جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۹
کد خبر: ۵۶۱۱۶
|
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۷
معاون امور شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه 20 تهران از ساماندهي واحدهاي صنفي ميوه فروشي در پرترددترين راسته تجاري اطراف حرم حضرت عبدالعظيم(ع) خبرداد.

به گزارش «شهر» و به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 20، سعيد شيرازي با اشاره به اين خبر گفت:‌ بر اساس تقاضاي شهروندان و بازديد كارشناسان، واحدهاي صنفي ميوه فروش خيابان زكرياي رازي ساماندهي شدند.

 

شيرازي با اشاره به اينكه اين خيابان مهمترين و پرترددترين معبر اطراف حرم حضرت عبدالعظيم(ع) محسوب مي شود خاطرنشان كرد:‌ با پيگيري شهردار و عوامل ناحيه يك، به منظور رفاه حال شهروندان و زائران، با نصب نرده در مقابل واحد هاي صنفي نسبت به رفع سد معبر اين راسته تجاري اقدام شد.

 

وي با تاكيد بر ساماندهي راسته هاي تجاري اطراف حرم حضرت عبدالعظيم(ع) تصريح كرد:‌ به منظور ارتقاء آگاهي صاحبان و مشاغل شهري، اداره ساماندهي اين منطقه نسبت به توزيع بروشورهاي آموزشي با موضوع «آشنايي با امور بند 20 ماده 55 قانون شهرداري ها» و  «شرح وظايف شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر» در سطح منطقه و به خصوص راسته هاي تجاري اطراف حرم حضرت عبدالعظيم(ع) اقدام كرده است.

 

اين گزارش حاكي است بر اساس بند 20 ماده 55 قانون شهرداري ها ، شهرداري مكلف است كه از ايجاد و تاسيس كليه اماكن و مشاغل و كسب هايي كه ايجاد مزاحمت و سرو صدا كنند و يا مخالف اصول بهداشتي است جلوگيري كند و تاسيساتي كه قبل از تصويب اين قانون به وجود آمده اند را تعطيل كند و اگر لازم شود آنها را به خارج از شهر انتقال دهد.

 

معاون امورشهري و فضاي سبز شهرداري منطقه 20 در ادامه به اقدامات استقبال از مهر اداره ساماندهي اين منطقه اشاره كرد و اظهار داشت:‌ جمع آوري الحاقات و دخانيات، رفع سدمعبر، رنگ آميزي و تعويض سايبان ازكليه باجه هاي مطبوعاتي و رفع سد معبر اطراف مدارس و مراكز آموزشي از جمله اقداماتي است كه همزمان با آغاز سال تحصيلي انجام شد.

نظر شما