شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۴۹
کد خبر: ۵۵۲۹۱
|
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۳
به دليل اشتباه در ترجمه/
علي اکبر صالحي وزير خارجه در جلسه غليرعلني مجلس به نقل از رئيس سازمان صدا و سيما اعلام کرد که مسئولان سيما به دليل ترجمه اشتباه سخنان مرسي توبيخ شدند.

به گزارش شهر و به نقل از مهر،نمايندگان مجلس شوراي اسلامي روز يکشنبه حدود يک ساعت جلسه غيرعلني براي استماع گزارش علي اکبر صالحي وزير امور خارجه درباره برگزاري اجلاس تهران و نحوه حضور هيات جمهوري اسلامي ايران در اجلاس مکه تشکل دادند.

 

براساس اين گزارش صالحي در پاسخ به سوال نمايندگان مبني بر اينکه آيا وزارت خارجه براي به تصويب نرسيدن بيانيه اجلاس مکه براساس آن سوريه از سازمان کنفرانس اسلامي خارج شد، رايزني‌هايي در اجلاس انجام داده است، گفت: رايزني‌هايي در اين باره انجام گرفت اما در نهايت اين بيانيه به تصويب اکثريت رسيد اما نکته مهم آن اين است که بر سر اين بيانيه اجماع صورت نگرفت بله اکثريت با آن موافقت کردند.

 

صالحي همچنين در خصوص ايراد نمايندگان مجلس به ترجمه سخنان محمد مرسي رئيس جمهور مصر در مراسم افتتاحيه اجلاس تهران نيز گفت: آقاي ضرغامي در گزارشي که دادند گفتند که تنها يکي از شبکه‌ها در ترجمه داراي اشکال بوده که البته مسئولان آن شبکه مورد توبيخ قرار گرفتند اما ساير شبکه‌ها کار ترجمه را به درستي انجام دادند.

 

وزير امور خارجه همچنين در اين جلسه در خصوص تعطيلي سفارت کانادا نيز گفت: کشور کانادا در سياست خارجي تحت تاثير تحرکات صهيونيست‌ها است و خط مشي آنها را دنبال مي‌کند و از طرفي تلاش مي‌کند تا روابط خود را با اين رژيم زياد کند ، رضايتمندي آنها جلب کند و اين اقدام در راستاي منافع رژيم صهيونيستي است.

 

جلسه رسمي و علني مجلس دقايقي پيش آغازشد و نخستين دستور کار آن ارائه گزارش از سوي وزير امور خارجه درباره اجلاس جنبش عدم تعهد است.

نظر شما