شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۵
کد خبر: ۵۴۰۸۰
|
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۶
راس ساعت 9 شب به وقت لندن، با به صدا در آمدن زنگ بزرگ در ضلع غربي ورزشگاه، المپيک لندن رسما افتتاح شد.

به گزارش «شهر» و به نقل از ايسنا، 80 هزار نفر در ورزشگاه المپيک لندن در استرافورد به تماشاي افتتاحيه نشسته اند. حدود 29 ميليون پوند خرج مراسم افتتاحيه شده است. بليط هاي مراسم افتتاحيه به طور رسمي به دو قيمت 2012 پوند و 1600 پوند به فروش رفتند. گفته مي شود پشت در ورزشگاه اين بليط ها در بازار سياه تا 5 هزار پوند هم خريد و فروش شده اند.

 

 

افتتاحيه المپيک لندن

"دني بويل" کارگردان معروف انگليسي که سازنده فيلم ميليونر زاغه نشين است، مراسم افتتاحيه را کارگرداني کرده است.

 

10 هزار و 500 ورزشکار از 204 کشور در بازي هاي المپيک شرکت کرده اند.

 

قبل از شروع مسابقه هلي کوپترهاي نظامي در اطراف ورزشگاه به چرخ زني مشغول بودند تا تدابير شديد امنيتي به وضوح ديده شود.

 

گزارش مراسم

 

نمايش ابتداي مراسم رودخانه معروف "تيمز" را از سرچشمه اين رودخانه تا ورزشگاه المپيک را به تصوير کشيد که در مسير اين رودخانه وقايع مختلفي به تصوير کشيده مي شوند.

 

مسابقه قايق هاي کمبريج و آکسفورد، چرخ و فلک معروف "چشم لندن" که دومين چرخ و فلک بزرگ جهان است هم در ادامه نمايش داده شدند.

 

دهکده سبز

 

ميدان ورزشگاه را يک دهکده سبز فرا گرفته است. داستانهاي سنتي نقش مي بندند. کشاورزها به شخم زني مشغول مي شوند، ورزشها در دهکده بازي مي شوند و خانواده ها از پيک نيک لذت مي برند. با توپ هاي چرمي و بدمينتون و کريکت روي کره سبز بازي مي شود. انگليسي ها به نوعي قصد دارند ريشه اين بازي ها را به انگليسي بودن ربط دهند.

 

زنگ المپيک به صدا در آمد

 

و سرانجام...

 

10- 9- 8 ... شمارش معکوس شروع مي شود. پنج حلقه المپيک با چهار بالن به هوا مي روند و با صداي زنگ بزرگ ورزشگاه، زنگ المپيک به صدا در مي آيد.

 

 

افتتاحيه المپيک لندن

چهار مليت و نمايشنامه شکسپير

 

چهار مليت که سرزمين بريتانيا را تشکيل داده اند در استاديوم المپيک ظاهر مي شوند و موسيقي هاي سنتي شان نواخته مي شوند.

 

 

افتتاحيه المپيک لندن

در ادامه بخشي از نمايشنامه شکسپير با نام "Tempest" به ميان مي آيد و با انقلاب صنعتي در قرن 19 و در بريتانيا همراه مي شود.

 

يادبود مردمان

 

اشاره به دو جنگ جهاني و يادبودهايي از مردم سراسر جهان ادامه بخش مراسم افتتاحيه مي شود. تغييرات فرهنگي دهه 60 هم تماشاگران ورزشگاه را به گذشته مي برد.

 

پيام بان کي مون دبير کل سازمان ملل

 

پيامي به صورت تصويري از بان کي مون دبير کل سازمان ملل پخش مي شود که ملت ها را دعوت به صلح و دوري از جنگ مي کند.

 

اليزابت دوم در ورزشگاه

 

با نمايش فيلمي که اليزابت دوم ملکه انگلستان و بازيگر نقش 007 در آن ديده مي شوند، ملکه انگليس با هلي کوپتر به زمين فرود مي آيد که در هنگام پخش اين فيلم، اليزابت دوم به همراه ژاک روگ وارد ورزشگاه مي شوند.

 

 

افتتاحيه المپيک لندن

موسسه "خدمات سلامتي ملي " که پس از جنگ جهاني دوم در بريتانيا تشکيل شده با ورود تخت هاي زياد بيمارستان و نمايش هارمونيک حرکات که اشاره به درمان بيماران دارد، در ورزشگاه نقش مي بندند. مبارزه پرستارها با سمبل هاي بيماري به رخدادهاي پس از جنگ جهاني دوم اشاره مي کنند.

 

همچنين "جي کي رولينگ" که نويسنده هري پاتر است، به همراه برخي شخصيت هاي کارتوني در بخش بعدي برنامه نقش آفريني مي کنند.

 

مستر بين نوازنده شد!

 

شخصيت برتر کمدي جهان يعني "روان آتکينسون" يا همان " مستر بين" يک سورپرايز براي تماشاگران افتتاحيه المپيک سي ام است. در اين قسمت از برنامه، مستر بين به اجراي موسيقي با پيانو مي پردازد که در آخر آن مشخص مي شود که فرد ديگري نوازنده اصلي است و مستر بين فقط تقليد حرکات او را کرده است. در آخر مستر بين با ميني ماينر خود ورزشگاه را ترک مي کند.

 

 

بکام، پشت قايق موتوري

 

ديويد بکام که پرچمداري کشورش را نپذيرفته بود، در مراسم افتتاحيه نقش کوتاهي داشت و فيلمي از او پخش شد که راننده قايق موتوري بود.

 

مراسم رژه کشورها و پرچمداري مظاهري

 

در حالي که محمد عباسي وزير ورزش و جوانان و محمد علي آبادي رئيس کميته ملي المپيک در ابتداي مراسم از جايگاه ويژه مراسم افتتاحيه را تماشا مي کردند البته بعد از حضور در جايگاه ويژه در رژه هم شركت كردند، کاروان ورزشي ايران به پرچمداري علي مظاهري ملي پوش بوکس رژه رفت.

 

تشويق يوسين بولت

 

زماني که کاروان جامائيکا به پرچمداري يوسين بولت رکورددار دوهاي سرعت جهان وارد ورزشگاه شد، با تشويق بي امان تماشاگران روبرو شد.

 

پس از رژه کشورها و مراسم آتش بازي، سباستين کو رئيس کميته برگزاري بازي هاي المپيک به سخنراني پرداخت و اعلام کرد که برگزاري المپيک و حرکت در راستاي جنبش المپيک بزرگترين افتخاري بوده که نصيبش شده است.

 

ژاک روگ رئيس کميته بين المللي المپيک ديگر سخنران اين مراسم بود.

 

پس تز آن سوگند ورزشکاران توسط تکواندوکار زن انگليسي، سوگند مربيان توسط مربي کانو و سوگند داوران توسط داور بوکس کشور ميزبان قرائت شد.

 

در نهايت نيز با روشن شدن مشعل بازي ها، و آتش بازي، المپيک 2012 لندن رسما وارد اولين روز رقابتهاي خود شد.

نظر شما