جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۴۵
کد خبر: ۵۵۷۸۴
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۹
بعضي‌ها معتقدند «ملكه» بالاتر از استانداردهاي سينماي ايران در ژانر دفاع مقدس است.

به گزارش «شهر» و به نقل از مهر، محمدعلي باشه آهنگر کارگردان سينماي دفاع مقدس ضمن بيان اين مطلب، با اشاره به اين نکته که هر دو نهاد سينمايي حوزه هنري و شوراي صنفي نمايش بر اکران مناسب فيلم «ملکه» اتفاق نظر دارند، گفت: طبق برنامه‌ريزي انجام شده و قراردادي که با بنياد سينمايي فارابي بسته شد قرار است اکران اين فيلم از 8 آذرماه در تهران آغاز شود و براساس صحبتي که با حبيب کاوش سخنگوي شوراي صنفي داشتم اين شورا هم موافقت کرده است.

   

وي افزود: از سوي ديگر حوزه هنري هم اعلام کرده که براي اکران فيلم «ملکه» هيچ مشکلي ندارد و سينماهاي متعلق به حوزه را براي نمايش اين فيلم در اختيار قرار خواهند داد. به اعتقاد من اکران اين فيلم سينمايي در سطح تهران و شهرستان موجب ايجاد وحدت فرهنگي ميان دو نهاد سينمايي حوزه هنري و شوراي صنفي نمايش مي‌شود.

  

نتيجه تعامل با مديران جشنواره فيلم مقاومت؛ «ملکه» به کرمان مي‌‌رود

 

اين کارگردان در ادامه صحبت‌هاي خود با اعلام اين خبر که اين فيلم در جشنواره فيلم مقاومت نيز نمايش داده مي‌شود گفت: ترديد براي نمايش اين فيلم در ابتدا از سوي مديران برگزاري اين جشنواره وجود داشت و من هم اعلام کردم که اگر فکر مي‌کنند نمايش اين فيلم در جشنواره مشکل ساز مي‌شود علاقه‌اي به نمايش اين فيلم در کرمان ندارم. اما با تعامل و گفتگويي که بين من مديران اين جشنواره سينمايي انجام شد به اين نتيجه رسيديم که اين فيلم در بخش بين‌الملل و سينماي ملي نمايش داده شود.

 

باشه آهنگر در پاسخ به اين سئوال که مشکل اين فيلم براي حضور در جشنواره چه بوده‌است که گمان مي‌کرديد نمايش آن مسئله‌ساز مي‌شود گفت: حاشيه‌هاي بسياري از اکران اوليه اين فيلم در جشنواره فيلم فجر به وجود آمد که اين حاشيه‌ها بيش از هر عنواني به محتواي اثر بر مي‌گشت.

   

وي در ادامه افزود: نکته قابل توجه اين است که هيچ حاشيه و حرف و حديثي درباره ضعيف بودن فيلم نيست و اغلب معتقدند اين فيلم قابليت‌هايي بالاتر از استانداردهاي سينماي ايران در ژانر دفاع مقدس دارد. بنابراين به هرآنجه سئوال درباره اين فيلم است در متن اثر پاسخ داده شده است.

 

کارگردان فيلم سينمايي «بيداري روياها» در پاسخ به شنيده‌ها مبني‌برعدم صدور حواله براي اکران اين فيلم در سينما آزادي توسط شوراي صنفي نمايش گفت: درباره صحت اين خبر هيچ اطلاعي ندارم و آخرين اخبار من مربوط به گفتگويي است که با حبيب کاوش داشته‌ام که ايشان در صحبت‌هاي خود به کرات متذکر شد که «ملکه» مشکلي ندارد و قراراست طبق تاريخ مقرر در 8 آذر ماه به مناسبت هفته بسيج در گروه سينما آزادي اکران شود.

    

«ملکه» بچه‌اي است که به خدا سپرده‌ام


وي در ادامه متذکر شد: فيلم «ملکه» مانند بچه‌اي است که به خدا سپردمش و به معناي واقعي سال پنجم است که من درگير اين فيلم هستم، فيلمي که براساس مستندهاي موجود ساخته شده و مطمئنم که در آينده به‌عنوان سندي محکم از دوران هشت سال دفاع مقدس از آن ياد خواهد شد.

   

کارگردان فيلم سينمايي «فرزند خاک» در ادامه صحبت‌هاي خود با اشاره به آغاز اکران اين فيلم در تبريز و در اختيار قرار دادن عوايد فروش اين فيلم در مناطق زلزله‌زده گفت: نمايش اين فيلم در مناطق زلزله‌زده بستگي به محل‌هايي دارد که امکان نمايش وجود داشته باشد. همچنين دوسينما در تبريز به شکل همت عالي برگزار خواهد شد و باشگاه تراکتورسازي تبريزهم قرار است بليت‌هاي نيم بها را به هواداران خود بدهد اين فيلم از تاريخ 29 شهريور ماه اکران خود را آغاز کرده است.

    

باشه‌آهنگر در پايان افزود: اميدورام فيلم سينمايي «ملکه» آنگونه که شايسته است در اکران عمومي ديده شود.


نظر شما