شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۵۷
کد خبر: ۵۵۵۵۰
|
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۶
حدود هزار معترض به فيلم ضد اسلامي مقابل سفارت آمريکا در لندن تظاهرات کردند تا خشم خود را به توهين صورت گرفته به اسلام به تصوير بکشند.

به گزارش «شهر» و به نقل از فارس،  تظاهرات مقابل سفارت آمريکا در لندن امروز با حضور چند صد نفر در ميدان «گروسونور» قبل از 2:30 دقيقه بعد از ظهر به وقت محلي که زمان برنامه ريزي شده براي شروع تظاهرات بود، آغاز شد.

 

همزمان با شروع قرار دادن موانع از سوي پليس لندن بود که جمعيت تظاهرات کننده در مدت زمان کوتاهي بيشتر شد؛‌ بسياري از مردان در مقابل جمعيت و زنان و کودکان پشت جمعيت ايستادند و به سخنراني هايي که در محکوميت فيلم ضد اسلامي، سياست خارجي آمريکا و ظلم به مسلمانان و اسلام ايراد مي شد، گوش مي دادند.

 

سخنران اين تظاهرات اعلام کرد: ما امروز به صراحت بيان مي کنيم که هيچ خشونتي عليه هيچ سفير و يا غير نظامي در اسلام پذيرفته نيست؛ ما خواستار هيچ گونه اقدام خشونت آميزي نيستيم؛ حرف ما اين است که مسلمانان بايد اعتراض کنند و شما بايد خشمي را که در خيابان‌هاي جهان اسلام وجود دارد را درک کنيد.

 

در ادامه اين خبر آمده است که تظاهرات کنندگان همچنين پلاکاردهايي با خود حمل مي کردند که دولت امريکا را هدف گرفته بودند؛ روي اين پلاکاردها نوشته شده بود: «امريکا! از سرزمين هاي اسلامي برو بيرون».

 

خبر برگزاري تظاهرات هزاران نفري مسلمانان مقابل سفارت آمريکا در لندن در شرايطي گزارش مي شود که انتشار فيلم توهين به اسلام، واکنش هاي شديد و گسترده اي را در ميان مسلمانان جهان به دنبال داشته و به تظاهرات گسترده ضد آمريکايي منجر شده است.

 

در جريان تظاهرات هفته گذشته معترضان ليبيايي نيز، «کريستوفر استيونز» سفير امريکا در ليبي به همراه سه تن ديگر از ديپلمات هاي آمريکايي در اين کشور کشته شدند.

 

ادامه گسترش تظاهرات مسلمانان، به صدور بيانيه هاي هشدارآميز سفارتخانه هاي امريکا در کشورهايي که صحنه اعتراضات هستند و همچنين تعطيلي و تعليق سفارت کشورهاي غربي در کشورهاي اسلامي منجر شده است.

نظر شما