شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۲۲
کد خبر: ۵۶۰۳۳
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۵
از هنر معماري قرن تا نورپرداري بي نقص/
موسسه انتشاراتي «هنر معماري قرن» کتاب‌هاي «طراحي فضاهاي تجاري»، «نورپردازي بي‌نقص»، «لو کوربوزيه» و «ماريو بوتا» را به تازگي به فهرست کتاب‌هاي تخصصي معماري‌اش اضافه کرده است.

به گزارش خبرنگار شهر، کتاب «طراحي فضاهاي تجاري/ اصول و مباني معماري» تأليف و ترجمه الناز رحيمي، از کتاب‌هاي تازه منتشر شده انتشارات هنر معماري قرن است. اين کتاب که ويرايش آن را حميد خداپناهي برعهده داشته، علاوه بر مروري بر تاريخچه و زمينه معماري فضاهاي تجاري در جهان، به بررسي اصول استاندارد طراحي معماري فضاهاي تجاري پرداخته است. در اين کتاب 29 پروژه برتر تجاري که توسط پيشگامان جهاني اين صنعت و معماران برجسته طراحي و اجرا شده‌اند، معرفي و مهم‌ترين ويژگي‌هاي معماري و طراحي آن‌ها بررسي شده است.
عاطفه طاهري و ساناز رحيمي‌، طراحي گرافيک و صفحه‌آرايي کتاب «طراحي فضاهاي تجاري/ اصول و مباني معماري» را که در شمارگان 3200 نسخه و با قيمت 20 هزار تومان منتشر شده، برعهده داشته‌اند.
کتاب «نورپردازي بي‌نقص در طراحي فضاهاي مسکوني» نوشته سالي استوري، از ديگر کتاب‌هاي تازه انتشارات هنر معماري قرن است که توسط اشکان جيهوري ترجمه شده است. اين کتاب 176 صفحه مصور رنگي دارد و در قطع 22 در 29 سانتيمتر، با موضوع نور در معماري و تزئينات، با قيمت 18500 تومان منتشر شده است.
از مجموعه مشاهير معماري انتشارات هنر معماري قرن نيز دو عنوان به تازگي منتشر شده است. «لو کوربوزيه» عنوان سيزدهمين کتاب از اين مجموعه است که به شرح زندگي و آثار معمار مشهور، لکوربوزيه مي‌پردازد. در مقدمه اين کتاب آمده است: «کمتر معماري همچون لو کوربوزيه، اميدها و سرخوردگي‌هاي عصر صنعتي را مجسم ساخته‌اند و اگر نام‌هايي همچون آدولف لوس براي مدت مشخص و فرانک لويد رايت در سرتاسر طول دوران زندگي‌اش را به حساب نياوريم، هيچ‌کدام تا بدين حد تمام و کمال معاصرانش را رسوا نساخته و از کوره به در نبرده است.»
اين کتاب نوشته ژان لويي کوئن است و عليرضا سيداحمديان آن را ترجمه کرده است. عاطفه طاهري و سناز رحيمي طراحي و صفحه‌آرايي آن را برعهده داشته‌اند و ويرايش آن نيز برعهده حميد خداپناهي بوده است. کتاب «لو کوربوزيه» در شمارگان 2000 نسخه و با قيمت 7800 تومان توسط انتشارات هنر معماري قرن، منتشر شده است.

«ماريو بوتا» معمار سوئيسي، چهاردهمين شماره مجموعه کتاب‌هاي مشاهير معماري انتشارات هنر معماري قرن را به خود اختصاص داده است. در مقدمه اين کتاب که نوشته فيليپ جوديديو است و ليلا رحمتي آن را ترجمه کرده است، مي‌خوانيم: «بوتا به‌نوعي به تادائو آندو، معمار ژاپني، احساس نزيکي مي‌کند، کسي که شايد فراتر از محدود کردن ساختمانها به بتن ضروري و حداقل هندسه رفته است. آندو نيز طرفدار ديوارهاي ضخيم است تا به‌طور کامل فضاي داخلي را از محيط خارج جدا کند. وي نيز، مخصوصا در هنگام ساخت يک خانه، يک پناهگاه مي‌سازد. به نظر مي‌رسد که بوتا نيز مانند آندو زماني که ساختمانهاي کوچک و محکم مي‌سازد، موفّق‌تر از زماني است که سعي مي‌کند اصول مشابه را در مقياس بزرگتر اجرا کند. ماريو بوتا مردي از يک منطقه کوهستاني است که ذکاوت ذاتي‌اش وي را حتا در جايگاهي استوارتر از منطقه جغرافيايي جنوب کوههاي آلپ قرار مي‌دهد.»
ويراستار اين کتاب نيز حميد خداپناهي است و انتشارات هنر معماري قرن آن را با طراحي و صفحه‌آرايي عاطفه طاهري و ساناز رحيمي، در شمارگان 2200 جلد، با قيمت 14 هزارتومان منتشر شده است.
همچنين کتاب «اصول و ضوابط شهرسازي و معماري» نوشته اکبر مختارپور به تازگي براي دومين بار توسط انتشارات هنر معماري قرن منتشر شده است.
اين کتاب شامل مجموعه‌اي از قوانين و مقررات شهرسازي است که مخاطبان اصلي آن، کارشناسان بازديد و مهندسان ناظر و معماران هستند.
اين کتاب نيز همچون بيشتر کتاب‌هاي هنر معماري قرن، توسط حميد خداپناهي ويرايش شده و طراحي جلد و صفحه‌آرايي آن‌ را ساناز رحيمي برعهده داشته است.
اين کتاب براي نخستين بار در سال 89 منتشر شد و دومين چاپ آن به‌تازگي در شمارگان 1500 نسخه و با قيمت 7000 تومان منتشر شده است.


نظر شما