شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۷
کد خبر: ۵۵۸۶۳
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۹
باغ موزه دفاع مقدس افتتاح شد/ 2
علي لاريجاني گفت: باغ موزه دفاع مقدس که با تکنيک بالا و با محتواي قابل استناد ساخته شده، براي مردم ايران که داراي روحيه جهادي هستند، آورده حيات بخش دارد.
به گزارش خبرنگار مديريت شهري شهر، رئيس مجلس شوراي اسلامي در افتتاحيه باغ موزه دفاع مقدس که با حضور شهردار تهران و جمعي از خانواده هاي شهدا بخصوص اهل تسنن برگزار شد، گفت: بيست سال است سخن از ساخت باغ موزه اي براي دفاع مقدس است. خوشحالم تا زماني که در قيد حيات بودم، آن را ديديم؛ آن هم باغ موزه اي با تکنيک ساخت بالا و با سليقه زيبا.

وي گفت: ساخت اين باغ موزه کار ارزشمندي است. با توجه به اينکه در جمع آوري محتواي اين باغ موزه دقت زيادي صرف شده، به خوبي خصوصيات دفاع مقدس را به تصوير کشيده است. اين کار بيدار کننده و با بصيرتي در جامعه بود؛ مثل ساخت سمفوني روايت حماسه و اقتدار توسط مجيد انتظامي که انصافا از هر جهت روح دفاع در آن ديده مي شود، باغ موزه نيز از همين جنس است.

رييس مجلس بيان کرد: هر ملتي در تاريح خود رويدادهاي مهمي دارد و به نحوي آن را براي ديگران منعکس مي کند. جهاد چيزي است که روح و حيات به جامعه مي دهد. کسي که اهل جهاد است، اهل بصيرت است و زنده بودن يک انسان به روحيه جهادي است. پيامبر مي فرمايد کسي که اهل جهاد نباشد يا حب جهاد را در دل نداشته باشد، زماني که از دنيا مي رود مرده و منافق مي رود. موزه دفاع مقدس هم اين خصوصيات را دارد که تداعي از تاريخ نيست؛ بلکه با ديدن موزه يک حيات به جامعه ساري و جاري مي شود. به همين دليل جا داشت ملت مجاهد ايران باغ موزه اي از اين جنس داشته باشد.

وي با بيان اين که جا دارد که ازدکتر قاليباف که خود از فرماندهان ارشد جنگ بود تشکر کنم افزود:  البته از ايشان چنين انتظاري مي رفت. شنيده ام که در ساخت محتواي باغ موزه از فرماندهان ارشد جنگ همچون سردار صفوي استفاده شده است بنابراين  مفاد اين موزه قابل استناد است.

لاريجاني تصريح کرد: امروز به روحيه جهادي نياز داريم زيرا مجاهدت منجر به زنده بودن جامعه است.  امروز شرايط دنياي ما متفاوت شده است. همين روحيه جهادي که در دنيا شکل گرفته و رخنه کرده است که منجر به تغيير تحولات در سطح منطقه مي شود. زماني امريکا تصور مي کرد که قدرت مسلم منطقه است و دنيا تک قطبي شده بود. اما آنچه که منجربه فاصله گيري و تغيير اين تفکر شد رفتار ايران در عرصه بين الملل بود، رفتاري که براي ايران هزينه نيز داشت. به گونه اي که در حمله به عراق و در جنگ 33 روزه  به جز ايران هيچ کشور ديگري اعتراض  نکرد.  امروز در ظاهر تمامي فشارها به خاطر مساله هسته اي است اما همه مي دانند که اين فشارها به خاطر رفتار ايران در تغيير معادلات بين المللي است. اين فشارها بيشتر در عرصه اقتصادي به ايران وارد مي شود به اين دليل است که مقام معظم رهبري فرمودند امروز ما به اقتصاد مقاومتي نيازمند هستيم.

رييس مجلس شوراي اسلامي بيا بيان اين که هرکس در اين امر ترديدي داشته باشد شناختي از محيط بين الملل و کشور ندارد افزود: هر کس در اجراي اين امر کاهلي کند، شناختي از مديريت سياسي ندارد. هر کسي در اين راه گام بردارد، عين جهاد و شهادت است.

وي افزود: باعث تاسف که برخي مديران به اشتباه آدرس غلط به غرب مي دهند و کاري مي کنند که غرب فکر کند تحريم ها بر ايران کارساز بوده و فشار را بيشتر مي کنند. بايد روحيه جهادي را احياء کنيم. امروز زنده کردن توليد، يک حرکت جهادي است زيرا يکي از مشکلات عمده نقدينگي است که تنها با افزايش توليد برطرف مي شود.

لاريجاني تاکيد کرد: اين موزه مي تواند در هر شرايطي براي ملت ايران آورده حيات بخش داشته باشد و روحيه ملت ايران را زنده نگه دارد.

نظر شما