حدود 218 کيلومتر برسانيم تاحداقل از شرايط اضطرار خارج شويم.

 

شهردار تهران تصريح کرد: اين اتفاق بزرگي است که شهروندان از شرقي ترين نقطه شهر تا کرج را بتوانند با مترو در حدود يک ساعت و با ارزان‌ترين هزينه سفر کنند.

 

قاليباف در ادامه تصريح کرد: ما به عنوان مديريت شهري بر اين باوريم که در نظام اسلامي اگر امکان و ظرفيتي در حوزه ساختماني ، کالبدي و عمراني براي شهر ايجاد مي کنيم بايد تاثيرات کالبدي اثرش در حوزه دگرگوني رفتارهاي انساني نيز اتفاق بيافتد تا اين رويکرد يک حرکت اسلامي باشد. در واقع اگر کرامت انسان ها رعايت و اخلاق مداري محقق شد و اگر انسان ها از جهات روحي و معنوي سير رشد پيدا کردند کارنامه ما قابل قبول است.

 

شهردار تهران گفت: به هر حال ما همه ادعايمان اين است که در مسيري حرکت مي کنيم که نگاه و افق ما به سمت چنين حکومت علوي است. در اين حکومت بايد نشانه هايش را بيينم . اگر بخواهيم براساس فرهنگ علوي و مسير علي(ع) حرکت کنيم بايد در جامعه اعتدال و ميانه روي را ببينم اما متاسفانه کمتر شاهد چنين چيزي هستيم.

 

وي افزود: امام علي (ع) در نهج البلاغه مي فرمايند هر مجموعه مديريتي اگر افاضل را از خود دور کند و اراذل را به کار بگيرد به سمت از بين رفتن پيش مي رود. وقتي که در مجموعه اي مديريتي مسائل اصلي و اصولي را رها کنند و به مسائل خرد بپردازد، اين مجموعه مديريتي هر کجا باشد به نتيجه نمي رسد. ما نيز با اين ديدگاه بايد حرکت و عدالت اجتماعي را در جامعه محقق کنيم.

 

قاليباف خاطرنشان کرد: هر دگرگوني کالبدي و عمراني شهر در نظام اسلامي بايد منجر به تغيير و تحول احوالات انسان هايي شود که در سايه آن نظام زندگي مي کنند و اگر چنين نباشد يعني در مسير درست حرکت نمي کنيم و در حال فاصله گرفتن از سنت هاي الهي هستيم. هر جامعه اي هم که از سنت هاي الهي فاصله بگيرد روي خوشبختي را نخواهد ديد.

 

وي در ادامه با تاکيد براينکه امروز بار سنگين هزينه ها در شهرداري تهران بيش از92 درصد به دوش مردم است گفت: جايي مي گفتند شهر را با پول مناطق محروم مي‌سازند. اما به واقع اين گونه نيست و هيچ پولي از هيچ منطقه محرومي به تهران نمي‌آيد و مهمترين هزينه‌ها به دوش خود مردم است.

 

آرامش به اکباتان باز مي‏گردد 

 

شهردار تهران در پايان اظهار کرد: به دليل وجود خروجي از شهيد ستاري به شهرک اکباتان، دسترسي هاي محلي در اين شهرک پرتردد شده که گلايه هايي نيز در اين مورد از سوي ساکنان وجود دارد اما اين نويد را به آن ها مي دهيم که تا پايان سال آرامش را به شهرک اکباتان باز مي گردانيم چرا که دسترسي هاي بزرگراه شهيد باکري در حال احداث است و تا قبل پايان سال حرکت غرب به شمال و شمال به غرب اين بزرگراه به راحتي محقق مي شود و ترافيکي که امروز وارد شهرک مي شود و به سمت بزرگراه ستاري حرکت مي کند رفع خواهد شد.

نظر شما