شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۴۰
کد خبر: ۵۴۷۳۳
|
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۶
ابهام در سکوت رئيس جمهوري در قبال زلزله اهر/
در ميان چهره‌هاي مختلفي که با پيام‌هاي تسليت به مردم آذربايجان شرقي ابراز همدردي کردند جاي مقام اول اجرايي کشور خالي است.

به گزارش گروه اجتماعي «شهر» با وقوع زمين‌لرزه در شمال‌غرب و کشته و مجروح شدن تعدادي از هموطنان آذري زبان، اندوهي ملي سراسر ايران را فراگرفت. مسئولان، انجمن‌ها و چهره‌هاي شناحته شده ايراني و حتي بين المللي هريک با ارسال پيام‌هايي همدردي خود را با خانواده‌هاي داغ‌ديده ابراز کردند.

 

رهبر معظم انقلاب، در پيامي حادثه‌ي تلخ زلزله‌ي آذربايجان را مايه‌ي اندوه عميق دانستند و رحمت خداوند بر درگذشتگان و شفاي عاجل براي مصدومان و صبر و اجر براي بازماندگان و خسارت ديدگان را از خداوند متعال مسألت داشتند. ايشان لازم دانستند مسئولان و عموم ملت تلاش خود را براي كاهش آلام اين عزيزان به كار برند.

 

آيت‌الله هاشمي شاهرودي، آيت‌الله جنتي، علي لاريجاني، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، محسن رضايي، اعضاي هيات دولت، وحيد جلال زاده (استاندار آذربايجان غربي)، سردار نقدي، شوراي نگهبان، خانه تئاتر، خانه هنرمندان، مرکز هنرهاي نمايشي، انجمن مددکاران اجتماعي ايران و كاروان اعزامي به المپيك 2012 لندن در همنوايي با مردم بزرگوار ايران، با پيام‌هاي جداگانه‌اي اين مصيبت جانگداز را به بازماندگان تسليت عرض کردند و خود را در غم مردم شريک دانستند.

 

در اين ميان نام مقام اول اجرايي کشور در ابراز همدردي با مردم زلزله زده خالي است.

 

البته ايشان در چند روز گذشته پيام‌هاي مختلفي را صادر کرده‌اند.

پيام تبريک به رييس جمهور جديد غنا (22/5/1391) / تبريک روز ملي اكوادور (19/5/1391)/

همچنين در ماه جاري احمدي نژاد پيام تسليت در پي حادثه غرق شدن کشتي مسافربري در تانزانيا (17/5/1391) ارسال کردند که نشانه توجه ايشان به تمام اتفاقات روز است.

 

در ادامه عمليات امداد و نجات زلزله‌زدگان شمال‌غرب چهره‌هاي زيادي مانند علي دايي، عوامل مجموعه خنده بازار و ... براي همدردي با زلزله‌زدگان در مناطق زلزله‌زده حاضر شدند و قرار است بسياري ديگر همچون کريم باقري، احسان حدادي، رئيس مجلس و ... به ديدن مناطق زلزله زده بروند.

 

اين درحالي است که محمود احمدي‌نژاد پيش از آغاز اجلاس مکه، صبح روز دوشنبه به عربستان رفت. او در «دو روز و يک شب» ابتدايي سفرش، به زيارت مدينه منوره و مکه مکرمه رفته است.

 

 

 

 

نظر شما