جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۵۶
کد خبر: ۵۵۵۱۷
|
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۸
علي عطشاني که هم اکنون ساخت پروژه سه‌بعدي "آقاي الف" را در مرحله فني دارد، سال آينده فيلم سينمايي "تايتانيک2" را با محوريت داستان حضور يک مسافر ايراني در اين کشتي غول‌پيکر کليد مي‌زند.

به گزارش شهر و به نقل از مهر، علي عطشاني کارگردان جوان سينما در اين ارتباط با ساخت اين فيلم گفت: صحبت‌هاي اوليه درباره ساخت اين فيلم انجام شده است. داستان "تايتانيک2" به 120سال پيش در تهران بر مي‌گردد که فردي از ايران عازم مسافرتي مي‌شود و طي آن حضور در کشتي تايتانيک را تجربه مي‌کند. اين مسافر ايراني در تمام اتفاقات اين کشتي حضور دارد و حوادث را از زاويه نگاه او روايت مي‌کنيم. وي افزود: اين فيلم را بعد از "شيطان شلوار لي مي‌پوشد" و "طلبه" سال آينده کليد مي‌زنم. فيلم نياز به دکور عظيمي دارد و قطعاً پيش توليد طولاني هم خواهد داشت. "تايتانيک 2" بر اساس طرحي از سيد محسن اماميان و به نويسندگي اميرعلي محسنين ساخته خواهد شد.

 

پيش از اين و در سال 1997 جيمز کامرون فيلمي باعنوان "تايتانيک" براساس داستان واقعي غرق شدن کشتي غول‌پيکري به همين نام ساخت. اگرچه اين کشتي پيش از اين نيز محور ساخت آثار سينمايي شده بود اما ساخته کامرون با استقبال مخاطبان به اثري جهاني بدل شد و پرفروش‌ترين فيلم تاريخ سينما لقب گرفت. لقبي که البته کامرون بعدها با ساخت "آواتار" آن را از فيلم قبلي خود پس گرفت.

 

از ويژگي‌هاي اصلي فيلم کامرون پروداکشن عظيم و جلوه‌هاي ويژه منحصر به فرد بود که در رشته‌هاي دکور، جلوه‌هاي ويژه، تصوير، صدا، کارگرداني هنري، فيلمبرداري، تدوين و بهترين فيلم و کارگرداني جايزه اسکار را نصيب اين فيلم کرد.

 

علي عطشاني کارگرداني فيلم‌هاي "پوست موز"، "دموکراسي تو روز روشن"، "در امتداد شهر" و "تلفن همراه رئيس جمهور" را در کارنامه خود دارد. "آقاي الف" نام تازه‌ترين پروژه اين کارگردان است که به‌عنوان اولين فيلم سه‌بعدي سينماي ايران کليد خورده است.

نظر شما