جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۹
کد خبر: ۵۵۲۴۶
|
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۱
کارگاه طراحي پوستر عشق و حماسه ويژه گراميداشت هفته دفاع مقدس روز گذشته با حضور استاد محمد اردلاني و هنرمندان طراح گرافيک از شهرهاي مختلف کشور در نگارخانه برگ آغاز به کار کرد.

به گزارش شهر، اردلاني در روز نخست اين ورکشاپ سه روزه که به همت سازمان زيباسازي شهرداري تهران برگزار مي‌شود، ضمن نمايش تعدادي پوستر، گرافيک محيطي و تايپوگرافي از هنرمندان مطرح داخلي و خارجي ويژگي‌هاي مثبت آنها را برشمرد و نحوه تاثير آن بر مخاطب را بررسي کرد.


وي همچنين با بيان اين نکته که عنوان و نوشتار در گرافيک شهري با توجه به سرعت عبور و مرور و زمان کوتاه مخاطب براي ديدن و درک آثار نصب شده در بيلبوردها و سازه‌هاي شهري از اهميت بالايي برخوردار است، کانسپت، خلاقيت و جذابيت بصري را براي ايجاد ارتباط بيشتر بين معني و مخاطب مهم خواند.


سپس 25 هنرمند پذيرفته شده از شهرهاي مختلف به اين کارگاه با مرور المان‌هاي بصري مربوط به دفاع مقدس و با بهره‌گيري از آثار ادبي مرتبط با اين موضوع، به ايده‌يابي و کشف کانسپت تصويري معني‌گرا براي بيان اين موضوع خطير را آغاز کردند.


لازم به ذکر است اين کارگاه به همت سازمان زيباسازي شهرداري تهران و به عنوان بخشي از نقش‌واره بزرگ «عشق و حماسه» ويژه توليد و نمايش عکس، پوستر و آثار حجمي موقت شهري با موضوعات مرتبط با دفاع مقدس برپا شده و تا هفته دوم مهر ماه ادامه خواهد داشت.


علاقمندان تا 16 شهريور ماه براي ارسال اثر به بخش پوستر اين نقش واره فرصت دارند که داوري آن را مسعود نجابتي، کورش پارسانژاد و علي وزيريان بر عهده گرفته‌اند.



نظر شما