پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۷
کد خبر: ۵۴۲۸۸
|
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۸
رييس پليس آگاهي استان خوزستان از دستگيري رييس بانك و دو تن از همدستان كه اقدام به اختلاس سه ميليارد توماني كرده بود، خبرداد.

به گزارش «شهر» و به نقل از ايسنا، سرهنگ حفيظ‌ الله خواجوي در تشريح كشف اختلاس سه ميليارد توماني در يكي از بانك‌هاي شهر انديمشك گفت: در پي وصول اخباري مبني بر ايجاد يك فقره اختلاس كلان در يكي از بانك‌هاي شهر انديمشك توسط كاركنان بانك، رسيدگي به اين موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت.


وي با بيان اينكه با هماهنگي‌هاي قضايي و اخذ اختيارات لازم، مستندات تكميلي جمع‌آوري شد، گفت: كارآگاهان اداره مبارزه با جرايم اقتصادي پليس آگاهي خوزستان در بررسي‌ها دريافتند كه رييس وقت بانك و جانشين وي با مشاركت افراد غيربانكي به نام «مريم»، با جعل اسناد بانكي و ايجاد پرونده‌هاي واهي و صوري و همچنين تشكيل قراردادهاي غيرواقعي و جعل نام مراجعان بانك، اقدام به برداشت وجه از حساب بانك در قالب وام‌هاي مشاركتي مي‌كردند.


رييس پليس آگاهي استان خوزستان با بيان اينكه پس از جمع‌‌بندي و فراخوان مراجعان، تاكنون تعداد كثيري عليه «مريم»، رييس بانك به نام «سعيد» و جانشين وي به نام «صفر» اعلام شكايت كرده‌اند، گفت: عاملان اصلي اختلاس «سعيد، صفر و مريم» با سرعت عمل پليس قبل از اينكه بتوانند فرار كنند، دستگير و با قرار بازداشت موقت، روانه زندان شدند.


خواجوي با بيان اينكه با توجه به جمع‌بندي‌هاي انجام شده، اختلاس تا مبلغ سه ميليارد تومان از جانب نامبردگان برآورد مي‌شد، افزود: پرونده براي دستگيري ديگر عوامل در اين اختلاس در حال بررسي است.

نظر شما