شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۷
کد خبر: ۵۴۱۶۸
|
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۶
در اينترنت دروغ و ترفند را به راحتي در بسته‌هاي زيبا به فکر کاربران غافل تزريق مي‌کنند، پس از ارائه اطلاعات شخصي خود در اين فضا بيشتر دقت کنيم.

ايسنا: چت در واقع محيطي مجازي است كه افراد در آن مي‌توانند با يكديگر تبادل نظر كنند افراد به نيات مختلف وارد چت‌روم‌ها مي‌شوند و در موارد بسياري کلاهبرداران و شيادان در چت‌روم‌ها با نام‌ها و اطلاعات نادرست و جذاب اقدام به برقراري رابطه با جنس مخالف مي‌کنند و از اين طريق دامي براي افراد مي‌گسترند.


زوج‌يابي اينترنتي نيز پديده‌اي جديد و در حال گسترش است و جوانان به منظور آشنايي با همسر آينده خود وارد چت مي‌شوند و شيادان از اين راه سوء‌استفاده کرده و اطلاعات خصوصي آنان را بدست آورده و اقدام به اخاذي مي‌کنند.


عده‌اي ديگر از ان افراد را افراد سودجو و روان‌پريش تشكيل مي‌دهند و با توجه به اينكه بيشتر كاربران چت‌روم را افراد ناآشنا به واقعيت‌هاي اجتماعي شامل مي‌شوند، افراد سودجو و فرصت‌طلب، حضور گسترده‌اي در چت‌روم دارند و به اغفال جوانان و جذب آنان به گروهاي فساد، فروش موادمخدر و قوادي‌گري مي پردازند.


سرهنگ رستمي، رييس پليس فتاي مازندران دراين‌باره گفت: پيرو شکايت فردي مبني بر اين که از طريق چت‌روم با فردي که وانمود مي‌کرد دختر است، آشنا شده اما بعد از چند مرحله چت با وي و جلب اطمينانش و دادن شماره تماس وي فريب خورده و اطلاعات شخصي خود را در اختيار متهم قرار داده و از آن تاريخ ايميل و پيامک‌هاي توهين‌آميز وغيراخلاقي دريافت مي‌کند، بررسي موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت.


وي افزود: ماموران تحقيقات خود را آغاز و در تحقيقات و بررسي‌هاي فني صورت گرفته متهم را شناسايي و در عملياتي وي را دستگير و به مقر انتظامي منتقل كردند.


رستمي ادامه داد: در اينترنت دروغ و ترفند را به راحتي در بسته‌هاي زيبا به فکر کاربران غافل تزريق مي‌کنند، پس از ارائه اطلاعات شخصي خود در اين فضا بيشتر دقت کنيم.


وي تاکيد کرد كاربران بايد به ياد داشته باشند تالارهاي گفتگو فضاي بسيار ناامني براي جوانان است و از حضور در اين‌گونه تالارها در فضاي مجازي خودداري كنند چراكه در اين فضا کلاهبرداران به راحتي مي‌توانند تغيير چهره و هويت داده و از اين طريق آنان را اغفال كنند.

نظر شما