شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۱
کد خبر: ۵۶۴۵۶
|
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۷
بازديد اعضاي شوراي شهر از پروژه صدر- نيايش/
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: پروژه صدر - نيايش مطابق زمان بندي پيش مي‌رود و اين پروژه مي‌تواند به عنوان کار نمونه در حوزه مهندسي کشور ثبت و ارائه شود.

به گزارش «شهر» به نقل از مهر، مهدي چمران در حاشيه بازديد جمعي از اعضاي شوراي شهر تهران از کارخانه شماره 2 سگمنت سازي پروژه صدر - نيايش در جمع خبرنگاران گفت: اقدامات انجام شده براي توليد قطعات پيش ساخته بتني در اين کارخانه کاملا حساب شده و پيشرفته است و اين اقدامات در سطح کشور افتخارآميز است.

وي پروژه صدر - نيايش را از نظر کيفيت ارزشمند دانست و اظهار کرد:بزرگراه طبقاتي صدر و تونل نيايش مطابق زمانبندي پيش مي‌رود و اميدواريم که در بهمن ماه به بهره برداري برسد.

چمران در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص تمهيدات مديريت شهري براي عدم تکرار مشکلات تونل توحيد در اين پروژه تونل نيايش گفت: با توجه به تجربه تونل توحيد پيش بيني‌هاي لازم براي ارتقاي کيفيت کار در پروژه نيايش انجام شده است و به ويژه جدا بودن تونل‌هاي رفت و برگشت در تونل نيايش موجب جلوگيري از بروز مشکلات تهويه خواهد شد.

حمزه شکيب رئيس کميسيون عمران شوراي شهر تهران هم با اشاره به اينکه بخش عمده پروژه صدر - نيايش با استفاده از قطعات پيش ساخته بتني (سگمنت) ساخته مي‌شود، گفت: به اين ترتيب کارخانه ويژه سگمنت سازي براي اين پروژه راه اندازي شد که در آن از تکنولوژي پيشرفته بهره گيري شده است.

وي با بيان اينکه براي نخستين بار بتن با مقاومت بسيار بالا در يک پروژه بزرگ توليد مي‌شود گفت: يکي از ويژگي‌هاي منحصر به فرد کارخانه سگمنت سازي صدر - نيايش، استفاده از سيستم قالب‌هاي انعطاف پذير است که مي‌تواند انحناهاي متفاوتي را در ابعاد مختلف توليد کند.

شکيب درباره تامين قطعات ديوارهاي جاذب صوتي براي بزرگراه طبقاتي صدر به خبرنگاران گفت: سگمنت‌هاي مربوط به اين ديواره‌ها نيز قرار است در داخل کشور توليد شود و طراحي آن در حال انجام است.

رئيس کميسيون عمران شوراي شهر تهران تاکيد کرد که دو پروژه تونل نيايش و بزرگراه طبقاتي صدر بايد به صورت همزمان و پس از انجام تست‌هاي آزمايشي به بهره برداري برسد.

وي پيشرفت تونل نيايش را مطلوب توصيف کرد و گفت: کار عمراني در اين تونل تقريبا به اتمام رسيده و تنها تاسيسات آن باقي مانده است بنابراين قطعا به زمانبندي پيش بيني شده يعني بهمن ماه خواهد رسيد. براي اين پروژه بايد سه هزار و 300 قطعه پيش ساخته بتني تامين شود که تا کنون 200 قطعه توليد شده و قرار است که ماهانه 600 قطعه ديگر توليد شود .


شکيب در ادامه با اشاره به اينکه شهروندان هم اکنون هنگام عبور از حاشيه کارگاه بزرگراه طبقاتي صدر تحت استرس زيادي قرار دارد افزود: بايد تلاش کنيم که با ايمن‌سازي محوطه اطراف کارگاه، استرس مردم به حداقل برسد.

وي با بيان اينکه معمولا ساعت 23 تا 5 بامداد مسيرهاي اطراف کارگاه مسدود مي‌شود،‌ اظهار کرد: انتظار مي‌رود که شهرداري تيم ويژه‌اي را براي انجام کنترلهاي مضاعف ايمني به منظور برگرداندن فضاي کارگاهي به مسير عبوري پيش بيني کند.

شکيب پروژه صدر - نيايش را کار بزرگي توصيف کرد که لازم است در جريان اجراي آن تمهيداتي پيش بيني شود تا اين پروژه به کام مردم شيرين شود.

رئيس کميسيون عمران شوراي شهر تهران درباره افزايش هزينه‌هاي احتمالي پروژه صدر - نيايش اظهار کرد: برآورد اوليه اين پروژه هزار ميليارد تومان بوده است و هنوز شهرداري به صورت مکتوب درخواستي از شورا نداشته است.

وي با بيان اينکه به نظر مي‌رسد تغييرات برآورد اوليه حداکثر 20 درصد باشد گفت: افزايش 20 تا 25 درصدي هزينه‌ها در يک پروژه عمراني به دليل مسائلي همچون افزايش قيمت مصالح منطقي است.


سيد مازيار حسيني معاون فني و عمراني شهردار تهران هم با اشاره به پيشرفت 85 درصدي تونل نيايش اظهار کرد: پيشرفت فيزيکي بزرگراه طبقاتي صدر نيز به 70 درصد رسيده و قطعا در زمان‌بندي پيش‌بيني شده يعني بهمن ماه به بهره برداري خواهد رسيد.

وي درباره هزينه‌ کرد احتمالي بيش از برآورد اوليه در پروژه صدر – نيايش اظهار کرد: فعلا هيچ قرارداد پر شده‌اي در جريان اين پروژه وجود ندارد، اما قطعا با توجه به حجم پروژه‌هاي عمراني امسال اصلاحيه بودجه خواهيم داشت.

در اين بازيد محمدعلي نجفي، معصومه ابتکار، پروين احمدي نژاد، مهدي چمران و حمزه شکيب از اعضاي شوراي شهر تهران حضور داشتند.


نظر شما