شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۱۷
کد خبر: ۵۴۲۳۰
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۳
در دهمين محفل بر آستان جانان در بوستان شمشيري تشريح شد
همزمان با اجراي دهمين برنامه بر استان جانان در بوستان شمشيري منطقه 9 تهران ، طلبه ساحل عاجي حوزه علميه قم با حضور در جمع هزاران روزه دار تهراني به تشريح دلايل و مراحل تشرف خود به مذهب حقه شيعه پرداخت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي رويش ،«محمد جارا» از مستبصرين کشور ساحل عاج با اعلام اين مطلب در مراسم برآستان جانان منطقه 9 گفت: شيعه يعني هدايت؛ هدايتي که معاني زيادي دارد واکنون با تحقيق به اين معاني رسيده ام.


جارا با اشاره به اينکه يکي از مبلغان وهابيت در 15 سال پيش بوده گفت: از مدرسه وهابيت فارغ التحصيل شدم. در اين مدرسه مي آموختند که نبايد با شيعيان برخورد عادي يا مناظره‌اي داشت، چراکه حق در درون شيعيان ورود کرده و باتوجه به پايبندي به عقايدشان نفوذ ناپذيرند و وقتي خودم به مذهب شيعه بصيرت يافتم به دلايل اين پايبندي آگاه شدم.



وي درباره چگونگي گرايشش به تشيع گفت: به همراه استادم پس از فارغ التحصيلي به عنوان مبلغ درجه 2 وهابتي فعاليت مي‌کردم تا اينکه استادم با تشيع آشنا شد وبا توجه به علاقه من به وي، من هم در جريان اين مذهب قرار گرفته واز سوي استادم براي تحقيق ماموريت يافتم واکنون 15 سال است که شيعه شده ام ،آن هم در کشوري که دين هاي مختلف در آن رواج دارد.



جارا کتاب «آنگاه که هدايت شدم» ( ثم اهديت) را به عنوان اولين کتاب راهنمايش معرفي کرده و گفت: اين کتاب به مانند تيتر نشريات آنقدر برايم جذابيت داشت که در کمتر از 10 روز آنرا به پايان برده وبا بهره برداري از آن کتاب هاي ديگري را آغاز کردم.



وي با اشاره به تفاوت هاي مدارس شيعيان و وهابيون ادامه داد: در مدارس وهابيت هيچ کتابي مربوط به ساير اديان به ويژه شيعه وجود ندارد اما در مراکز ديني شيعه انواع کتاب ها وجود دارد تا افراد با مطالعه و مقايسه ، دين کامل اسلام با ساير اديان خود به حقيقت اسلام دست يابند واکنون من به اين حقيقت دست يافته ام که اسلام وشيعه سرشار از حق و حقيقت است.

اين طلبه سطح چهارم حوزه علميه قم افزود: در اسلام برايم مسئله امامت از اهميت ويژه اي برخوردار است و تاکنون هيچ دين و مکتبي نتوانسته به جز اسلام به خصوص در مکتب جعفري به همه سوال ها پاسخ دهد.


جارا در جمع شهروندان حاضر در برنامه برآستان جانان، با تاکيد براينکه تاکنون تحقيقات بسياري در زمينه اسلام و شيعه انجام داده است؛ گفت: شيعه به معناي واقعي يعني هدايت و مسلمانان بايد قدر دين خود را دانسته و به آن پايبند باشند.


جشنواره برآستان جانان منطقه 9 ، تا 16 مرداد در بوستان شمشيري برپاست و شهروندان غرب پايتخت هر روز در 2 بخش صحنه‌اي و غرفه‌اي مي‌توانند از برنامه هاي پيش بيني شده استفاده کنند.

نظر شما